• iVisionz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05-2022
Hallo, mijn systeem loop totaal niet stabiel

het begint al met het aanzetten van het ding, wat een ramp

eerst hoor ik de hele tijd trr klk klk het lijkt wel alsof die vanaf de CD drive wilt booten!
dat zon 30 seconden als eindelijk de harde schijf plop zegt, en dan krijg ik 20 seconden het bootscherm van het moederbord te zien: Republic of Gamers Striker Extreme

jaja, het zal wel, ik wil dat je doorstart stom ding ://

dan komt er zwart beeld, zon 10 seconden lang als je opeens het opstartgeluidje van windows hoort.
je ziet de bureaublad achtergrond maar van een startbalk / pictogrammen is geen sprake. na 10 seconden komen de pictogrammen en het muiswijzertje in beeld die een rondje draaid van laden laden laden laden..
daarna de startbalk. als je dan wilt beginnen heb je pech, want de startbalk hangt meteen vast.
na een paar seconden kun je dan eindelijk beginnen.

Ik start xfire op, die gaat updaten.. er komt een error in beeld: Fout. Kan bestand niet overschrijven
Overslaan, opnieuw, negeren
ik koos negeren nadat opnieuw niet werkte.
dan freezd het update scherm, dus wil ik taakbeheer openen. het Start knopje word spontaan wit en ja,je kan er niks meer mee. want de windows interface hangt ook vast. Dan maar ctrl alt delete. 10 seconden zwart scherm en daarna weer een error: het taakbeheerscherm kon niet geopend worden nadat Ctrl alt Delete was ingedrukt. Klik op ok en start de pc opnieuw op.. jaaa daag, weer 10 minuten wachten en dan weer hetzelfde verhaal.

ik word echt knettergek van deze pc en heb neigingen hem uit het raam te flikkeren. ookal weegt hij 30 kilo door de coolermaster stacker 832 kast.

hier de informatie over mijn pc:

moederbord: ASUS RoG Striker Extreme (versie 1 socket 775)
processor intel core 2 duo E8500 3,2 ghz
geheugen. 4096 mb RAM
Grafische kaart; Sapphire ATI Radeon 5870
videogeheugen 2422mb
kast: Coolermaster Stacker 832
voeding: beQuiet! dark power pro 800w
Muis: Logitech G9x
toetsenbord: Logitech G19
DirectX versie: 11

ik snap het niet, dit zou eigenlijk een supersnelle gaming pc moeten zijn waar al veel geld in gestoken is maar het loop totaal niet goed
iemand, please help mij.. :(

• Hajame
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:02
Heb je al geprobeert het geheugen na te kijken. het lijkt erop dat je geheugen niet helemaal goed is omdat alles zo langzaam is.

er is ergens een topic over het oplossen van bepaalde standaard problemen, ben alleen de naam vergeten, ik ga even opzoek voor je!

[ Voor 34% gewijzigd door Hajame op 30-08-2010 15:20 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:36

• Hajame
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:02
haha had hem net gevonden toen ik jouw post zag! dankjewel in ieder geval!
hoop dat die topic je verder helpt!

[ Voor 6% gewijzigd door Hajame op 30-08-2010 15:24 ]

• iVisionz
Ik ben het boekje van het mobo kwijt en hoe kan ik zien welk merk geheugen ik heb? ik heb namelijk een grote recom 2 way cooler op de cpu die over het geheugen heen hangt en dan kan je het niet zien

ok geen idee hoe je dat ding losmaakt..

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:52
Ik mis in het overzicht je harde schijf, heb je die er wel in zitten? :+

Vooral de trr klk klk doet denken aan het herkalibreren van een harde schijf.

[ Voor 38% gewijzigd door Rieverst op 30-08-2010 15:39 ]

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
iVisionz schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:14:

eerst hoor ik de hele tijd trr klk klk het lijkt wel alsof die vanaf de CD drive wilt booten!
Weet je zeker dat het geluid van je cd drive komt?

Lijkt mij eerder van je hardeschijf.
Je zou de hardeschijf even los kunnen koppelen en de computer opstarten van een Linux Live cdtje.

Als dat snel en probleemloos loopt is je hardeschijf niet goed meer.

• iVisionz
Hmm een ssd kopen dan maar? want als je hardeschijf naar de knoppen is moet je weer 300 euro uitgeven aan een nieuwe windows, wat een k*tzooi

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:01

D4NG3R

kiwi

:)

Waarom heb je in godsnaam een x32 besturingsyssteem met 5GB alloceerbaar geheugen?

