• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-12-2025

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
Een kort verhaaltje,

Mijn schoonouders hebben enkele dagen terug een nieuwe TV gekocht met bijhorende Blu Ray speler met daarop 2.1 boxen. Nu is het mij vrij snel gelukt om de TV werkende te krijgen met zijn interne luidsprekers en de analoge kabel. Maar de connectie tussen Blu Ray en TV lukt maar niet.

De Blu-ray is van het model: Samsung HT-C5200 en de TV is een Panasonic TX-L42D25.
Beiden zijn verbonden met een HDMI kabel. Bij de Blu-ray is dat op HDMI-Out en bij de TV op HDMI 2 (omdat deze volgens de handleiding dan ook de klank naar de Blu-ray speler kan sturen en dus ook de luidsprekers).

Als ik de Blu-ray aanzet dan word dit gedetecteerd door de TV en krijg ik heel even een onzuiver beeld waar je het samsung logo kan op zien (zie foto) en daarna gaat het op zwart. Ik vermoed dat dit zwarte beeld door de TV komt omdat deze een foute resolutie detecteer (if bad inpit? turn black.) Als ik echter beide technische fiches vergelijk dan zou de resolutie zeker geen probleem mogen zijn en ondersteund de TV alle resoluties van de Blu-ray speler.

Misschien nog een laatste detail: de HDMI kabel is een nieuwe vergulde die de verkoper hen heeft verkocht.

Iemand enig idee waar het probleem zou kunnen liggen, want ik heb eerlijk gezegd maar weinig verstand van dit soort zaken.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yWQ4scPIK3ujafkbeQYe05O8/full.jpg

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-02 11:22
kunnen ze andere hdmi apparaat op dezelfde hmdi poort aansluiten. Zodat kunt uitsluiten of het aan de blu-ray speler ligt of aan de hdmi poort van je tv.

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
BlacKstaR- schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 23:52:
kunnen ze andere hdmi apparaat op dezelfde hmdi poort aansluiten. Zodat kunt uitsluiten of het aan de blu-ray speler ligt of aan de hdmi poort van je tv.
Zover ik weet hebben ze geen andere spullen met HDMI en ik zelf ook niet, dat maakt het de zaak er niet makkelijker op. :/

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-02 11:22
IStealYourGun schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 23:57:
[...]

Zover ik weet hebben ze geen andere spullen met HDMI en ik zelf ook niet, dat maakt het de zaak er niet makkelijker op. :/
Dan toch naar de winkel brengen zodat zij het kunnen uitzoeken. Wie weet ligt het aan de moederbord in de tv. Krijg je dit bij elke hmdi poort op de tv? Is de hdmi kabel 1.4 spec?

[ Voor 3% gewijzigd door BlacKstaR- op 30-08-2010 00:02 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:35

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Haal dan een HDMI kabel bij action voor 1,69 om te testen, weet je zo of het aan de kabel ligt. :)

Eventueel kun je de speler aansluiten via een standaard composietkabel om te controleren of de resolutie van de speler goed staat. Zet hem desnoods op 480/560p en sluit `m vervolgens weer via hdmi aan. Zo sluit je uit of het een resolutie-/inputprobleem is bij de speler. Als laatste kun je nog een andere hdmi-speler lenen van iemand om te kijken of het aan de tv ligt. Op die manier ben je alle mogelijkheden langsgelopen :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
Ik denk dat ik misschien het best aan iemand met meer kennis overlaat, jammer genoeg is die nu wel ziek dus het kan nog enkele dagen duren. Anderzijds zou men binnenkort ook digitale TV nemen met gratis installatie, dus dan heb ik meteen een 2 HDMI test toestel.

• riyakuya
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-10-2025
Test het nu eerst maar eens zoals boven vermeld met een andere HDMI kabel en het liefst ook op de tv als deze dit heeft op een andere HDMI ingang.
Hiermee sluit je meteen uit of het de kabel is of eventueel de ingang op de tv ( als blijkt dat het hierna werkt heet dat ).
Anders toch even terug naar de winkel want dan denk ik dat of de speler of de tv niet helemaal in orde is.
Pagina: 1