Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:14

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Ik zal eerlijk zijn, ik ben geen frequente bezoeker van dit deel van GoT en ik plemp hier eigenlijk zomaar mijn vraag neer.

Ik zou graag een simpel toestel aanschaffen om polaroidfoto's te nemen. Ik heb al verschillende berichten in de krant gelezen de afgelopen maanden, het oorspronkelijke bedrijf zou failliet zijn, maar ook weer opgekocht door een groep investeerders? Dan had er ook nog een groep enthousiastelingen zelf een nieuwe lijn opgestart oid?

Simpel: ik wil polaroidfoto's maken anno 2010, wat heb ik nodig?

Bij het zoeken op Google en GoT, kom ik vooral op onderwerpen uit om dmv Photoshop iets een polaroidstijl mee te geven, maar ik wil the real thing.

(Ik ben eventueel ook geïnteresseerd in een online aanbieder waar je gewone foto's kan uploaden, die dan afgedrukt worden als polaroids)

Afbeeldingslocatie: http://www.photoshopuser.com/members/portfolios/files/uploads/1112029/full/polaroid_collection.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Lulukai op 29-08-2010 20:31 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:03

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Polaroid kopen 2e hands kopen

http://www.the-impossible-project.com/

Daar zoeken waar ze leveren en wanneer ze leveren!

Schijnt dat de combi in Groningen ook Polaroid films levert

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:49

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

polaroid camera + film?

Polaroid camera's kan je via marktplaats goed kopen (image 2 is een goede polaroid camera)
Film via impossible project is gewoon erg duur, via ebay is prima film te koop wat minder kost :).

Meer heb je niet nodig :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Uit jullie beider reacties maak ik dus op dat er geen nieuwe polaroidcamera's meer gemaakt worden, enkel nog de films?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:03

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

ruyckske schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 20:39:
Uit jullie beider reacties maak ik dus op dat er geen nieuwe polaroidcamera's meer gemaakt worden, enkel nog de films?
Afaik weet ik daar weinig van... Maar aangezien de film niet meer werd gemaakt lijkt het mij dat er ook geen bedrijven zijn die een camera gaan ontwikkelen voor een film die er niet meer is....

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens op lomography.com. Ik heb een kit die schiet ook directklaar prints. Ismalleen een andere afmeting, maar is wel nieuwe film!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362344

Dit:
http://www.digicamshop.nl...stant-digital-camera.html
+
dit:
http://www.digicamshop.nl...d-pogo-media-30-pack.html
+
een geheuge kaartje; je hebt je bestanden ook digitaal, en kiest zelf welke er afgedrukt worden op zinkpapier, vanuit de camera zelf, de foto's worden bewaard op het SD kaartje, nog een voordeel daarvan is dat je evt. de bestanden groter kan afdrukken vanaf de pc. Maar je kan ook gelijk printen op Zink papier vanaf de camera zelf. (is wel iets kleiner dan het originele formaat)

Polaroids vergingen vroeger nogal eens, met het nieuwe zinkpapier schijn je de afdrukken langer te kunnen bewaren zonder kwalliteits verlies.

er is nog een anderen mogelijkheid die is iets goedkoper alleen heb je stukken minder instellingen en heb je je bestanden niet digitaal:
http://www.digicamshop.nl...0/polaroid-300-black.html

Het ding ziet er ook nogal cheap uit. Er moet ook ander zink papier in:
http://www.digicamshop.nl...oid-300-instant-film.html

