WLAN kapt er regelmatig mee; moet router rebooten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09-2024
Hallo medetweakers,

Ik heb hier een vaag probleem waar ik niet uitkom.

Ik heb Chello internet--> wifi router--> bekabeld desktop systeem (win7 x64).
Tevens voorziet de router een printer en een laptop van draadloos internet (WPA encrypted).

Nu wil het geval dat een aantal keer per maand het WLAN netwerk naar de klote gaat. De printer en de laptop hebben dan geen verbinding meer. Op de laptop (Win7 x64) lijkt het alsof de passkey niet wordt geaccepteerd.
De printer heeft gewoon geen verbindings-'streepjes'.

Als ik even de stroomstekker uit de router haal, en er weer in stop, dan werkt alles weer. De laptop meldt gewoon aan alsof er niks gebeurd is.

"Gare router natuurlijk! nieuwe halen!" zou je zeggen, echter, ik heb al een andere router (ander merk etc) echter DEZE DOET PRECIES HETZELFDE 8)7

Wie heeft er nog ideeën over in welke richting ik moet zoeken?
Ik kom er natuurlijk altijd pas achter als ik op het toilet zit :(

edit: de desktop heeft overigens geen last van een storing of what so ever, deze heeft altijd internet.

[ Voor 5% gewijzigd door bratos op 29-08-2010 22:22 ]

eerst kijken dan zeiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 21:30
Oplossing: Niet meer naar toilet gaan 8)7
Nee, even serieus:
Welk kanaal gebruik je?
Niet toevallig buren op hetzelfde kanaal zitten?
Je pc heeft gewoon verbinden terwijl je wifi eruit ligt? Zo ja, wat zegt de router in de webinterfase?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wat is de locatie van de router?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bratos
Ik heb de router naast de modem staan (50 cm kabel) en beiden staan in de woonkamer. Hier gebruik ik de laptop ook, en deze heeft normaliter altijd volle verbinding (de printer staat ook in de woonkamer)

De bekabelde pc heeft altijd verbinding (zie de edit) in mijn vorige post).
Het zou dus aan het draadloze gedeelte moeten liggen ofzo?

De webinterface in de router zegt dat er niks aan de hand is. als ik niets aanpas in de wifi settings en toch apply klik, dan werkt ook alles weer 8)7

eerst kijken dan zeiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Dan zou ik inderdaad ook even checken welk kanaal je gebruikt voor je wifi signaal.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bratos
das een goeie inderdaad, zal ik vanavond even controleren als ik thuis ben.
tnx voor de tip.

eerst kijken dan zeiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 13:11
niet alleen kijken op welke kanaal je router zit maar ook van je buren wel zo handig :P

gebruik Wireless Netview daar voor of andere programma `s die dat ook kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 22:17
Klikt als een memory overload op de router. Download je toevallig veel met torrents?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenabi
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-05-2024
Zie ook mijn eerdere post over probleem met mijn Linksys router: ik heb precies hetzelfde (netwerk onzichtbaar of indien wel zichtbaar passkey niet geaccepteerd, time-out verbinding). Ik heb een nieuwe router, de 320N, dualband, dus daar lijkt het niet aan te kunnen liggen. Wel detecteert mijn laptop hier in de buurt wel een ander Linksys modem (zo heet althans dat netwerk) en een Tele2-modem. Als ik de reacties hierboven lees kan dit dus een mogelijk oorzaak zijn dat deze qua frequentie in elkaars vaarwater kunnen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het ook met een linksys wan320 maar komt door de irritante torrent leech huisgenoten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bratos
ik heb even gekeken, en ik heb de mijne staan op kanaal 9.
Ik heb Xirrus Wifi instpector gebruikt. Deze gaf nog een 12-tal WLANs aan, maar geen een ook op 9. wel een paar op 10, 11, 1 en 6. zou ik te dicht bij 10 zitten?
Ik doe geen torrents (wel nieuwsgroepen). Ik had het probleem ook een keer toen ik net terug kwam van een week vakantie, dus overbelast of zo....

Edit: ik had eesrt een Linksys WRT54G v7, en heb nu een netgear Wrg 614 v7, mocht het iets uitmaken.

[ Voor 12% gewijzigd door bratos op 31-08-2010 21:45 ]

eerst kijken dan zeiken

Pagina: 1