Toon posts:

Nieuwe TV gekocht, slecht beeld met Wii

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sinds ik op kamers ben heb ik een nieuwe tv gekocht namelijk de Philips 40PFL8664 dit is een 40 inch lcd/led tv. Hiervoor had ik een kleine 25" tv die 12 jaar oud was, dus geen plat scherm. Toen ik mijn Wii had aangesloten en is ging kijken of de graphics er mooier uitzagen zag ik dat het beeld te hele tijd beweegden, geen rustig beeld. Ook de controller reageerde later dan bij de oude tv. Ik gebruik een scart aansluiting.

Hoe is dit mogelijk?

Moet ik een component kabel kopen of is het iets anders?

Bedankt!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-02 11:22
Dat reageren heeft te maken met de reactie tijd van crt (beeldbuis) tegenover LCD.LED. De lcd hebben langer nodig om het beeld te maken.

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:20
Voor de beste kwaliteit moet je sowieso een component kabel gebruiken, beter ondersteund de wii niet helaas. Dat de controller later reageerde heb ik zo geen flauw idee van..

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Zet de ingang op 'game mode'/'spel modus' en de vertraging is opgelost.

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:30

Twazerty

AVCHDCoder developer

BlacKstaR- schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 00:15:
Dat reageren heeft te maken met de reactie tijd van crt (beeldbuis) tegenover LCD.LED. De lcd hebben langer nodig om het beeld te maken.
Als je sommige beeldverbeterende technieken uitzet kun je dat probleem deels oplossen. Ik merk dat op mijn Panasonic, sommige modussen voegen extra delay toe.

Enne dat slechte beeld komt gewoon omdat de WII graphics gewoon slecht zijn, dat weet toch iedereen wel hier :P

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:19

Exirion

Gadgetfetisjist

BlacKstaR- schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 00:15:
Iets met klok en klepel. Antwoord dan niet.

Je moet de input van je TV op Game Mode zetten zodat de natural motion wordt uitgeschakeld. De vetraging is dan weg. Ook heb je beter beeld met een component kabel en 480p modus omdat je dan de interlacing kwijt bent.

Maar PAL/NTSC op een 40" blijft natuurlijk wel blokkerig. Het is geen HD :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• riyakuya
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-10-2025
Zover ik hier kan zien en vinden op plaatjes zie ik dat deze tv gebruik maakt van ambi light technology.
Dit kan misschien een oorzaak zijn dat de controller niet goed reageert.
UPC had namenlijk ook een probleem met de afstandsbediening die samen met een ambi light tv niet of nauwelijks functioneerde.
Dus als het kan en mogelijk is probeer het gewoon eens uit te zetten... maar inderdaad als je iets op grafisch gebied zoekt moet je niet op de Wii zijn helaas.

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-02 19:44
Best zoveel mogelijk beeldverbeteraars uitzetten. (Natural motion, randverbetering etc) en best ook ambilight. Ook kan het zijn dat er ergens een Game-modus in de menus zit. Deze moet je zeker aanzetten voor zo weinig mogelijk vertragingen.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:19

Exirion

Gadgetfetisjist

Thmz159 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 08:34:
Best zoveel mogelijk beeldverbeteraars uitzetten. (Natural motion, randverbetering etc) en best ook ambilight. Ook kan het zijn dat er ergens een Game-modus in de menus zit. Deze moet je zeker aanzetten voor zo weinig mogelijk vertragingen.
Lees jij een topic wel door voordat je reageert? Dit alles was al gezegd.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1