Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-10 23:07
Ik wil de verjaardagen van mijn contacten in de gmail agenda op de telefoon hebben.

Na wat zoeken heb in die optie gevonden bij gmail, agenda toevoegen, verjaardagen van contactpersonen.

Dat is gelukt en ik zag ze op mijn telefoon (desire met android2.2).
Ik zag echter dat ik een foute datum ingevuld had bij iemand en heb dat gewijzigd. Dit werdt echter niet in de agenda gewijzigd. Zelfs niet naar een paar keer handmatig synchroniseren.

Toen heb ik de agenda bij gmail weggegooid en nieuw toegevoegd. Werkt perfect op de pc. Zie netjes de gebakjes bij de verjaardagen. Maar na een paar keer sync zie ik de verjaardagen nog steeds niet op mijn telefoon. Als ik op de telefoon bij agenda's kijk zie ik er wel netjes "verjaardagen van contactpersonen" staan en nog aangevinkt ook.
Ik heb het ondertussen al een paar keer verwijderd/toegevoegd, maar dat help ook niet.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat is een andere agenda die niet synchroniseerd.

Wat ik zelf heb gedaan is verjaardagen exporteren uit Hyves en importeren in Google Calendar. Dan komen ze in je normale agenda die wel synchroniseerd met je telefoon.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• The Anarchist
Marzman schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 12:42:
Dat is een andere agenda die niet synchroniseerd.

Wat ik zelf heb gedaan is verjaardagen exporteren uit Hyves en importeren in Google Calendar. Dan komen ze in je normale agenda die wel synchroniseerd met je telefoon.
Volgens mij doet hij dat op de pc bij google calendar wel. Daar zie ik ze nu netjes de verjaardagen van google contacts staan. Bovendien stonden ze wel een keer op de telefoon, maar nu niet meer.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je bedoelt toch de datum die je in kan vullen bij contacts? Die met een labfunctie tevoorschijn te halen is? Dat het een labfunctie is zal ook een deel van het probleem zijn, ik heb het uitgezet omdat ik destijds helemaal niet meer kon synchroniseren als het aan stond. Misschien dat het daarom niet meer kan, omdat het iets sloopt.

Wat wel en niet synced aan kalenders verschilt trouwens ook nog per telefoon, ik heb een windows mobile telefoon en die synced alleen de hoofdkalender. Dus misschien dat het bij jouw telefoon helemaal anders werkt.

[ Voor 24% gewijzigd door Marzman op 30-08-2010 12:57 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• The Anarchist
Marzman schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 12:56:
Je bedoelt toch de datum die je in kan vullen bij contacts? Die met een labfunctie tevoorschijn te halen is? Dat het een labfunctie is zal ook een deel van het probleem zijn, ik heb het uitgezet omdat ik destijds helemaal niet meer kon synchroniseren als het aan stond. Misschien dat het daarom niet meer kan, omdat het iets sloopt.

Wat wel en niet synced aan kalenders verschilt trouwens ook nog per telefoon, ik heb een windows mobile telefoon en die synced alleen de hoofdkalender. Dus misschien dat het bij jouw telefoon helemaal anders werkt.
Ja dat zijn die datums.Ik heb even getest: De sync tussen calendar en contact werkt goed!

Ik zie ze alleen niet meer op mijn telefoon. Alle andere sync werkt nog steeds perfect.

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Is het niet gewoon dat in de instellingen -> accounts en synchronisatie -> gmail de calender uitgevinkt staat?

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• The Anarchist
Het is opgelost!

Ik heb de gegevens opslag van de agenda op de telefoon gewist.
Daarna een keer sync en alles staat er in, inclusief verjaardagen :)

Edit: De verjaardagen worden niet meer gewijzigd op de telefoon na de tijd, maar ze staan er tenminste wel in. ik neem aan dat dat nog een keer opgelost wordt aangezien het op de pc wel zo is (en ook een google product is).

Veel verjaardagen moet ik nog invoeren, dus gewoon straks na alle datums invoeren 1 keer gegevens wissen en alles staat er netjes in :*)

Edit2: Het werk toch niet helemaal super. De verjaardagen komen er maar voor 1 jaar in te staan. Nou ja, het eerste jaar staan ze er in en hopelijk wordt het probleem binnen een jaar opgelost. Ik kan ze natuurlijk handmatig invoeren, maar zo vergeet je er veel snellen 1 en kost ook veel meer tijd. Ik wacht het eerst wel af. Lijkt me sterk dat dit niet werkend gemaakt wordt.

[ Voor 83% gewijzigd door The Anarchist op 30-08-2010 14:08 ]

Pagina: 1