Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286921

Topicstarter
Heeft er iemand al ervaring met de garmin asus A10.
Ik ben redelijk garmin gek maar ook al jaren tevreden vodafone gebruiker.

Via de kpn winkels word ik niet veel wijzer.

Kan iemand mij zeggen of het toestel simlock vrij is (te maken)?

Mijn keuze voor vodafone weegt zwaarder dan de garmin telefoon. (blijf ik werken met mijn nuvi en koop ik een andere telefoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Garmin, Asus, Vodafone, KPN, Nuvi.

Waar heb je het over? :) Beetje context?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imak
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-01 16:58

Imak

Opt-out?

MrAcid schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 14:21:
Garmin, Asus, Vodafone, KPN, Nuvi.

Waar heb je het over? :) Beetje context?
Ik snap het prima.

Kijk maar eens hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dan nog maar een keer.

Ik wil een garmin asus A10 met een vodafone abonnement.

Dit kan alleen als de telefoon simlock vrij is, of te maken is.

Bij de link staat een M10 (windows) De a10 is een adroid toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik heb zelf een Garmin Oregon GPS en zat ook met een schuin oog naar die A10 te kijken, vooral om mijn fietskaart van Onroute of de OpenFietsMap erop te zetten.

Maar als je bij de veelgestelde vragen kijkt blijkt dat je de telefoon niet alleen op 2G kan zetten, wat in het buitenland nogal een nadeel kan zijn. Verder ben ik nou juist niet zo overtuigd van met name de programmeer kwaliteit van die lui bij Garmin, als je bijvoorbeeld naar die vreselijk buggy firmware updates kijkt.

Ik heb gekozen voor een Vodaphone 845 Nova telefoontje van €99. Dat is een prepaid model dat ook met een abbo kaartje werkt. Bevalt me heel goed, vooral met de Custom Rom die hier op het forum wordt aangeboden. Er staat nu Navigon op wat eigenlijk net zo goed werkt als City Navigator NT van Garmin.

Het telefoontje draait op 500MHz ipv de 600MHz van de Garmin maar is snel genoeg. Heeft wel minder geheugen. Wat ik te gek zou vinden als de Android versie van het Garmin programma online zou komen zodat ik mijn kaarten op mijn telefoontje kan zetten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De kpn winkel heeft me duidelijkheid kunnen geven.

Het is mogelijk een losse telefoon te kopen. kosten 330 euro.
je kan hem laten unlocken met een formulier. kosten 68 euro
je moet dan wel een kpn abo of prepaid hebben, die heb ik dus niet maar dit kan ook met een prepaid van 10 euro of die van familie/ kennissen.

Al met al een prijzige mogelijkheid als je met vodafone wil blijven bellen. :'(

De telefoon schakelt zelf tussen 2g en 3g.
http://www.garminasus.com...uvifone-aseries-faqs.html

Het word dus een htc desire of samsung i9000, maar dat in een ander topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:33
Hm, ik werk zelf ook bij de kpn winkel, en ik vraag me toch of of je wel de juiste informatie hebt gekregen van mijn collega's.

Ten eerste vraag ik me ten zeerste af of er wel een simlock op die garmin zit die wij in de winkel verkopen. Heb het nog niet zelf getest, maar we verkopen bijna niks meer met simlock. Heb je het in de winkel laten testen en zelf ook gezien dat andere simkaarten niet werden geslikt? Goede methode is ook altijd even op de doos kijken bij het imei-nr. Staat daar op dezelfde sticker/gedeelte waar het imei-nr staat, iets met 'kpn' erin dan zit er meestal een simlock op. Echter is dat alleen momenteel nog maar slechts bij een paar prepaid toestellen.

Verder vraag ik me ook af of indien er wel een simlock op zit, je deze kan laten unlocken door middel van het formulier. Dit toestel is net nieuw, vraag me af of daar al unlock gegevens voor verstrekt kunnen worden.

Tot slot heb je geen kpn abo of prepaid nodig voor het invullen van een unlockformulier, naar mijn weten. Doe het met een bepaalde regelmaat voor klanten, en heb daar nog nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314211

Ik werk ook bij een kpn winkel. Alle abonnement toestellen die wij verkopen zijn in principe simlock vrij. Dit hebben ze gedaan voor mensen die willen overstappen op kpn maar nog even moeten wachten tot hun abo is afgelopen bij de huidige provider, maar toch de nieuwe telefoon alvast willen gebruiken.

Alleen is kpn er niet helemaal blij mee als je een abbo toestel los koopt.

Maar in theorie kan je hem kopen en meteen gebruiken met welke simkaart dan ook.

