Toon posts:

Videokaart voor Compaq Evo D510 CMT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezer,

Ik ben voor mijn Compaq Evo D510 CMT opzoek naar een mooie video kaart, zodat deze weer even mee kan gaan. Nu weet ik dat er 2 soorten zijn. Zouden jullie mij kunnen vertellen wat voor soort videokaart ik moet aanschaffen die past bij mijn moederbord?

Graag hoor ik van jullie,

Met vriendelijke groeten,

Bart van den Broek

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Trek je kast eens open en kijk wat voor sloten er aanwezig zijn. Dan kun je gelijk even kijken wat voor voeding je hebt, ook niet geheel onbelangrijk als je er een videokaart in wil prikken (die natuurlijk over het algemeen toch wat stroom verbruiken).

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:05
Hallo Bart, en welkom :)

Wat zoeken op internet levert op dat het hier waarschijnlijk gaat om een Pentium 4 machine uit het voor-voor-voor-vorige tijdperk :)

De foto's die ik op internet kan vinden wijzen op een AGP slot voor het uitbreiden van grafische kaarten. AGP is een standaard die bijna niet meer wordt toegepast en nieuwe kaarten worden dus schaars.

Het beste wat ik kan bedenken is Deze videokaart van ATi. De lokale pricewatch heeft de optie te zoeken op AGP kaarten, als de extra zoekopties zichtbaar worden gemaakt.

Gezien de waarde van de computer denk ik niet dat deze de prijs van een nieuwe videokaart verantwoord en zou ik je aan willen aanraden toch op een tweedehands site te zoeken naar een videokaart met een AGP aansluiting.

Echter denk ik dat gezien de specs van de computer ook daar geen wonderen van verwacht moeten worden. Als je echt serieus van plan bent door te gaan met deze PC, zul je ook het geheugen moeten upgraden naar in ieder geval 1GB, als deze nog steeds de standaard 128 of 256 MB bezit. Het gebruikte geheugentype lijkt DDR (van het eerste type, DDR I dus). Het zal dan allemaal wel een stuk vlotter gaan, maar stop niet teveel hoop in het kunnen spelen van de nieuwste games.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000