Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
Hoi,

Sinds gisteren ben ik in het bezit van deze vaio. Hij moest mijn acer 6920 G vervangen.
De laptop bevalt uitstekend wat de bediening en de bouwkwaliteit betreft. Beter dan acer.

Waar ik echter minder over te spreken ben is het scherm. Dit is flets. Zwart is niet zwart.
Het kan nog niet tippen aan het scherm van mijn 6920. Dat is ook full hd en dik 2 jaar oud nu.
Dit valt me erg tegen van deze sony. Komt dit vaker voor bij vaio's? Mij lijkt dit gewoon een crappy scherm.
Ik heb alle drivers al geprobeerd zonder resultaat. Lichte kleuren geeft hij goed weer. Uiteraard niet zo goed als de acer, maar hoe donkerder de kleuren worden hoe minder goed ze weergegeven worden.

Echt een afknapper dit, en ik overweeg om ermee terug te gaan. Ik heb hem gekocht zonder hem van tevoren te bekijken want verwachtte gewoon een goed product. Zeker een vaio met 1920x1080 scherm.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel, als je hier wat meer ervaringen gelezen had, zou je weten dat het scherm van het M model niet zo schitterend is nee. Dan had je voor het S model moeten gaan helaas. Aangezien ik een grafische opleiding ga volgen, heb ik een uitstekend scherm nodig en het VAIO Premium Display is één van de beste laptop schermen, dat jouw model niet heeft. Ik snap ook niet waarom zoveel mensen nog voor het M model gaan terwijl ze voor een paar honderden euro's meer, ook zoveel MEER hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 22:33:
Wel, als je hier wat meer ervaringen gelezen had, zou je weten dat het scherm van het M model niet zo schitterend is nee. Dan had je voor het S model moeten gaan helaas. Aangezien ik een grafische opleiding ga volgen, heb ik een uitstekend scherm nodig en het VAIO Premium Display is één van de beste laptop schermen, dat jouw model niet heeft. Ik snap ook niet waarom zoveel mensen nog voor het M model gaan terwijl ze voor een paar honderden euro's meer, ook zoveel MEER hebben. ;)
Heb me er niet echt in verdiept. Dacht dat het allicht beter zou zijn dan het scherm van een acer. Helaas niet dus.
Wist ook niet eens dat er zoveel soorten vaio's bestonden trouwens...
Heb je die premium displays ook in full hd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de premium displays zijn er alleen in full-hd

het premium display krijg je met een F12S of F12Z, helaas zit je dan wel vast aan een i7...

overigens, als het je om het schem te doen is zijn er ook alternatieven, volgorde van goed naar slecht

dell xps rgbled
-
premium display, alhoewel op ruime afstand het beste scherm
1080p scherm van de studio 15 (iets slechter contrast, betere kijkhoek)
macbook schermen (geen 1080p helaas) (nog lager contrast)
1080p scherm op de sony E

...afgaande op het contrast en de reviews.
het contrast zegt overigens niet alles: het rgbled scherm is met een betrekkelijk slecht contrast van 550:1 toch het beste scherm vanwege de hoge color gamut (boven de 100%)

met de nadelen:
de xps is verouderd
de F12 is duur, en enkel met een i7
de studio 15 heeft een zwakke grafisch kaart
de mac.... is een mac ;)
de sony E komt ietswat budget over, en is niet veel goedkoper dan de F

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2010 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Kortom, ik had beter een F kunnen hebben dus? Beetje een miskoop...

Moet wel zeggen dat je er met bluray wel minder last van hebt. Ik speel vaak een bepaalde online game met veel donkere kleuren en dan is het echt irritant dat het zo flets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het scherm op de F11M en F12M is inderdaad dezelfde chinese rommel als die je op een andere gemiddelde laptop ook tegenkomt. Mijn volgende laptop wordt in ieder geval geen Sony meer. De pulserende fan met vliegtuig/stofzuiger-motor die Sony in hun VAIO's stopt is echt onacceptabel.
Pagina: 1