Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-08 16:56
Let op... Audio-NOOB!

Ik heb wat rondgesnuffeld binnen deze topic, maar eigenlijk niet een soortgelijk probleem tegengekomen. Het gaat hier vooral over 5.1 setjes of PC speakers.

Wat ik graag zou willen is dat mijn Blueray speler (Philips BDP7500) een 2.0 speakerset aangesloten krijgt waardoor ik mooier (ik weet het.. subjectief) geluid kan krijgen dan het standaard TV geluid (TV = Philips 40"7605).

Een aantal feitjes opgesomd:
Mijn huiskamer is 40m2
Graag kleine speakers. zilver of wit.
Budget < 300 euro
Is een versterker vereist aangezien mijn BR speler tulp en een optische audio uitgang heeft?
Welke aansluiting is beter?
Kan iedere speaker op elke aansluiting?
Verdere tips? Do's en Don'ts? Merk? Zijn PC setjes voldoende? Minimale specs?
Absoluut geen subwoofer (lelijke bakbeesten + geen ruimte)

Een hoop vragen, mja... Ieder zijn vak!

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08 15:27
Je hebt een versterker nodig om je blurayspeler met de nieuw te kopen speakers te verbinden.
Als je de tulpuitgang gebruikt zal elke versterker wel werken, als je op de optische manier wilt verbinden heb je een versterker nodig met een digitale optische ingang.
Hier moeten dan losse speakers op aangesloten worden.
Je wilt graag losse speakers, zilver of wit, wat mij doet denken dat je op zoek bent naar satteliet speakers. Daarnaast wil je geen subwoofer. Tegelijk wil je een beter geluid dan wat er uit je tv komt.
Deze drie eisen zijn niet verenigbaar helaas.
Wil wat voller geluid uit maar twee boxen dan zullen dit minstens bookshelf speakers moeten zijn. (Zeg maar, ten minste 30 cm hoog.)
Kleine speakers zijn prima voor midden en hoge tonen, maar voor de lage tonen is dit gewoon niet geschikt. Daarom zit er bij al die kant en klare setjes een losse subwoofer.
Voor 300,- euro kun je tweedehands wel een versterker plus twee bookshelf speakers vinden, nieuw wordt wellicht lastig.
Persoonlijk denk ik dat je in een 40m2 kamer wel een subwoofer kunt verstoppen (kunnen bijna overal staan) en dan kun je twee kleine speakertjes kopen. Mja... das mijn mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
kijk... weer wat inzichten en begrippen rijker.

die subwoofer gaat echt niet mooi worden in mijn huidige opstelling.

Maar, als ik een receiver nodig heb, waarom zitten er dan naast een 2.0 tulpaansluiting ook aansluitingen (ook tulp) voor een 5.1 set. Volgens mij heb ik dan ook een receiver "in" mijn blueray.
Kan ik 2 speaker dan ook verbinden via de 5.1 aansluitingen? (dus 2 van de 6 gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:27

Shunt

Boe

DaLuca schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 08:22:
kijk... weer wat inzichten en begrippen rijker.

die subwoofer gaat echt niet mooi worden in mijn huidige opstelling.

Maar, als ik een receiver nodig heb, waarom zitten er dan naast een 2.0 tulpaansluiting ook aansluitingen (ook tulp) voor een 5.1 set. Volgens mij heb ik dan ook een receiver "in" mijn blueray.
Kan ik 2 speaker dan ook verbinden via de 5.1 aansluitingen? (dus 2 van de 6 gebruiken)
Nee je hebt geen receiver in je bluray speler die tulp uit gangen zijn enkel en alleen voor een analoge aansluiting OP een receiver die bvb de nieuwe geluid standaarden niet ondersteunt of geen digitale ingang heeft.

Je hebt simpelweg gewoon een versterkertje (receiver of gewoon een simpele 2 kannaals versterker) en 2 speakers nodig (als je kleintjes wil zal je vast zitten aan een subwoofer) Een andere mogelijkheid is een setje studio monitoren deze hebben een ingebouwde versterker en zijn voor niet al te veel geld te vinden.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
de gevraagd oplossing vraagt inderdaad om een versterker icm met een paar luidsprekers. Nou is het budget van €300 niet heel erg ruim, maar er voldoende mogelijkheden om de geluidskwaliteit naar een hoger niveau te tillen.

Versterker en luidsprekers in één zoals de eerder genoemde actieve luidsprekers is een mogelijkheid, maar dit zijn vaak vrij dure speakers. Misschien, als het toch lukt om een subje ergens weg te moffelen, zou je ook kunnen kijken naar een soundbar.

De beste oplossing is echter een een losse versterker en speakers. En als je bereid bent om de tweedehands te shoppen kun je voor weinig veel in huis halen. voorbeeld:

Versterker:
Onkyo versterker met optisch/digitale inputs: V&A aangeboden: Onkyo A-5VL hifi versterker

Luidsprekers:
Kef bookshelves: http://link.marktplaats.nl/372037707
Tangent bookshelves: http://link.marktplaats.nl/368665724

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou dan eens kijken naar de Audioengine 5

Ik heb ze op de slaapkamer, maar ze misstaan ook zeker niet in de woonkamer!

Afbeeldingslocatie: http://audioengineusa.com/site/images/full6.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2012 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
THNX Guys!

Pagina: 1