of het nieuwe zink papier in een oude polaroid camera kan stoppen weet ik niet, anders zou je marktplaats ook nog even kunnen bezoeken.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 362344 op 29-08-2010 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Het gaat me vooral om het old school en retro gevoel, foto's bewerken oid heb ik niet nodig. Die 2e die je gestuurd hebt is inderdaad wel interessant.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
het voorbeeld wat je geeft is overigens verre van 'the real thing'...
ruyckske schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 20:28:
(Ik ben eventueel ook geïnteresseerd in een online aanbieder waar je gewone foto's kan uploaden, die dan afgedrukt worden als polaroids)
ik weet niet hoe je dat voor je zag, maar dat kan niet en staat ook heel ver weg van heel het oorspronkelijke polaroid idee.
Nomad schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 20:32:
via ebay is prima film te koop wat minder kost :).
alleen wordt het aanbod, logischerwijs, met de dag kleiner (en ook duurder).
ruyckske schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 20:39:
Project Impossible is ook bezig met een nieuwe camera, maar waarom zou je een nieuwe willen?

naast de camera's die bruikbaar zijn met Project Impossible film (sx-70, 600 en image) zou je ook kunnen kijken naar Type 100 camera's, daar gaat peel apart film in dat niet meer door Polaroid, maar nog wel Fujifilm wordt gemaakt.

daarnaast zou je kunnen kijken naar Fuji Instax camera's + film, waarvan Polaroid weer een vergelijkbare product op de markt heeft gezet (die laatste verwijzing van luuukt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 14:02
Ik heb voor mijn vriendin twee jaar terug een tweedehands Polaroid 600 op de kop getikt. Die vond ze erg leuk om mee te spelen, maar film was gewoon haast niet te krijgen, en als je het wel kon vinden behoorlijk aan de prijs (denk aan ongeveer 2 euro per foto).

Na een dik half jaar gaf de camera de geest, en heb ik een (nieuwe) Fuji Instax 200 van eBay gehaald, met wat film. Die gebruikt ze inmiddels alweer dik een jaar met veel plezier (behalve dat hij een keer is gevallen en het batterijklepje stuk is...), en die film is zeker op eBay gewoon prima te krijgen (denk nog steeds wel aan dik 1 euro per foto!). Zie bijv. hier (let niet op de misleidende titel), hier of hier.

De foto's van zo'n Instax 200 zijn wel wat anders van vorm dan Polaroid 600 film (99x62mm vs 79x79mm), maar het "bijzondere" Polaroid effect is er zeker wel. Qua kwaliteit niet te vergelijken met zelfs een goedkope compact, maar zeker heel erg leuk. Ik schat dat ze alles bij elkaar zo'n 100-150 foto's gemaakt heeft ermee.

Fuji heeft trouwens ook Instax Mini film + camera's (46x62mm), maar dat is credit card formaat en dus wel erg klein. Wel een kwestie van goed opletten als je dit soort spul van eBay haalt!! Dat je niet per ongeluk Instax Mini film voor je Instax 200 camera koopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 22:30
De zucht naar old skool heb ik zelf nooit goed begrepen, de lomo fascinatie snap ik ook totaal niet, ik zoek nog steeds iemand die me de charme ervan kan uitleggen. Maar, dat terzijde.

Polaroid lijkt inmiddels ook door te hebben dat er wel degelijk nog vraag is naar instant cameras en film en heeft de 300 uitgebracht. Adviesprijs in de USA is $89,95 en een dollar per foto.

http://www.polaroid.com/products/0/354634/Instant_Camera

Echter, volgens http://www.telegraph.co.u.../Polaroid-300-Review.html is dit een gerebrande fuji.

Afbeeldingslocatie: http://www.techlocation.com/files/2010/05/Polaroid-300-camera-580x402.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn.media.kiwicollection.com/media/wow_likes/f/m/fujifilm-instax-mini-7s-instant-camera-cropped.jpg

Wat lijkt te kloppen.

