Toon posts:

Tabellen of tekst met prijzen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is me al vaker opgevallen, maar nav nieuws: Intel halveert prijs Core i7 950 wil ik het toch even aankaarten...

Prijzen en wijzigingen komen steeds vaker voor als een tekstuele opsomming, en ik snap best dat je liefst een leuk verhalend stukje schrijft, maar ik denk dat de balans tussen verhaal en informatie toch wel enigszins zoek raakt. Als ik concreet wil weten wat nu de prijzen op een rij zijn, kan ik een linkje klikken om vervolgens een PDF te downloaden. De tekst erop naslaan is niet erg fijn kwa overzicht. Dat er naast de tabel misschien weinig te vertellen overblijft is imho ondergeschikt; een keer een wat korter bericht is ook prima.

Bij dergelijke informatie lijkt me dat de lezer verwacht in één oogopslag een goed beeld te krijgen van wijzigingen, en daarmee snel een nieuwe 'gunstigste keus' te kunnen destilleren - eventueel ondersteund door een stukje tekst over wat nu de meeste bang per buck is.

Andere voorbeelden van prijzen:
nieuws: 'Forse prijsverlaging Intels Core i7 950 verwacht'

Andere soort info die zich goed leent voor een tabelletje:
nieuws: Intel introduceert Core i7 980X
nieuws: Marktonderzoek: AMD heeft Nvidia ingehaald met gpu-verkopen
nieuws: Fabrikanten kondigen GTX 460-kaarten aan

Voorbeeldje van hoe het met zowel tekst als tabel kan:
nieuws: AMD geeft zijn Phenom II- en Athlon II-aanbod een update

Overigens is het meestal met tabel hoor, maar die paar zonder springen er zo raar uit...

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
We zullen, daar waar mogelijk, wat beter op letten.

Verwijderd

Topicstarter
Schopje :)

nieuws: Zalman betreedt ssd-markt

Een hoop werk voor iets wat leidt tot het lastig bij elkaar zoeken van de gegevens per schijf. Had dezelfde hoeveelheid tekst voor een eerste Zalman-stap in deze markt niet beter besteed kunnen worden aan de kijk van het bedrijf op die markt en de motivatie erin te stappen, begeleid met een tabelletje?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2010 07:01 ]

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Je houdt wel van tabelletjes he :P Ik heb een tabel toegevoegd. In het geval van ssd's vinden wij het product belangrijker dan het bedrijf erachter of diens motivatie. Bovendien is het soms nog lastig om bij dergelijke bedrijven de juiste personen te spreken te krijgen om aanvullende informatie in te winnen (taalbarrière, tijdverschil). Zodra we indicaties hebben dat, bijvoorbeeld, Zalman deze markt in ingestapt omdat de koelers niets meer opbrengen en ze daar mee willen stoppen, dan zullen we dat uiteraard wel brengen.

Verwijderd

Topicstarter
I agree dat het product belangrijker is, maar juist daarom vind ik de tabelletjes zinnig :) De suggestie voor achtergrondinfo is meer om dan niet alleen een tabel te hebben en wat oefening voor de tiepmiepvingers te houden - tuurlijk wil je als redacteur mooie dingen schrijven, dat snap ik ook ;)

Ik had ook het idee het weer vaker tegen te komen (maar heb het niet nagezocht, dus kan slechts een gevoel zijn) dus wilde het nog even opgooien. Thanks voor de update d:)b

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Ik heb de tabellen nog verder getabelled, de info over specs is het belangrijkste nieuws wmb. De motivatie van Zalman zal ergens in de buurt van 'diversificeren en geld verdienen' liggen: ssd's zijn redelijk populaire producten om te verkopen, aardige marge etc. :)

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Nu niet bij alle mogelijke artikelen waar een tabel bij kan gaan beginnen he :P In dit geval had de auteur al een tabel gemaakt voor de review ook, dus die heb ik even ge c/p't :)

Verwijderd

Topicstarter
nieuws: Intel introduceert eind maart nieuwe mainstream-ssd-generatie O-) ;)

Misschien ook met de huidige productlijn ernaast (specs / prijzen) ?

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Ik heb een tabel met prijzen gebakken :)
De overige specs zet ik er nog niet in, aangezien het nog niet final is... (pre-emptive strike: in PW is dat een ander verhaal, daar is de kans dat we oude specs laten staan kleiner :+)
Pagina: 1