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:42
Als eigenaar van een A10 zal ik proberen een aantal vragen te beantwoorden.
theMob schreef op woensdag 01 september 2010 @ 21:02:
Ik heb zelf een Garmin Oregon GPS en zat ook met een schuin oog naar die A10 te kijken, vooral om mijn fietskaart van Onroute of de OpenFietsMap erop te zetten.
De Onroute kaarten (wandel en fiets) die ik heb worden niet goed weergegeven (alles word wel weergegeven maar de kleuren kloppen niet), dit is ook het geval bij wat topo kaarten.
Of dat een probleem in de software of in de kaarten is weet ik niet. Ik weet wel dat er van de onroute kaarten een speciale versie is uitgegeven voor op apparaten met mindere specs. Volgens mij vanwege dezelfde problemen.
Maar als je bij de veelgestelde vragen kijkt blijkt dat je de telefoon niet alleen op 2G kan zetten, wat in het buitenland nogal een nadeel kan zijn. Verder ben ik nou juist niet zo overtuigd van met name de programmeer kwaliteit van die lui bij Garmin, als je bijvoorbeeld naar die vreselijk buggy firmware updates kijkt.
Je kan er voor kiezen om dataverkeer bij roaming uit te zetten. Of je zet gewoon je dataverkeer uit als je op vakantie gaat. Schakelen tussen 2G en 3G gaat automagisch.
Morgoth schreef op woensdag 08 september 2010 @ 00:12:
Hm, ik werk zelf ook bij de kpn winkel, en ik vraag me toch of of je wel de juiste informatie hebt gekregen van mijn collega's.

Ten eerste vraag ik me ten zeerste af of er wel een simlock op die garmin zit die wij in de winkel verkopen. Heb het nog niet zelf getest, maar we verkopen bijna niks meer met simlock. Heb je het in de winkel laten testen en zelf ook gezien dat andere simkaarten niet werden geslikt? Goede methode is ook altijd even op de doos kijken bij het imei-nr. Staat daar op dezelfde sticker/gedeelte waar het imei-nr staat, iets met 'kpn' erin dan zit er meestal een simlock op. Echter is dat alleen momenteel nog maar slechts bij een paar prepaid toestellen.
Bij mij staat er op de sticker het IMEI nummer en een Garmin Part number. En verder zit er nog een sticker op de doos met een normale streepjes code (EAN).

Als er nog meer vragen zijn hoor ik het wel.

[ Voor 37% gewijzigd door MewBie op 09-09-2010 23:48 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
Die speciale versie van de Onroute Wandelkaart is voor de wat oudere en tragere GPS modellen bedoeld. Ze hebben daarvoor de hoeveelheid topo informatie die je niet echt nodig hebt verminderd, zoals huizenblokken. Die worden op de speciale kaart als een vlak weergegeven ipv dat je echt de huizen ziet.

De kleuren op de Garmin kaarten worden bepaald door het zgn. type-file. Dat is een file dat kleurcodes aan bepaalde categorieën toekent zoals fietspaden, hei of bos. Je kan dat zelf aanpassen, er is zelfs een online editor voor. Hier vind je meer informatie; het is een lang draadje en er zijn op dat forum nog meer draadjes over:
http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=24325

Edit: Maar kan je wel navigeren enzo met de routeerbare kaarten? En heb je bij de fietskaart dan ook een stem zodat je de telefoon in je binnenzak kan doen en via de oordopjes naar je bestemming wordt begeleid?

[ Voor 13% gewijzigd door theMob op 10-09-2010 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Na dit bericht moet je er nog maar eens goed over nadenken:
nieuws: Garmin bezint zich op toekomst smartphone-productie
theMob schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 09:27:
Die speciale versie van de Onroute Wandelkaart is voor de wat oudere en tragere GPS modellen bedoeld. Ze hebben daarvoor de hoeveelheid topo informatie die je niet echt nodig hebt verminderd, zoals huizenblokken. Die worden op de speciale kaart als een vlak weergegeven ipv dat je echt de huizen ziet.

De kleuren op de Garmin kaarten worden bepaald door het zgn. type-file. Dat is een file dat kleurcodes aan bepaalde categorieën toekent zoals fietspaden, hei of bos. Je kan dat zelf aanpassen, er is zelfs een online editor voor. Hier vind je meer informatie; het is een lang draadje en er zijn op dat forum nog meer draadjes over:
http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=24325
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rmxv4eqzIJiBSY7GRL9xOhZ7/full.png
Zo ziet de fietskaart er uit in Den Haag :/
Zoek de verschillen met de kaart zoals hij er in mapsource uit ziet.

