Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:36
Ik ben voor mijn vriendin bezig alle videobanden uit haar jeugd te digitaliseren. Echter wil ik ze niet 1 op 1 overzetten omdat het toch wel 20 banden zijn.

Eigenlijk wil ik de banden importeren, dat er automatisch clips van worden gemaakt (scenedetectie) en worden opgeslagen als clips op mijn pc. Nu worden de film altijd als geheel op de schijf opgeslagen en dat is erg onhandig.

Ik heb beschikking over Premiere cs5, windows movie maker en cyberlink Power producer. daarin kan ik niet echt vinden wat ik wil, tenzij ik alles overneem, scenedetectie aanzet en dan 1 voor 1 de clips exporteer.

weet iemand een programma dat dit allemaal doet? of kan dit al met deze programmas die ik heb en kan ik gewoon de juiste functie niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scenedetectie kan volgens mij nooit realtime. Sowieso wil je een bronbestand hebben om van te werken toch?

Maar kan me vergissen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:36
ik wil het bronbestand dus opdelen in verschillende scenes, op de schijf. op die manier kan ik makkelijker alle video's bekijken. Het hoeft ook niet realtime, hij mag ook na het importeren de scenedetectie doen en dan alles als aparte bestanden wegschrijven.

maar als het niet kan dan doe ik het gewoon op de ouderwetse manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:25
Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 12:46:
Scenedetectie kan volgens mij nooit realtime. Sowieso wil je een bronbestand hebben om van te werken toch?

Maar kan me vergissen natuurlijk.
Scenedetectie kan zeker wel realtime.
Ik heb het wel eens gebruikt met Scenalyzer LIVEcom
Dit was dan wel met een DV capture device.

Maar je krijgt dan natuurlijk al snel een enorme hoeveelheid clips als je zo een hele videoband gaat omzetten. :)
Of dit nu echt zo handig is?