Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Asrock P45DE3 moederbord,
Alleen ziet hij bij de moederbord maximaal 533Mhz, Maar het zou toch echt op 1333mhz moeten werken? Als ik met CPU-Z kijk staat er dit.
Afbeeldingslocatie: http://img823.imageshack.us/img823/9549/cpuzi.jpg

Ik heb ook al geprobeerd de timing in de stellen, maar helaas heeft dit ook nog niet geholpen. Misschien andere timngs?
Heeft misschien iemand de zelfde moederbord zodat ik weet welke geheugen ik moet hebben, of moet het met deze ook lukken?

Spec:
Asrock P45DE3
Intel Q6600
4GB OCZ3P1333GK
ATI X1950Pro

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2010 11:07 ]

Verwijderd

het is DDR 3 geheugen, DDR staat voor double data rate. dit houdt in dat je de frequentie 2x moet nemen, dus 533 mhz x 2 = 1066 mhz. Nu weet ik niet exact de specificaties van je andere spulletjes (en heb nu ff niet de tijd), maar het kan zijn dat 1 niet de 1333 frequentie ondersteund en daardoor het geheugen onderklokt naar 1066.

Daarnaast zie ik in jouw plaatje 667 staan... wat toch echt 1333 mhz frequentie is.

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07-2025

0scar

MacIJver

Je kijkt naar het tab met de SPD, dat is de informatie die de fabrikant in de geheugenmodule "bakt". Als je op een tab terug kijkt (getiteld "Memory") dan zie je bij "DRAM Frequency" je huidige snelheid staan. Als je deze met 2x neemt (zoals hierboven uitgelegd) heb je de waarde waar de module nu op draait. Als je een 1:1 verhouding/multiplier hebt van FSB:DRAM en je FSB is 533, dan loopt je geheugen inderdaad op 1066 MHz.

Je kunt in het BIOS onder "OC Tweaking" de multiplier veranderen. Zet de "Strap FSB to MCH" op 1333. RTFM pagina 36 ;).

Lees eerst de waarschuwingen dat OC-en altijd op je eigen risco... bla...bla...

Manusjes van alles kunnen multitasken