Ik heb de polaroid nog niet gezien in Nederland maar dat zal een kwestie van tijd zijn. Overigens is de Fuji in de VS net even wat goedkoper. 8)7

Bij Fuji Nederland staat al het instant spul overigens in het archief. http://www.fujifilm.nl/fu...0560980a3a77da02eaaf2.php

[ Voor 7% gewijzigd door Wijnands op 30-08-2010 10:22 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Dannr schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 03:12:
maar film was gewoon haast niet te krijgen
maar die situatie is nu, met de komst van 'The Project Impossible' helemaal anders. Film wordt weer geproduceerd en is gewoon goed verkrijgbaar...
Wijnands schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 10:20:
Polaroid lijkt inmiddels ook door te hebben dat er wel degelijk nog vraag is naar instant cameras en film en heeft de 300 uitgebracht. Adviesprijs in de USA is $89,95 en een dollar per foto.
voorbeeld van verschrikkelijk slechte marketing. Polaroid had de beste direct klaar films in handen en heeft dat zelf afgestoten, om er slechts twee jaar later achter te komen dat er nog wel degelijk vraag naar is en koopt vervolgens een minder product over van een concurrent (fujifilm) 8)7

[ Voor 52% gewijzigd door lateef op 30-08-2010 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
PRecies.

Overigens hoor ik inmiddels wel her en der dat de kwaliteit van het impossible spul nogal tegenvalt. Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
probleem is met name dat deze film nog gevoeliger is voor de omstandigheden waarin gefotografeerd wordt dan de film die Polaroid voorheen maakte. gevolg hiervan is dat de resultaten zeer wisselend en ook zeer teleurstellend kunnen zijn. ik ben wel benieuwd of ze de films beter onder controle gaan krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Hmm, het is dan toch allemaal niet zo rooskleurig als ik het mij voorstelde.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:58

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Ik heb een maand of wat geleden een weekje de eerste Z/W 600 packs ingepakt bij Impossible; afgestudeerd, werkloos en een schoonvader die aangeeft nog wel wat hulp te kunnen gebruiken bij hem op het werk.

De nieuwe Impossible film wijkt af van de oude Polaroid film omdat deze compleet opnieuw is ontwikkeld. Wel wordt het geproduceerd door dezelfde machines als de oude film en wordt de basis van de fabriek gerund door een klein aantal oud-medewerkers van Polaroid.

Naar mijn weten wordt met de huidige film vooral ingespeeld op de wensen van kunstenaars, hoewel er nog altijd doorontwikkeld wordt met de kwaliteit van de films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Leuke achtergrondinfo SandaX :) Een collega van mij heeft al een aantal cassettes via Impossible besteld: is er tot zover wel over te spreken. Hij heeft een Polaroid SX-70 (waar ik erg jaloers op ben) en ook nog 2 andere pola's. Als het goed is krijg ik binnenkort zelf een Polaroid om mee te schieten.

Het is wel zo dat je goed moet wennen aan het 'ontwikkelproces' van de Impossible filmcasettes: dat schijnt net even anders te gaan dan voorheen, en dat timing ook wel belangrijk is :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Staan genoeg van die dingen op ebay trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
ruyckske schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 20:18:
Hmm, het is dan toch allemaal niet zo rooskleurig als ik het mij voorstelde.
hoezo niet? het is in ieder geval een stuk rooskleuriger dan een paar jaar terug, nu kan je iig nog film kopen en aangezien je toch nog totaal geen ervaring met polaroid film hebt, moet je het sowieso eigen maken. leren fotograferen met Polaroid camera + film is sowieso een stuk lastiger dan met een digitale camera...
SandaX schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 20:32:
Naar mijn weten wordt met de huidige film vooral ingespeeld op de wensen van kunstenaars, hoewel er nog altijd doorontwikkeld wordt met de kwaliteit van de films.
sorry, maar dat is marketing bullshit. Het is ze gewoon (nog) niet gelukt om de kwaliteit van Polaroid te evenaren.

