[Hosting] Stilzwijgende verlenging

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik heb een webhostingpakket bij een hoster. Deze heb ik op 02-07-2010 per brief opgezegd. Daarin stond dat ik het contract niet wou verlengen.
Nu loopt 4-09-2010 het contract af, en krijg ik een factuur in mijn mail.

Ik wil niet verlengen, dus weiger ik het factuur te betalen. Ik heb niet voor niets opgezegd. Nu claimt de hoster nooit een opzegging binnen te hebben gehad. Wat moet ik nu doen? Ik ga geen dubbele hosting afnemen (mijn website word per 4 sept ergens anders, door iemand anders, gehost).

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Heb je aangetekend verstuurd? Heb je een bevestiging van ontvangst gekregen? Heb je gebeld nadat je dat niet hebt ontvangen?

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• massareal
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-10-2024
heb je de brief aangetekend verstuurd?
heb je nog een kopie van de brief?

Zonder 1 van de 2 bovenstaande dingen begin je weinig, is het hun tegen jouw woord....en dat win je vaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee heb nooit een bevesting gehad, en er verder ook niet achteraan gegaan, ik heb er niet meer aan gedacht en ben er van uit gegaan dat mijn schriftelijke opzegging voldoende was. Heb het ook gewoon per normale post verstuurd. Verwachte geen problemen :S
Heb uiteraard wel een kopie.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2010 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• massareal
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-10-2024
je kan proberen de kopie (daar een kopie vna natuurlijk) te versturen ter referentie.
Indien ze schappelijk zijn, draaien ze het terug.
Het is echter geen verplichting aan hun kant gezien je "bewijs" ook na dato gefabriceerd kan zijn.
Het is zeker het proberen waard.
(Als je domein daar niet meer draaide op de dag van overgang is een punt wat melden waard is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zou gewoon de kopie laten zien, vertellen wanneer je die hebt verstuurd en kijken hoe ze daar op reageren.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik het weet is stilzwijgende verlenging van telecom-abonnementen niet meer toegestaan:
http://www.consuwijzer.nl...et_of_televisieabonnement
De vraag is natuurlijk echter of hosting daar ook onder valt. Ik weet in ieder geval dat de hosting provider die ik gebruik, sinds een jaar ofzo niet meer automatisch verlengt.
Sowieso is het niet geldig als je reeds hebt ingestemd met automatische verlenging.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2010 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:54
Misschien helpt het om de naam van de hoster in dit topic te posten, negatieve reclame vinden ze vaak niet zo prettig >:)
Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OCTiMod schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:28:
Misschien helpt het om de naam van de hoster in dit topic te posten, negatieve reclame vinden ze vaak niet zo prettig >:)
Suc6
Ik probeer eerst tot een oplossing te komen, daar heb ik meer aan dan met modder te gaan gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
Als de hoster daar ook zo over denkt had dit topic er nooit geweest toch? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 11:50
neem eerst even contact op met de hoster. Ervaring leert is dat die facturen gaan automatisch de deur uit en kunnen vaak gewoon aangemaakt worden als credit factuur. Vooral de wat grotere bedrijven doen niet zo moeilijk. En de kleine ook niet in verband met de slechte mond op mond reclame.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Contact heb ik al opgenomen, en tot nu toe doen ze niets anders zeggen dan:
Sorry meneer, u bent te laat.

Heb nog een voorstel gedaan, en gevraagd naar de EPP want die hebben ze ook nog niet gegeven. Mochten ze hier niet op reageren ofzo plaats ik de naam van de hoster wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
Ik zie het al :) zo g1ga moeilijk is dat nou ook niet om te vinden.
Pagina: 1