Toon posts:

Hardware Monitor found an error.. Wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eeb big problem..en het begon als volgt, ik druk de powerknop in om de pc op te starten..maar hij boot niet..hij blijft hangen en HD lampje blijft branden(zonder dat ie iets doet)

Kan er alleen maar uit komen door de power eruit te pullen..tweede kans..nu boot ie wel maar blijft hangen bij de ATA100 HD boot ofzoiets..HDdetectie (doet ie wel vaker)
Derde kans..Hij boot nu wel goed..maar nadat ik een tijdje in windows bezig ben geweest..klapt ie er in 1 keer uit en blijft op de zelfde manier hangen zoals de eerste keer(HD lampje bijft branden maar geen reactie)
Nu start ik dus weer opnieuw en na de detectie van de HD en CD-rom geeft de melding:
Hardware monitor found an error - enter Power setup for details.

Nouja..ik druk dus op DEL en de A7V bios heeft alles op standaard gezet ( ook geheugen op 100 ipv 133)
Ik had niks geoverclocked staan..CPU op 1.75(AMD1Ghz)
Ik de dagen daarvoor wel zitten hobbyen met instellingen..maar vanwege het instabiel worden van system alles op normaal gezet..

Maar nu start ie dus niet meer op...en in de Power setup staan geen details..( hij klapt er trouwens ook uit tijdens instellen in bios(random))

Ik kan dus ook niet meer in DOS komen om het het registry te backuppen (ik had wat dingen veranderd maar ik weet niet of het daar aan ligt zou kunnen)

Am i fucked..of is er nog een way out?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb: Halt on NO error maar aan gezet..dan doet ie het wel...

hhmzzz.. NIET dus..hij kapt er alweer mee..

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-08 14:40

Sharky

Skamn Dippy!

Op maandag 12 maart 2001 15:51 schreef T-LEE het volgende:
Ik heb: Halt on NO error maar aan gezet..dan doet ie het wel...

hhmzzz.. NIET dus..hij kapt er alweer mee..
en als de schijf er niet in zit?
leen ff een schijf waarmee je kunt booten van een kameraad ofzo en onderwerp die brakke schijf aan wat tests
als hij dan nog moeilijk doet ff alle hardware er uit en alles er 1 voor 1 weer indoen...

This too shall pass

Verwijderd

Topicstarter
( de monitor klapte ook uit btw )

Nu doet ie het weer...vraag me niet waarom of hoe..ik heb hem gewoon wat langer uit laten staan..en power eruit gehaald.

Maar ik blijf overal met me poten vanaf nu..hehehe..kijken hoe lang ie het deze keer vol houdt. :r

• dontcare
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024

dontcare

Nomen est Omen

had ik ook op mijn vorige PC , werkte af en toe prime , viel uit wou niet booten.
maar uiteindelijk deed ie het wel weer todat... ie het weer deed , daarna nix meer.
3 HD's gefrituurd :( 1 cd-rw overleden :'( en mijn cpu is nu een sleutelhanger :)
bleek dus mijn voeding te zijn.

>:) maar ach ja wou toch al een nieuwe pc.

.Quod me nutrit me destruit.

Verwijderd

Topicstarter
Nou..het bleek mijn 5 volt te zijn..in de harwaremonitor stond die op rood en als ie onder de 4.**zoveel kwam dan stopte ie ermee..

Ik heb dat nu op ignore gezet en hoop daarmee het vastlopen te voorkomen..en ik denk niet dat het veel uitmaakt dat dat voltage te laag zit..ik weet niet eens waar het voor is?

Verwijderd

Eeeeh, de 5 volt is de hoofdvoeding voor het hele systeem. De +12V en -12V zijn er alleen voor de drives. Als de 5 volt teveel omlaag zakt, is goed functioneren niet meer gegarandeerd. Hardware monitoring geeft dit niet voor niets aan! Misschien is je voeding te zwak voor al het spul wat erin zit.

Verwijderd

Topicstarter
300WaTT en 230V
Is toch echt genoeg...bovendien is het probleem plotseling ontstaan

AMD1ghz ( 1.60v )
256MB 133
Asus A7V
Maxtor 20Gb 7200rpm ATA100
Asus 7700 GF2 GTS 32MB
CD-R
CD-rom 52x
Usb Intelli mouse
toestsenbord

hoeveel gebruikt dit dan bij elkaar?

• Ivar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-07-2022
bijna zelfde config als jij (zie beneden), met een 235 Watt high-end voeding en geen problemen. maar als je voeding van een mindere kwaliteit is, kan dat zeker problemen geven.. zou toch je hardware monitor niet zomaar ignoren!

Verwijderd

Topicstarter
Nouja ik ga het toch echt wel ignoren voorlopig..ik ga 'm niet terugsturen..dan zit ik dalijk 2 weken zonder pc..ooit gehoord van afkickverschijnselen? hehehe..

Trouwens tijdens het afsluiten doet ie nu dit;

*click* Computer afsluiten
*AARGHH*Blue Screen
*click* Doorgaan
*AARGHH*Witte brede balk in scherm en het systte mhangt..sluit niet af

Verwijderd

Op Tuesday 13 March 2001 20:16 schreef T-LEE het volgende:
300WaTT en 230V
Is toch echt genoeg...bovendien is het probleem plotseling ontstaan

AMD1ghz ( 1.60v )
256MB 133
Asus A7V
Maxtor 20Gb 7200rpm ATA100
Asus 7700 GF2 GTS 32MB
CD-R
CD-rom 52x
Usb Intelli mouse
toestsenbord

hoeveel gebruikt dit dan bij elkaar?
1.60 Vcore ???

Dat ding moet ook 1.7 of 1.75 hebben, daarom start'ie ook niet goed op.

Probeer het maar, want je gelooft me toch niet :D

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 08:17

MXL

Mijn Tb 1000 staat ook constant op 1.6V, zelfsop 1.5V doet hij het zonder enig probleem. Het scheelt wel bijna 6 graden op het totaal.