Anoniem: 358687

Heb onlangs wat geschoten met de PX600 film van The-Impossible-Project en ben eigenlijk wel teleurgesteld in het resultaat: kreeg inderdaad last van The Killer Crystals. Heb alle tips opgevolgd (film gelijk afschermen als het uit mijn camera komt, 'ventilatiegaatjes' in film snijden, film bewaren met silicagel en in een afgesloten donkere doos bewaren. Achteraf is toch het contrast verminderd, beeld waziger en geler/oranje-achtig geworden. Jammer want ik was erg enthousiast toen ze met het nieuws kwamen Polaroidfilm nieuw leven in te blazen. Ik ben nu helemaal benieuwd wanneer de kleurenfilm komt (zou rond deze periode al uitgebracht worden meen ik mij te herinneren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362344

:9 Dat houd je altijd, als jij die stappen niet had opgevolgd was het waarschijnlijk nog erger geweest.. Dat hoort bij Polaroid.

Er zijn mensen die schieten foto's met hun D3 en zijn uren bezig precies dat effect na te bootsen in photoshop. Met vignet en dat lage contrast en die uitgebeten hooglichten en die groen/gele/orange kleurzweem en die lichte korrel en dat net out of focus effect. Alleen hebben zij het geluk dat hun foto blijft zoals hij is.
Maar een polaroid vergaat zachtjes aan tot dat er niets meer over is, zeker als je ze niet met zorg behandeld..

Maar het nieuwe zink papier schijnt beter te zijn dan dat van vroeger dus hoe het nu zit weet ik niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 362344 op 03-09-2010 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Als je nu nog een Polaroid koopt en goede foto's wil maken kun je het beste een Image/Spectra kopen:

Afbeeldingslocatie: http://katdvine.files.wordpress.com/2010/09/polaroid-spectra1986.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.collection-appareils.fr/polaroid/images/image2.jpg

Daar is bij T-I-P (The Impossible Project) nog steeds film voor te krijgen. Al deze film is al wel over de datum. Dit kan leiden tot slechte foto's. Mijn ervaring is dat het met de film voor deze camera's nog meevalt. De Edge cut film, die van de rand van het fotogevoelige materiaal is gemaakt, kan strepen geven en is daardoor goedkoper.

Wil je een mooie camera, als je echt een Polaroid wil, dan ga je voor een Sx-70. Ze zijn wel erg duur en een goeie vinden is lastig.

Film voor 600/sx-70 camera die je nu op E-bay/Marktplaats ziet langskomen is allemaal zwaar overpriced en ver over de datum. Mijn ervaringen zijn er niet heel goed mee. Meestal plakken de foto's aan elkaar, omdat ze niet in bijvoorbeeld de koelkast bewaard zijn, en blijven ze dus hangen in de camera. Er zitten wel goede bij maar wat ik zeg; aan de prijs en je maakt er geen vakantiekiekjes mee.

Over overpriced gesproken, dat is de nieuwe film van T-I-P ook. Het is allemaal nog erg experimenteel en gewoon nog niet uitontwikkeld. Je moet de foto's bijvoorbeeld nog direct voor licht afschermen zodra je foto uit de camera komt omdat het nog erg lichtgevoelig is op dat moment. Met het origineel had je dit niet. Wel heb ik er respect voor dat er mensen zijn die dit aandurven en je ziet de film iedere keer verbeteren.
Omdat de film nog niet heel geweldig is worden er allerlei leukjes trucjes beschreven om je crappy foto's toch nog enige waarde te geven (Liften etc). Het is dus ook meer voor de creatieveling/artistiek ingestelde mensen.

Ik heb meerdere Polaroid camera's, Image/Spectra/600/Sx-70 en vindt de camera's gewoon erg mooi. Foto's maak ik er ook mee maar je moet weten wat je kan verwachten.

@viciouscircle
Heb onlangs wat geschoten met de PX600 film van The-Impossible-Project en ben eigenlijk wel teleurgesteld in het resultaat: kreeg inderdaad last van The Killer Crystals.
Die film had je terug kunnen sturen voor een gratis vervanging als ik me niet vergis. Heb het probleem zelf niet gehad maar wel op andere film. Bij mij hielpen alle oplossingen niet.

