Sound op MSI bordje

Pagina: 1
Acties:

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08
Ik heb een probleempje om mijn sound aan het werk te krijgen onder win 98 SE.
Bij een verse 98 installatie is er geen probleem, dan werkt het geluid prima, heb ik getest, maar ik kan mijn besturingssysteem niet opnieuw installeren (Veel te veel werk, er staat immers nogal veel software op). Vorig mobo was een epox 7KXA mobo met athlon classic 650, huidig mobo is een MSI K7TPRO met TB 900.
Ik heb alle drivers geïnstalleerd (4 in 1 4.28Av) en de sound drivers. Onder apparaatbeheer staat geen enkele fout, de drivers lijken perfect geïnstalleerd, maar ik heb geen geluid.
Als ik bij de eigenschappen voor multimedia kijk, kan ik ook geen Afspeelapparaat kiezen.
Wanneer ik ga kijken bij de apparaten, staat er wel 5 keer Audio voor VIA AC'97 Audio Controller.
/edit
sound
/edit

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Wanneer ik ga kijken bij de apparaten, staat er wel 5 keer Audio voor VIA AC'97 Audio Controller.
Verwijder die maar en reboot je pc en laat daarna via config.scherm. nieuwe hardware, windows weer zoeken naar hardware en dan zal Win 'em wel vinden, of wat nog beter is, is dat windows direct bij het opstarten al het soundkaartje aan geeft als nieuwe hardware, en dan kun je ook weer de driver installeren.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• charlie
Bij eigenschappen voor multimedia, onder de tab apparaten, staat hij telkens 5 keer onder de items Audio apparaten, midi apparaten en mixerapparaten.
Hier kan ik ze echter niet verwijderen.
Bij de systeeminstellingen, kan ik de drivers wel verwijderen en opnieuw installeren, maar dit helpt niet... (hier staan ze trouwens slechts 1 X...

Verwijderd

Ga eens naar je volume control en kijk of de master misschien gemute is, kom ik wel vaker bij mensen tegen... :P

Verwijderd

volgens mij moet je je ondertitel aanpassen <Abit KT7A 1.75V 53°C met koe> als je nu een msi hebt en en een ???? had

• charlie
1. Als ik geen audio mixer apparaat heb, heb ik ook geen volume control... (maar toch bedankt voor de poging)
2. Duron is mijn privé-PC, deze is die op het werk.

• charlie
Nog iemand een idee?
Ik heb al wat in het register gerommeld ook, die 5 verwijzingen bij de multimediainstellingen zijn eruit...
Pagina: 1