ADSL aansluiten op vaag ISRA punt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:22

nWn

In Geocentric Orbit

Topicstarter
Heej,

Sinds een paar weken woon ik in een nieuw studentenhuis. Internet via de kabel was geen mogelijkheid, dus maar ADSL van Tele2 genomen. Dit is 23 augustus opgeleverd en zou moeten werken (heb het gechecked door ze bij Tele2 te bellen). Nu hebben we geen signaal, wat waarschijnlijk ligt aan het feit dat we de router nog niet in de meterkast hebben aangesloten. Wel hebben we het geprobeerd via de telefoonlijnen die in de kamers liggen, maar dan hebben we geen signaal.

Niemand, ook bij de woningstichting, weet hoe het aangesloten moet worden. Vandaar dat ik het hier aan jullie voorleg.

Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/uploads/th.63d00484ff.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/uploads/th.f4e9f06752.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/uploads/th.d1946206a9.jpg

Na het zien van de foto's, heeft iemand een idee hoe de telefoonkabel op het Tele2 modem aan te sluiten? De twee losse kabels die te zien zijn horen bij een patchkast, en zijn verder niet van belang in de eerste plaats.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je bent gezegend met een IS/RA met LSA aansluiting. Je hebt zelfs een simple punchdowntool erbij gekregen. Je moet gewoon het aderpaar waar je lijn op zit zoeken en daar twee aders voor je modem inprikken.

Er zijn nu vier lijnen aangesloten (aderparen 3, 5, 7 en 9). Probeer dus eerst die andere 6 eens.

[ Voor 19% gewijzigd door CyBeR op 30-08-2010 14:21 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook opvragen op welke stiften ze de lijn hebben gezet. Ik weet niet of je nog een splitter nodig hebt maar meestal worden deze niet meer gebruikt. Je moet dus inderdaad een kabel doggen op de juiste stiften en deze met een RJ connector in het modem prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn

nWn

In Geocentric Orbit

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties!

Kan ik een bij een telefoonkabel 1 kant eraf knippen en die 2 (?) draadjes die erin zitten verbinden met de ISRA? Of heb ik speciale kabels nodig?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

nWn Music schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:26:
Bedankt voor jullie reacties!

Kan ik een bij een telefoonkabel 1 kant eraf knippen en die 2 (?) draadjes die erin zitten verbinden met de ISRA? Of heb ik speciale kabels nodig?

Bedankt!
Dat kan prima ja. Als 't er meer zijn dan twee moet je de twee hebben die in de plug in het midden zitten.

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 30-08-2010 15:30 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan gewoon de bijgeleverde kabel knippen idd. Zorg wel dat je de goeie pakt :) meestal is dit het kleinstje rjtje (RJ11 of RJ12).

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2010 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn

nWn

In Geocentric Orbit

Topicstarter
Super, gaan we dat even proberen! Ik hou jullie op de hoogte :)

Edit: Gepost vanaf nieuwe internetverbinding :) Nu ff speedtesten

[ Voor 35% gewijzigd door nWn op 30-08-2010 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi! Snel geregeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn

nWn

In Geocentric Orbit

Topicstarter
OK, zit nu met een nieuwe uitdaging. In de meterkast kwamen twee kabels zonder verloopje binnen. Daar heb ik rj45 (oftewel standaard netwerk kabel dingen) opgezet. Deze gaan naar de patch kast waar een 24 poorts patch panel staat (Zybrnet 500 cat. 6). Als ik een netwerk kabel in poort 24 plug en de andere kant in een computer heb ik gewoon internet. Nu is het zo dat vanuit die patch kast draden naar elke kamer lopen, en op de kamers zit er een internetaansluiting in de muur waar je een netwerk kabel in kan steken.

Nu is het waarschijnlijk de bedoeling dat je bij het patch panel een kabel van poort 24 naar de poort plugged die doorstroomt naar je kamer. Dit lukt me echter niet. Ik heb zowel een normale als een cross netwerk kabel geprobeerd, in alle 23 overgebleven poorten, maar met geen mogelijkheid krijg ik internet uit de uitgang op mijn kamer. Hebben jullie misschien ideeen van dingen die ik kan zijn vergeten?

Ik zal morgenochtend wat foto's posten, de camera is van mn huisgenoot en die is nu weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Zouden dat geen ISDN aansluitingen zijn? In dat geval zijn de kabels niet geschikt voor ethernet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn

nWn

In Geocentric Orbit

Topicstarter
Ik ben net gebeld door de woonstichting, blijkt dat de aannemer de verkeerde patch kast heeft geplaatst :/

Er had er ééntje moeten komen met een telefoonaansluiting, waardoor alles extreem veel makkelijker wordt.

Nogmaals bedankt iedereen, nu maar hopen dat ze snel een telefoonaansluiting regelen daar!
Pagina: 1