Toon posts:

Harde schijf aansluiten met andere voedingsstekkers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een harde schijf die normaal via S-ATA aangesloten is en met een platte stroomaansluiting (excuses voor de lekentaal). Omdat ik mijn PC moet aanbieden voor een reparatie moet de harddisk eruit omdat ik de data nodig heb.

Probleem is dat ik de schijf niet in kan bouwen in mijn oudere "reserve" PC omdat ik daar alleen maar IDE aansluitingen heb en oudere stroomstekkers (minder platte met de bekende 4 ronde gaatjes).

Nu zag ik dat ik eventueel een IDE-SATA converter kan aanschaffen om de data aansluiting te regelen. Mijn vraag aan jullie is, hoe flik ik dit met de stroomvoorziening?

Ideeen zijn van harte welkom.

PS. De PC waar de disk in zat doet echt niks meer dus oplossingen die gebruik willen maken van de originele PC hebben geen nut.

Thanks,

Roel

Verwijderd

Heb je op die andere PC geen USB? SATA->USB is iets gangbaarder en een stuk makkelijker ook in de toekomst.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er zijn gewoon plugjes die van een standaard molexconnector er eentje maken voor je SATAschijf. Die krijg je bij praktisch ieder moederbord er gewoon bij.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:26
Je hebt ook verloopstekkers voor stroom. Vroeger kreeg je ze gewoon gratis bij een moederbord. Je kan ze zeker wel los kopen.

Afbeeldingslocatie: http://www.jham-trading.nl/images/Molex-SATA_TN.jpg

Spuit 11

[ Voor 28% gewijzigd door Jimster op 29-08-2010 23:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de snelle reactie. Ik ben blij om te zien dat dit redelijk simpel te fiksen.
TRRroads, USB verloop had ik inderdaad ook gezien.

Topic kan gesloten worden.

Roel

Verwijderd

Voor diverse (verloop)kabeltjes heb ik altijd het volgende adres :

http://www.kleinspul.nl/index.php?categoryID=250

Tot nu toe heb ik er eigenlijk altijd kunnen vinden wat ik nodig had, tegen redelijke prijzen.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik heb er laatst nog een vijftal op ebay gescoord voor 2 dollar inclusief verzendkosten.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Pagina: 1