Tweakers,
Ik heb de workstation van de BBG van juli 2010 geïnstalleerd.
Aan schijven had ik 1 SSD (dat wordt de C) en 2 normale schijven (die zouden in RAID1 moeten komen).
Eerst had ik alles geassembleerd en windows 7 geïnstalleerd.
Toen vond W7 dus 3 schijven.
Na de volledige configuratie van W7 en installeren van progs dacht ik de schijven in RAID te gaan zetten.
Ik volgde de RAID handleiding van het moederbord, de Asrock X58 Extreme 3.
In de BIOS moest ik eerst bij advanced de sata modus van IDE naar RAID zetten.
Windows startte hierdoor niet op.
Toen kon ik wel de schijven via de Marvell utility succesvol in RAID zetten.
Daarna probeerde ik weer op te starten maar dit ging niet.
Windows geeft aan dat vanwege de hardware wijzigingen hij niet meer kan opstarten.
Als ik in de BIOS de SATA modus weer naar IDE zet dan start hij wel weer op alleen dan zijn die andere twee schijven (die dus in RAID zijn gezet) verdwenen uit Windows/Explorer.
Mijn vraag:
Moet ik nu ik de RAID config heb gewijzigd W7 weer opnieuw installeren? (en dan SATA modus op RAID zetten weer)
Of is hier een workaround voor?
Thanks.
Ik heb de workstation van de BBG van juli 2010 geïnstalleerd.
Aan schijven had ik 1 SSD (dat wordt de C) en 2 normale schijven (die zouden in RAID1 moeten komen).
Eerst had ik alles geassembleerd en windows 7 geïnstalleerd.
Toen vond W7 dus 3 schijven.
Na de volledige configuratie van W7 en installeren van progs dacht ik de schijven in RAID te gaan zetten.
Ik volgde de RAID handleiding van het moederbord, de Asrock X58 Extreme 3.
In de BIOS moest ik eerst bij advanced de sata modus van IDE naar RAID zetten.
Windows startte hierdoor niet op.
Toen kon ik wel de schijven via de Marvell utility succesvol in RAID zetten.
Daarna probeerde ik weer op te starten maar dit ging niet.
Windows geeft aan dat vanwege de hardware wijzigingen hij niet meer kan opstarten.
Als ik in de BIOS de SATA modus weer naar IDE zet dan start hij wel weer op alleen dan zijn die andere twee schijven (die dus in RAID zijn gezet) verdwenen uit Windows/Explorer.
Mijn vraag:
Moet ik nu ik de RAID config heb gewijzigd W7 weer opnieuw installeren? (en dan SATA modus op RAID zetten weer)
Of is hier een workaround voor?
Thanks.