Geen wonder dat het instabiel gaat draaien, omdat je Vidkaart op willekeurige momenten ineens gelimiteerd word...

Installeer Win7 pro x64 eens, durf eigenlijk te wedden dat dat je probleem oplost.

(Je kan gewoon de Win7 pro x32 code gebruiken hiervoor.. Gewoon eventjes de x64 DVD downloaden ergens)
iVisionz schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:53:
Hmm een ssd kopen dan maar? want als je hardeschijf naar de knoppen is moet je weer 300 euro uitgeven aan een nieuwe windows, wat een k*tzooi
Eh, ik weet niet waar jij dit vandaan haalt. Maar je kan tot 5x van hardware wisselen voordat je MS moet contacteren om je code te "resetten"... En dit kost je hooguit een paar euro aan belkosten :+

Edit: Ik heb je startpost nog even een keer doorgelezen, en zie nu dat de problemen zich voordoen al VOORDAT hij bij windows is. Dus klinkt het IDD als een HDD probleem.

Gewoon je HDD wegsturen voor garantie, en als hij terug is Win7 Pro NL X64 erop zetten.

Edit2: Zie hier een mooi voorbeeld waarom je x64 moet gebruiken met zoveel geheugen.
GTA IV Lagspikes in-game, benchmark OK !?

[ Voor 68% gewijzigd door D4NG3R op 30-08-2010 16:00 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• iVisionz
Ik weet zeker dat het de cd drive is die tript, hij probeert te booten vanaf een cd ofzo, dat probeert die 10x en daarna komt het scherm van RoG

Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-hideout.net/reviews/ASUS_Striker_Extreme/bios/bios23.jpg

Schijf:

Samsung SpinPoint T166 HD501LJ 500 GB

Geheugen:

2 reepjes Kingston PC2-6400

[ Voor 57% gewijzigd door iVisionz op 30-08-2010 16:11 ]

• Nielson
iVisionz schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:03:
Schijf:

Geheugen:

Wélk Kingston geheugen, ValueRam, HyperX of nog wat anders? Staat er ook nog een bepaald benodigd voltage op de dimm's? Test het geheugen eens meerdere uren met memtest86+ op fouten en draai daarna een volledige diagnostic hd test met ES Tool.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

iVisionz schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:03:
Schijf:

Geheugen:

Wat moeten we met deze post?

Je hebt meer als 5GB Alloceerbaar geheugen:
4GB Ram
1GB Video Geheugen
paar MB voor de Bios en je HDD Cache.

Je Windows ziet hier maar 3.28GB Van... Hierdoor gaan onderdelen vervelend doen.

• iVisionz
Waar kan ik mijn productcode zien voor windows? en die werkt dus zowel voor x32 en 64?

het is trouwens HyperX volgensmij, anders hoe kun je dit zien?

in cpu-z staat gewoon Kingston en dan PC2-6400(400mhz)

het is ddr2 geheugen

u vindt de productcode van windows 7 professional op het house van de installatieschijf van het windows pakket

leuk. ik heb geen hoesje en ook geen cd

[ Voor 25% gewijzigd door iVisionz op 30-08-2010 16:14 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

iVisionz schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:13:
Waar kan ik mijn productcode zien voor windows? en die werkt dus zowel voor x32 en 64?

het is ddr2 geheugen
Ehm, heb je die productcode niet zelf?

Als je de PC hebt laten bouwen door bijv een PC winkel, moet je daar even naar toe gaan en naar de code vragen, als ze deze weigeren stelen ze eigenlijk van je omdat je er immers voor betaald hebt. *Je zult niet de 1e zijn waartegen ze dit zeggen... Heb het zelf ook een keer meegemaakt*

• Nielson
iVisionz schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:13:
Op de stikker op de modules.
Kijk eens onder de spd tab, en google het part number.
..
leuk. ik heb geen hoesje en ook geen cd
Kunt beter eerst zorgen dat je systeem stabiel is en dan ineens 64bit Windows installeren, het gaat deze problemen iig niet oplossen.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-02 10:46
Google: magic jelly bean

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Nielson schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:22:
Kunt beter eerst zorgen dat je systeem stabiel is en dan ineens 64bit Windows installeren, het gaat deze problemen iig niet oplossen.
Orly? http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/34607062 Kijk even die link die ik onderaan gaf.

