[Cisco] LACP

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:05
Ik bezig alle servers dubbel aan te sluiten voor redundancy en snelheid. Op de server heb ik het nic team geconfigureerd gebruik te maken van LACP Dynamic (802.3ad), kan ik aan de Cisco kant poorten ook in LACP Dynamic mode zetten? Op dit moment heb ik aan de switch kan gewoon een etherchannel geconfigureerd met: channel-group id mode active en kan zo even in de handleiding van de Cisco niets vinden over LACP Dynamic.

Teaming manual HP
802.3ad Dynamic with Fault Tolerance is identical to SLB except that the switch must support the IEEE 802.3ad dynamic configuration protocol called Link Aggregation Control Protocol (LACP). In addition, the switch port to which the teamed ports are connected must have LACP enabled. The main benefit of 802.3ad dynamic is that an SA (SysA dmin) will not have to manually configure the switch. 802.3ad Dynamic is a standard feature of HP ProLiant Network Adapter Teaming.

[ Voor 55% gewijzigd door enveekaa op 30-08-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is, zou LACP nu moeten werken aan de Cisco kant, mode active betekend dat de Cisco device uitsluitend LACP moet gebruiken / uitzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

switch(config-if)#channel-group 1 mode ?
  active     Enable LACP unconditionally
  auto       Enable PAgP only if a PAgP device is detected
  desirable  Enable PAgP unconditionally
  on         Enable Etherchannel only
  passive    Enable LACP only if a LACP device is detected

switch(config-if)#channel-group 1 mode

omschriving bij active is wat vaag hier maar het is actief proberen met LACP een channel op te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
De etherchannel is nu ook wel up - dat werkt, maar ik dacht dat het ook dynamisch zou kunnen, zoiets als:
code:
1
channel-protocol lacp dynamic

Maar dat command bestaat helaas niet :)

Ik kan me namelijk voorstellen dat 802.3ad zelf in staat is een link op te zetten zonder dat ik aangeef welke group. Dat begrijp ik uit de manual van HP tenminste: The main benefit of 802.3ad dynamic is that an SA (SysA dmin) will not have to manually configure the switch.

[ Voor 18% gewijzigd door enveekaa op 30-08-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
LACP is zoiezo dynamic, alleen de volgorde van degene die wat onderneemt om de lacp channel daadwerkelijk te maken heb je invloed op met 'active' en 'passive'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
Maar je moet dus altijd poorten groeperen in een channel-group om deel uit te maken van dezelflde lacp link dit kan niet dynamisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ja, je moet altijd een channelgroup aanmaken. Dat LACP dynamic werkt misschien als je een HP switch hebt, maar niet in combinatie met een Cisco. Ik vind de omschrijving van HP dus niet al te best.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
Duidelijk! thanks.
Pagina: 1