Het is me al vaker opgevallen, maar nav nieuws: Intel halveert prijs Core i7 950 wil ik het toch even aankaarten...
Prijzen en wijzigingen komen steeds vaker voor als een tekstuele opsomming, en ik snap best dat je liefst een leuk verhalend stukje schrijft, maar ik denk dat de balans tussen verhaal en informatie toch wel enigszins zoek raakt. Als ik concreet wil weten wat nu de prijzen op een rij zijn, kan ik een linkje klikken om vervolgens een PDF te downloaden. De tekst erop naslaan is niet erg fijn kwa overzicht. Dat er naast de tabel misschien weinig te vertellen overblijft is imho ondergeschikt; een keer een wat korter bericht is ook prima.
Bij dergelijke informatie lijkt me dat de lezer verwacht in één oogopslag een goed beeld te krijgen van wijzigingen, en daarmee snel een nieuwe 'gunstigste keus' te kunnen destilleren - eventueel ondersteund door een stukje tekst over wat nu de meeste bang per buck is.
Andere voorbeelden van prijzen:
nieuws: 'Forse prijsverlaging Intels Core i7 950 verwacht'
Andere soort info die zich goed leent voor een tabelletje:
nieuws: Intel introduceert Core i7 980X
nieuws: Marktonderzoek: AMD heeft Nvidia ingehaald met gpu-verkopen
nieuws: Fabrikanten kondigen GTX 460-kaarten aan
Voorbeeldje van hoe het met zowel tekst als tabel kan:
nieuws: AMD geeft zijn Phenom II- en Athlon II-aanbod een update
Overigens is het meestal met tabel hoor, maar die paar zonder springen er zo raar uit...
Prijzen en wijzigingen komen steeds vaker voor als een tekstuele opsomming, en ik snap best dat je liefst een leuk verhalend stukje schrijft, maar ik denk dat de balans tussen verhaal en informatie toch wel enigszins zoek raakt. Als ik concreet wil weten wat nu de prijzen op een rij zijn, kan ik een linkje klikken om vervolgens een PDF te downloaden. De tekst erop naslaan is niet erg fijn kwa overzicht. Dat er naast de tabel misschien weinig te vertellen overblijft is imho ondergeschikt; een keer een wat korter bericht is ook prima.
Bij dergelijke informatie lijkt me dat de lezer verwacht in één oogopslag een goed beeld te krijgen van wijzigingen, en daarmee snel een nieuwe 'gunstigste keus' te kunnen destilleren - eventueel ondersteund door een stukje tekst over wat nu de meeste bang per buck is.
Andere voorbeelden van prijzen:
nieuws: 'Forse prijsverlaging Intels Core i7 950 verwacht'
Andere soort info die zich goed leent voor een tabelletje:
nieuws: Intel introduceert Core i7 980X
nieuws: Marktonderzoek: AMD heeft Nvidia ingehaald met gpu-verkopen
nieuws: Fabrikanten kondigen GTX 460-kaarten aan
Voorbeeldje van hoe het met zowel tekst als tabel kan:
nieuws: AMD geeft zijn Phenom II- en Athlon II-aanbod een update
Overigens is het meestal met tabel hoor, maar die paar zonder springen er zo raar uit...