Toon posts:

ATi 110 graden.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb 2x 5970 X2's op elkaar geplakt in m`n pc, alleen nu worden ze rond de 80 tot soms wel 100 graden,
Kan dit een probleem geven in stabielitijd, niet dat ik daar nog last van hebt.

Verwijderd

ik weet niet wat je bedoelt, maar qua temberaduur geen probleem :P

• yannickmerckx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-07-2022
Zet de fans wat harder dan als je geen problemen hebt met geluid.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:14

M2M

medicijnman

of installeer waterkoeling als je wel problemen hebt met geluid

-_-

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wat voor behuizing gebruik je en wat is de airflow? Heb je genoeg outtake fan's (outtake is over het algemeen effectiever dan intake, mits op de juiste plaats geplaatst)?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• sjepper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-02 13:47
Sorry voor stomme opmerking
Maar ik denk zelf dat die kaarten zijn al zelf 2x 5870 low clocked of 2x 5850 nu is dat x2 dus 4x ik denk echter dat het niet zoon slim idee is er 2 onder elkaar te prikken.
Daar zijn ze volgens mij niet voor gemaakt.
Want reken uit zou 8x videokaart zijn

OF heb ik het helemaal mis?

|9800X3D|32GB|RTX 5070Ti|

Verwijderd

daar zijn ze wel voor gemaakt, waarom zit er anders een CF connector op?

ik zou ze wel onder de 100° houden, al weet ik uit ervaring dat 110° meestal geen probleem is.

Verwijderd

Ik zou eerder 95 graden (Celcius) aanhouden, volgens mij mogen graka's geen 110 graden bereiken. Kijk ook eens op de doos van je kaarten wat mag. De driver zou dit moeten regelen (als de fans niet al voluit staan i.i.g.).

Verwijderd

het bios gooit de kaarten pas uit bij 120°, uiteraard wil je daar ver onder blijven...

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik een lian li A70,

Kast heeft niet een al te beste airflow denk ik,
Nu ik de zijkap er af hebt gehaald en 2 extra coolers er na toe heb blazen blijft hij stabiel rond de 60 graden met stress.

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:54
Mja.

Als je 2 HD5970's in een kast plaatst, dan kun je maar beter investeren in een windtunnel of iets dergelijks. Je hebt zo 500-600W uit een klein hoekje van je kast te pompen.

Vaak zie je (hoewel... de combinatie is ongebruikelijk) dat de twee kaarten direct onder elkaar worden geplaatst, waardoor de fan van de tweede kaart niet genoeg lucht kan krijgen. Vooral die GPU's zullen het zwaar te verduren hebben.

Als je €800 heb geïnvesteerd in de videokaart voorziening en een klein kapitaal in de voeding, dan lijkt het me ook zeker de moeite waard te investeren in een kast die de warmte kwijt kan en eventueel in een moederbord met voldoende ruimte tussen twee PCI-e 16x sloten.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Verwijderd

Topicstarter
Helixes schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 17:06:
Mja.

Als je 2 HD5970's in een kast plaatst, dan kun je maar beter investeren in een windtunnel of iets dergelijks. Je hebt zo 500-600W uit een klein hoekje van je kast te pompen.

Vaak zie je (hoewel... de combinatie is ongebruikelijk) dat de twee kaarten direct onder elkaar worden geplaatst, waardoor de fan van de tweede kaart niet genoeg lucht kan krijgen. Vooral die GPU's zullen het zwaar te verduren hebben.

Als je €800 heb geïnvesteerd in de videokaart voorziening en een klein kapitaal in de voeding, dan lijkt het me ook zeker de moeite waard te investeren in een kast die de warmte kwijt kan en eventueel in een moederbord met voldoende ruimte tussen twee PCI-e 16x sloten.
Kep nu een inverstering gedaan voor een ander moederbord,
De Asus rampage III extreme moet daar bij wel helpen denk ik.
Pagina: 1