Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
Graag zou ik willen weten of er software bestaat om GPS-data te koppelen aan videobestanden. Er dient een layer bovenop de video te komen die in dit geval de snelheid moet aangeven die op dat moment is geregistreerd in het GPS-logbestand.

Het gaat om videobestanden (.mov, H.264) die worden gemaakt met een Contour HD-filmcamera. De GPS-data komt van een Garmin eTrex Vista HCx en staat opgeslagen in .gpx-formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-09 18:37

Caveman

whahoehaha

Volgens mij gaat dat niet met de spullen die je nu hebt, of wil je het soms achteraf doen ipv realtime ?

Achteraf de video syncen met je gps data, zat ik te denken iets van invoegen als subtitle daar is software genoeg voor. GPX is volgens mij gewoon een xml bestand waar je de benodigde info zo uit kunt halen.

Ik heb alleen geen idee hoe je nu de film en de gps data synchroon kunt krijgen.

Als het realtime moet, zul je toch andere apparatuur moeten aanschaffen, of je camera moet een input mogelijk hebben tijfdens het filmen. Dan zou dit een mogelijkheid zijn: http://www.icircuits.com/store/prod_geostampwireless.html

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
@hierboven:

Sorry voor de onduidelijkheid die ik heb geschept. Ik wil graag achteraf, middels software, de GPS-data gebruiken voor de film. Inmiddels heb ik het volgende gevonden hiervoor:

http://sites.google.com/site/verymadmart/cyclecam

Daarmee zou het probleem opgelost zijn, denk ik. Echter, mijn GPX-files bevatten geen snelheid-tags, alleen de breedte- en lengtegraad. Is er ook software om met de beschikbare gegevens een snelheid uit te rekenen en een speed-tag toe te voegen bij ieder gelogt punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
Heb inmiddels een php-script geschreven, waarmee, op basis van de gps-coördinaten, de afstand tussen twee punten wordt berekend en vervolgens de snelheid door het verschil in tijd tussen de twee punten. Hiermee is het probleem opgelost dat het GPX-bestand geen snelheidsinformatie bevat.

Echter, cyclecam kan op een of andere manier de tag niet inlezen en geeft UNKNOWN als foutmelding in de Mac terminal. <speed> is een correcte tag die meters per seconde dient te bevatten. Ik heb geen idee wat ik misdoe. Heeft er iemand andere software als alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-09 18:37

Caveman

whahoehaha

Tja, ik heb geen verstand java/php, maar als je een mailtje naar die gast stuurt die dat gemaakt heeft, wie weet reageert die wel :)

Ik zit niet zo in die wereld maar wat jij wilt, dat doen ze heel veel in de datalogging, zoals bij autoraces. Ik heb wel eens gewerkt met software van Race Tecnologie, misschien kun je eens in die hoek zoeken of daar iets te vinden is.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
Ik heb inmiddels de auteur een mail gestuurd met de vraag waarom mijn variabelen niet worden opgepakt. Hij vond het een vreemd verhaal, aangezien de snelheid wordt berekend a.d.h.v. het verschil tussen twee coördinaten. Hij heeft voor mij een modificatie gedaan in de software. De gegevens worden nu goed opgepakt door het programma, omdat het programma nu ook aanwezige <speed>-tags oppakt. Als deze in het GPX-bestand staan, dan wordt de snelheid daar vandaan opgepakt.

Aangezien ik niet om de seconde heb gelogd, wordt er nu vermoedelijk een verkeerde snelheid berekend. Dit is mijn fout. Ik ga binnenkort opnieuw loggen (om de seconde) en filmen. Dan zou het opgelopst moeten zijn.

Bedankt voor de genoemde hardware. Maar dat gaat me iets te ver. Het moet een hobby blijven, helaas heb ik niet het budget om dergelijke professionele hardware aan te schaffen. Ik neem regelmatig mijn ritten op en aangezien ik een losse Garmin heb, vond ik het leuk om ook mijn snelheden te projecteren.

[ Voor 15% gewijzigd door flo_ op 01-09-2010 21:26 ]

Pagina: 1