[ Voor 13% gewijzigd door ViNyL op 12-01-2011 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik zie nu vooral op amerikaanse sites onder de jeugd een vrij fanatieke vraag naar polaroid ontstaan. Schijnt iets met wat videoclips te maken te hebben. Zelf ontgaat de aantrekkingskracht van dit spul me volledig, maar goed, dat heb ik ook met die hele lomo manie.

Polaroid lijkt inmiddels ook door te hebben dat het stoppen met instant misschien niet de beste beslissing was, men kondigde de GL30 aan, digitaal met ingebouwde printer.

Afbeeldingslocatie: http://www.photographyblog.com/images/sized/images/uploads/polaroid_gl30-550x306.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Wijnands op 12-01-2011 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-07 16:31
Als je de foto's niet per se meteen wilt hebben, zou ik eerder kijken naar een losse Zink printer in combinatie met een (goedkope) digitale camera. Dit is een stuk goedkoper dan klassieke Polaroid en levert geloof ik vergelijkbare resultaten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 388598

Ik zag hierboven ook iets van de POGO serie (oid) langskomen, maar dat was een complete camera zo te zien. Die portable printertjes heb je ook los en werken wireless bijv. met bluetooth. kan je zelf bepalen waarmee je foto's maakt. kan zelfs met je telefoon bij wijze van spreken:

http://www.purelygadgets....nproduct/view/26619-BK/10
http://www.play.com/Elect...hoto-Printer/Product.html

Overigens biedt Canon een soortgelijk systeem, al ziet deze er een stuk minder mobiel uit:
http://www.canon.nl/for_h...o/selphy_cp780/index.aspx

En bij de vorige zag ik dat even niet staan, maar deze kan nog frames om je foto plaatsen, om toch weer meer naar het klassieke polaroid effect te gaan ipv alles fullsize zonder randjes:
http://www.canon.co.uk/Fo...irect_Photo/SELPHY_CP790/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

ruyckske schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 20:28:
Met een beetje voorbewerking kun je zelf ook iets maken dat waar dan ook afgedrukt een Polaroid look geeft.

Ik kan me herinneren laatst in een van de diverse fotobewerkingsprogramma's die ik geïnstalleerd heb staan een direct 'Polaroid effect' tegengekomen te zijn maar ik kan het zo gauw niet meer terugvinden.

Als voorbeeld/uitprobeersel was dit heel makkelijk te maken met een ander programma (willekeurig plaatje - geen foto van mij).

Afbeeldingslocatie: http://img69.imageshack.us/img69/4584/800x600codedcolorpolaro.jpg

Ik betwijfel overigens of aan dat plaatje uit de TS ook maar een enkele echte Polaroid foto te pas is gekomen. Leuk effect overigens. Daar niet van natuurlijk.

Ik heb zelf ook nog ergens zo'n simpele Polaroid camera liggen. Volgens mij moet er nog 1 ongebruikte foto in zitten. Ik betwijfel echter of de accu na al die jaren nog 'prik' bevat. :')

[ Voor 9% gewijzigd door CaptJackSparrow op 17-01-2011 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Polaroid effect" <> Polaroid.

Een goed alternatief dezer dagen is de Fuji Instax, razend populair in azie, en zie je langzaamaan ook hier verschijnen. Ik heb zelf de instax wide en die doen niet onder aan polaroid 600's, erg tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Schoppie.

Op mijn werk liggen nog een aantal pakken zwart/wit film, type 667. 2 jaar over datum, wel altijd in de koelkast gelegen. Kan ik daar nog wat mee?

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
Moby schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 09:28:
Schoppie.