Maar in idergeval wat ik al eerder zij: Kijk even naar je HD, want die geluiden lijken echt van je HD af te komen.

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wissel de kabeltjes eens om,

Dus kabeltje van je HD van Sata 1, naar Sata 2 (of andersom)

Verwijderd

Probeer eens in dat eerste(boot scherm van je moederbord) scherm van je pc TAB in te drukken of naar je bios te gaan en schakel daar je boot scherm uit, en je gewone POST weergave weer in. Als het aan een van je schijven/optische drive's ligt kun je zien of hij daar blijft hangen.

• CQC AnacondA
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-02 17:44
Goedemorgen!
Je hebt je bios naar de nieuwe versie geflasht?
Hij boot namelijk niet of nauwelijks met een 5xxx ATI kaartje.
(Tikkende geluiden, ong. 30 seconden boot tijd etc etc.)
Dus eerst even flashen en laat even weten of het helpt.
Wel eerst even een oud PCI-E kaartje pluggen voor het flashen, een systeem wat uitvalt tijdens de boot procedure is altijd exit.

Ps. een treurig gegeven is wel de support van Asus, 64-bit audio drivers voor windows 7? Vergeet het maar..

• Rollo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-01 15:50
D4NG3R NL schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:09:
[...]

4GB Ram
1GB Video Geheugen

Je Windows ziet hier maar 3.28GB Van... Hierdoor gaan onderdelen vervelend doen.
Wat jij met deze post als zijnde 'proffesional' moet is nogal simpel: niks. Andere vroegen hierom. Als je nou nog is iets nuttigs zei, maar wat je hier beweert slaat dus totaal nergens op. Je videokaart heeft een eigen memorycontroller. Zou een mooie boel geweest zijn voor iedereen die nog 32bit's besturingssystemen draait met een 1GB(+) videokaart, waaronder ikzelf. Het probleem legt dus in ieder geval niet bij het 32-64 bits principe.

Voor de ts:
Loop hem eens even helemaal door.

[ Voor 14% gewijzigd door Rollo op 01-09-2010 08:25 ]

• CQC AnacondA
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-02 17:44
Daarbij het probleem doet zich voor bij de post.
Daar hebben we gelukkig nog geen problemen met 64-bit of voor de minder bedeelden onder ons een 32 bit os.
Maar goed je zal maar een progje hebben dat onder 32 bit alleen maar draait he?
(Ik had een berg ellende met video editing toen vista uitkwam, ik dacht even snel over te stappen maar het duurde wat langer)

Description Striker Extreme BIOS 2002
Fix it may take much time to boot with ATI Radeon 5000
File Size 698.47 (KBytes) 2010/05/19 update

Voila
Let ook even op de prima omschrijving die hier gegeven wordt in steenkolen Engels.

[ Voor 59% gewijzigd door CQC AnacondA op 01-09-2010 08:31 ]

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01 15:30

DaLoona

Certified nutcase since 1974

D4NG3R NL schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:09:
[...]

4GB Ram
1GB Video Geheugen

Dit is dus je reinste flauwekul, windows ziet er maar 3.28GB, dus zal ook niet meer gebruiken.
Al gooi je er 10GB in, dan nog moet windows niet zeuren, hij gebruikt het alleen niet.
Ik heb het eens getest en maakt geen ene moer uit hoeveel geheugen je erin hebt, hij gebruikt toch alleen maar die 3.28GB.
Met IntelBurntest blijft de boel gewoon stabiel na 15+ rondjes op Win7 32bit met, bij mij, 6GB erin, dus waar je die "wijsheid" vandaan haalt?????

Ik zeg je HDD of cd drive die langzaam aan het sterven is en ik ga voor de HDD, aangezien je windows ook traag is.
Download HDtune eens en kijk of je daar gekke dingen mee vind qua HD.

[ Voor 12% gewijzigd door DaLoona op 01-09-2010 14:19 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05-2025

ajakkes

👑

Ik draai 4GB intern en 0,5GB video. Geen enkel probleem met WinXP 32bit.

Ga dus vooral niet denken aan het installeren van 64bit op dit moment.

Test het draaien van je systeem zonder optisch medium
Test het draaien van je systeem zonder HDD bijv. door memtest cd.
En test je geheugen met diezelfde memtest cd.

Hierdoor zou je wel moeten kunnen ontdekken of het een hardware probleem is en waar het probleem zit.

👑

Pagina: 1