• Elite.!
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-12-2020
Beste Tweakers,

Ik vroeg mij af wat de bottleneck in mijn pc was. Voor het spelen van bijvoorbeeld de nieuwe Call of duty's,Crysis of Mafia 2.

Moederbord: Gigabyte GA-P55A-UD4
Processor: Intel i5 750 @ 2,67 ghz (met turbo naar ongeveer 3,08)
Geheugen: Geil 4 GB 1333 mhz
Videokaart: Ati Radeon HD 5850, waarvan geheugen @ 4200 en chip 760.

Harddisk: Sata 1 harddisk.. die moet ik nog vervangen haha, maar volgens mij heeft dit niks met de snelheid van games te maken?!? :D

Ik heb nu dus mijn processor op stock lopen,maar twijfel om hem over te clocken voor meer fps ingame. Daarom jullie hulp of dit nut heet, of dat het ergens anders aan ligt :)

Alvast bedankt!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:06
Een langzame hardeschijf kan in games wel voor een bottleneck zorgen ja. Verdere bottleneck denk ik je processor ivm de videokaart, maar dat zal geen grote bottleneck zijn.

Call of Duty (whatever voor versie) en Crysis draaien prima op dat systeem. Hier een i5 750 en een GTX460 1GB, no problems so far. Mafia 2 weet ik niet, die wil ik nog wel eens proberen, lijkt me wel tof :)

[prestaties GTX460 1GB en 5850 liggen aardig dicht in de buurt, qua prestaties dus vergelijkbaar met elkaar]

[ Voor 12% gewijzigd door FastFred op 29-08-2010 22:06 ]

• Elite.!
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-12-2020
Fred,

Bedankt voor snelle reactie.

Die harddisk is een SATA WesternDigital schrijfje. Ben echt benieuwd of dat iets verpest, want meeste spellen speel ik wel goed hoor!

Crysis, alles op exterme max, haal ik vaak wel echte fps drops (op drukke stukken ineens 10 fps), daarom probeer ik dat iets op te schroeven, om het systeempje weer wat sneller te maken :D

Is het overclocken van mijn CPU nuttig? als hij nu al op 3,1 loopt?

ps.Je moet Mafia 2 maar is proberen, vet spel! Enige minpunt je bent er in 10 uur doorheen, en verder kan je niks meer doen!

[ Voor 9% gewijzigd door Elite.! op 29-08-2010 22:53 ]

• Sebedees
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-12-2025
Het overclocken van je processor heeft nut, en is altijd aan te raden:P

Niettemin denk ik dat juist je videokaart de bottleneck is. Juist Crysis vraagt extreem veel belasting van je videokaart. Mijn 4870x2 kan Crysis amper aan op volledige settings (4870x2 =ong, 5870).

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/tu4ztt-6.png[/img]

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:06
Crysis is gewoon een zwaar spel, ik speel hem op 1680x1050, AA op x4 volgens mij, en verder alles op de een na hoogste setting. Dat gaat prima.

Verwijderd

trage hardeschijf zoals een wd caviar green geeft wel problemen.
Pagina: 1