Op mijn werk liggen nog een aantal pakken zwart/wit film, type 667. 2 jaar over datum, wel altijd in de koelkast gelegen. Kan ik daar nog wat mee?
Dat is film voor camera's met een achterwand. Peel apart film die in deze camera's kan:

100 Series: Automatic 100,101,102,103,104,125,135
200 Series: Automatic 210,215,220,225,230,240,250
300 Series: Automatic 315,320,325,330,335,340,350,355,360,M60,…
400 Series: Automatic 420,430,440,450,455, Countdown 70, Countdown 90
Pro Models: 180,185,190,195

Zoiets bv:

Afbeeldingslocatie: http://polaroids.theskeltons.org/img/350.jpg

Je maakt de foto en trekt de film eruit. Je wacht een x minuten afhankelijk van temperatuur en dan trek je de foto van de ontwikkel laag.

Er zijn ook Hasselblad camera's waar je er een achterwand voor kan krijgen. Nog wel meer merken overigens.

Mocht je zelf geen plannen hebben, DM me dan, ik heb wel interesse!

[ Voor 10% gewijzigd door ViNyL op 27-01-2011 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Dit is een rotschop.

Hoe is de situatie nu in 2012?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:49

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Geen idee, you tell me?
Wat heb je zelf aan onderzoek / google gedaan om iets van een antwoord te vinden?

De gathering van tweakers is een forum, een discussieplatform en dat is wat anders dan een helpdesk waar je kan zeggen: "stuk, wat nu?".

Kortom, ga eerst zelf op zoek en creëer een discussieonderwerp waar mensen aan mee willen discussiëren

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Dannr schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 03:12:
Ik heb voor mijn vriendin twee jaar terug een tweedehands Polaroid 600 op de kop getikt. Die vond ze erg leuk om mee te spelen, maar film was gewoon haast niet te krijgen, en als je het wel kon vinden behoorlijk aan de prijs (denk aan ongeveer 2 euro per foto).

Na een dik half jaar gaf de camera de geest, en heb ik een (nieuwe) Fuji Instax 200 van eBay gehaald, met wat film. Die gebruikt ze inmiddels alweer dik een jaar met veel plezier (behalve dat hij een keer is gevallen en het batterijklepje stuk is...), en die film is zeker op eBay gewoon prima te krijgen (denk nog steeds wel aan dik 1 euro per foto!). Zie bijv. hier (let niet op de misleidende titel), hier of hier.

De foto's van zo'n Instax 200 zijn wel wat anders van vorm dan Polaroid 600 film (99x62mm vs 79x79mm), maar het "bijzondere" Polaroid effect is er zeker wel. Qua kwaliteit niet te vergelijken met zelfs een goedkope compact, maar zeker heel erg leuk. Ik schat dat ze alles bij elkaar zo'n 100-150 foto's gemaakt heeft ermee.

Fuji heeft trouwens ook Instax Mini film + camera's (46x62mm), maar dat is credit card formaat en dus wel erg klein. Wel een kwestie van goed opletten als je dit soort spul van eBay haalt!! Dat je niet per ongeluk Instax Mini film voor je Instax 200 camera koopt...
Onbegrijpelijk dat ik toen die post van je niet gelezen had! Bedankt, ik heb me net een Instax 200 aangeschaft.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 14:02
Haha mooi! Die van mijn vriendin doet het ook nog steeds prima, afgelopen twee jaar zo'n 50 foto's mee gemaakt (alleen voor "speciale" gelegenheden ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
ruyckske schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 12:58:
Dit is een rotschop.

Hoe is de situatie nu in 2012?
Als je meer wil weten over Polaroid nu, dan moet je op de site van Impossible kijken (http://the-impossible-project.com/).

Ik maak er bijna dagelijks wel gebruik van. Het is een dure hobby, maar dat moet je voor lief nemen. Het enige wat jammer is, is dat mensen de camera's nu voor soms absurde bedragen willen verkopen omdat ze door hebben dat er weer vraag naar is.

Er komt binnenkort een docu uit over Polaroid en de doorstart door Impossible: http://fullfra.me/FULLFRAME/trailer.html
Pagina: 1