Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Topicstarter
Ik heb twee verschillende NAS-en hier staan, een D-link DNS-323 en een Qnap TS-239 Pro II. Op beide staan klantgegevens die ik dagelijks ook met een oud 16 bit programma moet benaderen. Het probleem is dat de DNS-323 sinds een firmware update (eindelijk de authenticatie goed doet, maar) de bestandsnamen voor het oudere programma volledig onleesbaar vertaald.

Bestanden en mappen verschijnen bijvoorbeeld als:
C6T1SL~4 (map heet eigenlijk Customers)
VT0O85~5.SCV (bestand heet voorbeeld.scv)

Nu heb ik gevonden dat dit absoluut een samba "ding" moet zijn omdat het op twee apparaten voorkomt ongeacht vanuit welke computer of met welk 16 bit programma ik het probeer. Opvallend is wel dat de DNS323 voor de firmware update dit wel goed deed en het changelog ook vermeld dat tussen de bewuste versies samba geupgraded werd: "1. Upgrade Samba from 2.x to 3x for Vista and Unicode Support."
Ook kwam ik hier iets vergelijkbaars tegen: http://211.78.87.227/viewtopic.php?p=6177

Wat ik nu eigenlijk wil weten is of samba aan te passen is op 1 of beide apparaten zodat ik weer leesbare mangling krijg zoals
CUSTOM~1
VOORBE~1
Wat nog gewoon enigzins leesbaar is.

Tot dusverre niks op d-link of qnap sites kunnen vinden alhoewel ik de indruk krijg dat samba wel configureerbaar is al is het niet via de webinterfaces.

[ Voor 3% gewijzigd door RwD op 30-08-2010 13:12 ]