Minderjarigen op vraag en aanbod.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-09 19:41
Ik had een deal rond, gisteren geld overgemaakt en plots krijg ik een bericht dat zijn moeder het bedrag niet hoog genoeg vindt en 5 euro extra wil hebben. Ik had geen idee dat ik met een kind aan het 'handelen' was totdat ik dus net zijn profiel bekijk en zie dat de persoon pas 14 is.

Is het misschien niet een beter idee omdat gedeelte voor volwassenen only te maken ? Of misschien een waarschuwing in beeld dat de persoon minderjarig is.

[ Voor 8% gewijzigd door Sunrise op 30-08-2010 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-09 11:42

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Met volwassenen only voorkom je volgens mij lang niet alle van dit soort problemen.
Ook minderjarigen kunnen in mijn ogen vaak prima handelen op plekken als V&A en Marktplaats (natuurlijk niet allemaal) - dat deed ik zelf ook op mijn 15e - en het is niet zo dat het met volwassenen wel altijd goed gaat.

Bovendien heeft die moeder in mijn ogen hier gewoon pech, als je het geld al had overgemaakt. Meestal betekent dat dat de deal rond is, dus moet die jongen, of zijn moeder, zich daar ook aan houden.
Als een volwassene achteraf vindt dat hij toch te weinig geld heeft gekregen ge je toch niet ook alsnog meer betalen? Een deal is een deal.

Over wat voor bedrag hebben we het hier eigenlijk, waar €5 bij zou moeten?

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ghost Dog schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 02:12:
Bovendien heeft die moeder in mijn ogen hier gewoon pech, als je het geld al had overgemaakt. Meestal betekent dat dat de deal rond is, dus moet die jongen, of zijn moeder, zich daar ook aan houden.
Als een volwassene achteraf vindt dat hij toch te weinig geld heeft gekregen ge je toch niet ook alsnog meer betalen? Een deal is een deal.
Klopt maar dat kun je @ t.net weer niet afdwingen helaas.

Ik zie nu dat het een veiling is, dan vind ik het ronduit onbeschoft.

[ Voor 6% gewijzigd door Boudewijn op 30-08-2010 02:32 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Nouja,in principe heb je natuurlijk gewoon een overeenkomst. De veiling opzich mag dan wel niet bindend zijn, waarschijnlijk heb je ook op andere wijze contact met de verkoper gehad en is er dus wel degelijk een overeenkomst tot stand gekomen. Nu is dat allemaal leuk alleen helpt het je geen zak verder, voor zo'n lullig bedrag moet je maar gewoon denken 'jammer dan'.
Onbeschoft is het zeker. Triest dat ouders hun kinderen dit soort dingen aanleren.

Maar of het nu een minderjarige betreft of niet maakt niet zo veel uit, ook met minderjarigen kan je gewoon kopen/verkopen! Het is niet zo dat je 18 moet zijn om een overeenkomst te sluiten oid.

offtopic: Als het je trouwens echt om de CPU gaat dan heb ik volgens mij nog wel 2.8ghz variant liggen die je gratis mag hebben

[ Voor 7% gewijzigd door Dick op 30-08-2010 02:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
Het startbod staat op €1.
Oftwel, die €5 euro die 'meer' zou moeten betaald was uberhaupt al nooit verwacht.

Ik weet alleen niet tot in hoeverre minderjarige bevoegd zijn tot het handelen en goederen/waren. Je mag geen leningen afsluiten dus waarom dan wel producten verkopen?

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Het lijkt me (gezien bijvoorbeeld 30 april) wel mogen. Leningen zijn langetermijnszaken met verderstrekkende gevolgen en periodieke betalingen (net als telefoonabonnementen). Daar lijkt (!) mij (!) het verschil in te zitten.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb er zo op even geen zin om er artikelen bij te pakken op dit tijdstip maar als ik het mij goed herrinner komt het er ongeveer op neer dat iemand die wettelijk gezien handelingsonbekwaam is toch een overeenkomst kan sluiten indien het onderwerp/de inhoud van deze overeenkomst 'algemeen' geaccepteerd wordt voor iemand in die leeftijd. Neem bijvoorbeeld een 15-jarige die een spelletje koopt, dat is een geldige overeenkomst. Een 15-jarige die een lening af wil sluiten van welk bedrag dan ook is nogal ongebruikelijk en zal daarom nietig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:14

Reptile209

- gers -

Uit de algemene voorwaarden, art. 6.1:
6 Vraag & Aanbod
6.1 Het Lid mag geen gebruik maken van Vraag & Aanbod indien hij:

i.minderjarig is of anderszins naar Nederlands recht geen juridisch bindende overeenkomsten kan sluiten;
...
Het mag dus niet van T.net.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij stellen een aantal voorwaarden, die wellicht zwaarder zijn dan wat de wet zegt, en dat mogen wij. In dit verband is het echter wel de vraag in hoeverre we dit ook kunnen handhaven - we zijn al geen partij in het tot stand komen van de overeenkomst, laat staan dat we kunnen verifiëren of iemand minderjarig is voor gebruik in V&A. Ik zal dit ook even meenemen voor V&A3 als discussiepunt.

Verder lijkt het er op dat hier al sprake was van een overeenkomst (anders maak je geen geld over, want dan heb je geen banknummer). Dat betekent dat je een user review kan schrijven om de ervaring met anderen te delen, en dat lijkt me dan ook de juiste weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-09 14:51

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

FunkySmell schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 02:01:
Ik had een deal rond, gisteren geld overgemaakt en plots krijg ik een bericht dat zijn moeder het bedrag niet hoog genoeg vindt en 5 euro extra wil hebben. Ik had geen idee dat ik met een kind aan het 'handelen' was totdat ik dus net zijn profiel bekijk en zie dat de persoon pas 14 is.

Is het misschien niet een beter idee omdat gedeelte voor volwassenen only te maken ? Of misschien een waarschuwing in beeld dat de persoon minderjarig is.
Weet je wel zeker dat zijn verhaal klopt ? Wie zegt dat hij het bedrag zelf niet gewoon te laag vind en meer geld wil hebben in de hoop dat je toch wel betaald ?

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-09 19:41
Het gaat niet over deze advertentie dus alle berichten gebaseerd op die advertentie kunnen de prullenmand in.

Het is inmiddels al opgelost, de koop gaat gewoon door maar ik was 'verbijsterd' dat hier ook 'kinderen' spullen verkopen al dan niet via advertentie.

Even voor de duidelijkheid:

De verkoper had iets gratis aangeboden via een reactie op een v&a advertentie, de persoon van de advertentie had geen interesse maar ik wel, dus ik stuurde 'm een DM dat ik wel 10 euro wou betalen incl porto voor hetgeen wat hij gratis aanbood. Dus hier bestaat geen advertentie van maar die persoon heeft wel eerder gehandeld via v&a gezien zijn +2 rating.

Maar goed alles is nu in orde, maar voortaan vraag ik naar de leeftijd van personen voor de zekerheid.
Pagina: 1