Laptop icm Externe Geluidskaart + Wireless Audio Transmitter

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds enkele dagen naast mijn desktop een laptop.
Deze wil ik voornamelijk gebruiken voor administratieve zaken en om media (muziek) af te spelen.
Nu heeft de laptop van zichzelf Realtek High Definition Audio en standaard speakertjes.
Maw het geluid stelt niet veel voor.

Het geluid kan ik verbeteren als ik het aansluit op de receiver maar het is voor mijn gevoel nog steeds niet helemaal top.

Mijn vraag: als ik gebruik maak van een externe geluidskaart zoals de Creative X-Fi Surround 5.1 en via deze geluidskaart mijn laptop aansluit op een receiver wordt het geluid dan verbetert of is dit dan een onnozele investering?

Tweede vraag: is een externe geluidskaart ook in combinatie met een Wireless audio transmitter (zoals van Sitecom) te gebruiken. Dus bv op 1 usb aansluiting de Creative X-Fi Surround 5.1 kaart en op de andere usb aansluiting de Sitecom Wireless Audio Transmitter.
Zend de wireless audio transmitter het geluid dan met de verbeterde externe geluidskaart kwaliteit naar de receiver of maakt de wireless audio transmitter dan gebruik van de ingebouwde Realtek High Definition Audio.

Ik hoor graag een uitleg hierover voordat ik eventueel in 1 of beide apparaten ga investeren.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

2) waarchijnlijk met geen van beide, maar met zijn eigen geluidskaart
1) zie bovenstaand, geen flauw iedee dus

[ Voor 25% gewijzigd door Fish op 29-08-2010 20:43 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Me dunkt dat die transmitter het signaal zal uitzenden waarvoor je hem configureert, of die in windows is geselecteerd. Al kan ik me niet indenken dat het veel verschil gaat maken. Voor het afspelen van muziek is de realtek een prima geluidskaart. Mochten jouw oren tot de gevoelige soort behoren (zoals in de diverse audiofielen-topics hier op GoT - niet rot bedoeld...) dan kun je beter gebruik maken van een kwalitatievere bron.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse