Toon posts:

XP firewall

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goede morgen,

In XP zit een firewall die alleen inkomend verkeer controleren en eventueel blokt. Is er een hack in het register of zo dat je hem ook het uitgaande verkeer kunt laten controleren en eventueel blokken? Ik wil poort 80 blokken op een tablet PC waar een gsm module in zit.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kijk even naar een van de vele personal firewalls, die werken "allemaal" wel op XP. Denk aan Agnitum, Comodo, Sunbelt, ZA, etc. Daar zijn ook hier op het forum veel besprekingen van geweest, let wel een beetje op de leeftijd van een discussie: ervaringen met ZoneAlarm uit 2001 zijn niet zo relevant meer :P

Domme opmerking: geen service hebben die op poort 80 draait is nog veiliger.
edit:
Echt dom, want de vraag gaf wel duidelijk aan hoe en wat.

Welkom op GoT!

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 30-08-2010 12:17 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt, maar ik heb de explorer wel nodig voor een applicatie. Het liefst heb ik geen extra software op die tablet(s). Ik dacht eens gelezen te hebben dat je de XP firewall kon aanpassen zodat hij ook twee richtingen aan kan maar kan het mis hebben. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zodra je meer dan rudimentaire instellingen wilt veranderen die via de GUI zijn te zetten (uitzonderingen / geavanceerd tabbladen) zou ik toch voor software van derden kiezen. Een klein tool hoeft niet veel resources te vragen en kan in de regel ook zonder gebruikersinput worden ingeregeld.

Maar misschien weet iemand anders een trucje voor de XP firewall om die voldoende te laten werken :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

F_J_K schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 12:29:
Zodra je meer dan rudimentaire instellingen wilt veranderen die via de GUI zijn te zetten (uitzonderingen / geavanceerd tabbladen) zou ik toch voor software van derden kiezen. Een klein tool hoeft niet veel resources te vragen en kan in de regel ook zonder gebruikersinput worden ingeregeld.

Maar misschien weet iemand anders een trucje voor de XP firewall om die voldoende te laten werken :)
Anders stel je even een proxy in en zet die op 127.0.0.1 en een random poort dat houd de meeste aplicaties wel tegen (niet alle) maar wel ie enzo

ergens meen ik dat er ook een tcpip filter zat bij de netwerkwerkeigenschappen

edit, tadaa
staat alleen niet bij of het in of outbound of allebei is

Afbeeldingslocatie: http://windows-xp-full.net/Que-Exam.Prep.2-Windows.XP.P/0789733633/images/0789733633/graphics/11fig04.jpg%3B389354

[ Voor 17% gewijzigd door Fish op 30-08-2010 12:35 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt maar volgens mij worden de instellingen voor TCP/IP Filtering ook "opgeslagen" bij de netwerkkaart. Die gsm module heeft echter een software pakketje wat een soort virtuele netwerkkaart maakt als je hem opstart. Hierdoor worden de instellingen steeds weer overschreven.

Ook met de proxy instellingen had ik al geëxperimenteerd. Als ik in het netwerk zit dan werkt het maar via de gsm module denk ik dat er proxy instellingen van KPN op de simm kaart waardoor deze overruled worden want ik kan gewoon het internet op :-(
Pagina: 1