[VS2010] Juiste versie VC++ dlls gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een VC++ project dat in de loop van de jaren is geconverteerd van VS2003, VS2005 naar VS2008.
Nu heb ik dat project geconverteerd naar VS2010. Ik krijg netjes allemaal nieuwe solution en project bestanden en het compileren gaat prima.
Het project produceert een ActiveX control. Als ik deze ocx wil registreren krijg ik een foutmelding.
Als ik vervolgens de ocx open in Dependancy Walker, zie ik dat er een reference is naar MSVCP90.dll en nog een paar. Die dlls heb ik niet op mijn pc. Wel heb ik MSVCP100.dll
VS2010 had dus die dll moeten gebruiken.
Na wat Googlen begrijp ik dat dat automatisch had moeten gebeuren, maar dat gebeurt niet. Ik heb al in de solution en in het project gekeken, maar ik zet nergens specifiek deze referentie.

Een ander C++ project heeft hetzelfde probleem, dus denk ik dat het een instelling in VS2010 is.
Heeft iemand een idee hoe ik VS2010 kan vertellen dat die de VC++2010 dlls moet gebruiken ipv de VC++2008 dlls?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
VS2010 ondersteund het linken tegen verschillende versies van de C++ runtime.

Rechtermuisknop op je project -> Properties.

In het properties scherm Configuration properties -> General -> Platform Toolset.

Daar kan je deze instellen op v100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.
Je hebt helemaal gelijk. Maar omdat ik geen VS2008 op deze pc heb geinstalleerd, kan ik alleen maar v100 selecteren.
Dus dat staat al zo. Misschien nog een andere suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eruit.

De projecten die problemen opleverden gebruikten allemaal dezelfde library. Deze library is met VS2008 gecompileerd en gebruikt MSVCP90.dll.
Er is nog geen VS2010 versie van deze library, dus gebruik ik het niet meer.
Nu gebruiken al mijn binaries MSVCP100.dll

Bedankt allen voor het meedenken.