De wandelkaart ziet er al niet veel beter uit.
Edit: Maar kan je wel navigeren enzo met de routeerbare kaarten? En heb je bij de fietskaart dan ook een stem zodat je de telefoon in je binnenzak kan doen en via de oordopjes naar je bestemming wordt begeleid?
Navigeren met routeerbare kaarten is geen probleem.

Ik heb het nog nooit geprobeerd maar je kan kiezen voor gesproken aanwijzingen bij navigatie te voet.
Dus in principe zou het moeten kunnen.

[ Voor 7% gewijzigd door MewBie op 10-09-2010 20:02 ]

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
Ik wil eigenlijk gewoon dat Android progje van Garmin op mijn cheapo telefoontje hebben :P

Maar de kleuren op dat plaatje is typisch iets dat veroorzaakt wordt door de type-file. Het systeem dat Garmin hanteert is niet echt duidelijk of goed gedocumenteerd dus kennelijk gaat er nu iets mis tussen die telefoon en de kaarten die door derde partijen zijn gemaakt. Je kan het in principe relatief makkelijk oplossen, het is wel wat experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Ze waren bezig op XDA developers om de software uit een A10 te peuteren, op verzoek van Garmin moesten ze er alleen mee stoppen op het forum :P

*beeeeep*

Topicstarter
@morgoth:
unlock mogelijkheden staan al op telfort.nl

@mewbie:
Zoals reeds gezegd worden de kleuren veroorzaakt door de typ file.
Op moment dat ook een officiele garmin kaart rare kleuren geeft kan je dit melden bij garmin.
Voor de onroute kaart ligt dat wat moeilijker, deze word niet door garmin ondersteund.

@themob:
Ik heb nu mobile xt dat bevalt goed, op het garmin forum word al druk gepushed om android software uit te geven.

Ik kan maandag verlengen, het gaat een htc worden. mist leverbaar bij vodafone.
Ik blijf wel mijn nuvi of oregon ernaast gebruiken.

toch iedereen bedankt voor de info.

Ik had voor mijn site nog aan kpn gevraagd een weekend de a10 te mogen testen, helaas verzoek afgewezen.
Leek mij de ideale manier het toestel te testen, en een nederlandse revieuw te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
Garmin lijkt niet af te willen stappen van de koppelverkoop van kaarten en eigen hardware; ze hebben volgens mij mobile xt ook al discontinued. Ik heb het een keer geprobeerd op mijn WinMo met GPS maar ik moest er een Garmin GPS op aansluiten anders werkte het niet.

Wel jammer, maar ik ga geen andere losse GPS meer kopen als mijn Oregon de geest mocht geven. Ik ben al gestopt met updates van de firmware erop zetten want iedere keer lijken er meer fouten in te sluipen. Volgens mij is Garmin op een glijdende helling terecht gekomen en zijn ze niet in staat hun val te stoppen.

De grote hoeveelheid kaarten voor hun systeem zijn heel goed maar ik wil ze liever op de hardware van mijn eigen keus gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.SiniSter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-02 12:28
Hoe zit het met de prepaid versie van KPN. Deze kost maar 99 euro. Heb alleen een Telfort sim. Iemand al ervaring met het simlock vrij maken. En hoe zit het met updaten. Als ik hem flash naar een andere rom, zou de simlock dan ook verwijderd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virverus
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-08-2022
Sinds vorige week heb ik een prepaid a10 voor inderdaad 99,99.
Op dit toestel zit een simlock voor kpn netwerk en android 1.6.
Via garmin-asus website wordt je gelinked naar kpn support site voor de a10 en daar is een
update beschikbaar naar android 2.1.1 Deze update is recht toe recht aan toe te passen,
ik heb dit gedaan en alles werkt uitstekend,dit is aan te raden.
De simlock blijft echter intact.Rooten of romflashen beinvloed de simlock niet.
Overigens heb ik mijn toestel nog niet geroot om eerst "gewoon" wat ervaring op te doen.
Mijn t-mobile sim wordt geweigerd,mijn simyo sim doet het gewoon.Simyo is van kpn
(en een van de goedkoopste prepaids).Dit zou kunnen betekenen dat misschien ook andere
aanbieders op het kpn netwerk geaccepteerd worden.Er zijn mij geen trucjes/programmas/websites
bekend om zelf de simlock te verwijderen.Voorlopig ben ik hier echter tevreden mee,
over een jaar kan ik altijd nog een code van kpn krijgen(gratis) om te unlocken.
Pagina: 1