Hoe mp3speler testen VOOR aanschaf?

Pagina: 1
Acties:

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Misschien een rare vraag in de periode dat steeds meer mensen hun smartphone gebruiken voor het beluisteren van hun muziek en de smartphones ook steeds beter worden daarin ;) Maar alsnog wil ik graag het antwoord erop weten.

Op dit moment heb ik destijds een Cowon D2 gekocht in een wilde gok. Ik was 2 a 3 jaar (heb er uiteindelijk 2! versleten) op zoek naar een mp3speler en heb op puur en alleen reviews de eerste D2 besteld en hij beviel gigantisch! Het gemak, de mogelijkheden en uiteindelijk het grootste voordeel van de Cowon! Het geluid! :D

Nu zit ik dus met het probleem... Het ervaren van hoe de klank is in een mp3speler en überhaupt is zeer subjectief. Dus ik wil graag weten of het mij bevalt en of het geluid voor weer 2 jaar meer dan genoeg is.

Nadeel is dat dus elke review niet voldoet... Juist omdat hoe ik mijn mp3speler vind klinken op mijn hardware anders is als hoe een reviewer het beoordeeld... Nu kan het wel ongeveer maar ik wil het liefste het spot-on hebben.

Nu kun je zeggen ga naar een winkel waar ze mp3spelers verkopen... Maar die mensen lijken mij niet al te happig op iemand die random in mp3spelers zijn eigen geheugenkaartjes propt om te luisteren naar zijn muziek. Interface en de bouwkwaliteit is te testen in een winkel als de mediamarkt... Maar geluidskwaliteit dus niet...

Ik zou dus graag een manier willen vinden over hoe ik het wel kan doen.... Aangezien het gaat om een aanschaf van al snel 150 tot 200 euro wil ik wel dat het goed is en niet dat ik straks 200 euro uitgeef en dat het geluid niet naar mijn smaak/wens is...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05:49
Ergens kopen, van te voren aangeven dat je hem wilt ruilen als het geluid niet bevalt en terugbrengen als dat zo is. Gaan ze akkoord hebben ze een deal, doen ze dat niet ga je ergens anders heen.

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Archie_T schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 20:01:
Ergens kopen, van te voren aangeven dat je hem wilt ruilen als het geluid niet bevalt en terugbrengen als dat zo is. Gaan ze akkoord hebben ze een deal, doen ze dat niet ga je ergens anders heen.
Maar zijn er nog kleinere winkels die mp3spelers verkopen? Ik ben alleen bekend met dozenschuivers als de MediaMarkt en online shops... Maar beide lijkt mij niet de juiste oplossing.... of wel?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik denk persoonlijk dat de klank meer in de koptelefoon zit als in de mp3speler (als je een beetje in dezelfde prijsrange blijft natuurlijk).

Je kan er ook een van hetzelfde merk kopen als je had. Cowon is zo te zien gewoon een Koreaans merk dat nog steeds mp3spelers maakt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-01 17:08

BHQ

iAudio / Cowon heeft nogsteeds naam als het gaat om geluidskwaliteit ;) Mijn S9 heb ik gewoon blind gekocht omdat ik al goede ervaringen met de geluidskwaliteit van Cowon had.

Gelukkig zijn de headphone jacks tegenwoordig deugelijk..

[ Voor 13% gewijzigd door BHQ op 29-08-2010 20:08 ]

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Marzman schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 20:04:
Ik denk persoonlijk dat de klank meer in de koptelefoon zit als in de mp3speler (als je een beetje in dezelfde prijsrange blijft natuurlijk).

Je kan er ook een van hetzelfde merk kopen als je had. Cowon is zo te zien gewoon een Koreaans merk dat nog steeds mp3spelers maakt.
De klank zit imho in een combinatie van de 2 dingen. Ik heb genoeg apparaten gehad waar ik mijn koptelefoon op heb aangesloten die niet af te stellen zijn naar het geluid wat ik graag wil hebben.... Telefoons zijn bijvoorbeeld gewoonweg ruk voor muziek imho... Dus wat dat betreft maakt het in mijn optiek best veel uit.

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
In de MediaMarkt kan je toch juist heel makkelijk je eigen kaartje er in stoppen en even luisteren? De verkopers daar letten toch nauwelijks op je en ook al zien ze je wel, dan vinden ze het waarschijnlijk wel prima of het interesseert ze gewoon niet echt.

Maar als die Cowon D2 zo goed beviel kan je natuurlijk ook gewoon weer dezlfde kopen! Bol.com heeft 'm in ieder geval gewoon: http://www.bol.com/nl/s/e...Ntk/s_elec_all/index.html

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Archie_T schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 20:01:
Zo, dan wil ik niet degene zijn die net diezelfde exemplaar koopt....

Maar ik moet wel zeggen de Mediamarkt over het algemeen nooit moeilijk deed. Hoe het nu is weet ik niet, jaren geleden kocht ik een Samsung tft met ingebouwde tv-tuner. Thuis na alles uitgepakt te hebben kwam ik pas achter dat de max resolutie 800*600 was, dat was geen gezicht op de PC. Alles keurig terug in doos en ging m ruilen en gewoon eerlijk gezegd dat het lelijk was zo'n lage resolutie. En ik mocht m ook nog ruilen ;)

Anyway, idd een betere koptelefoon doet al wonderen qua verbetering in sound. Ik zal ook mijn gsm gebruiken eerlijk gezegd, 2 vliegen in 1 klap.

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Dick schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 20:09:
In de MediaMarkt kan je toch juist heel makkelijk je eigen kaartje er in stoppen en even luisteren? De verkopers daar letten toch nauwelijks op je en ook al zien ze je wel, dan vinden ze het waarschijnlijk wel prima of het interesseert ze gewoon niet echt.

Maar als die Cowon D2 zo goed beviel kan je natuurlijk ook gewoon weer dezlfde kopen! Bol.com heeft 'm in ieder geval gewoon: http://www.bol.com/nl/s/e...Ntk/s_elec_all/index.html
Ik ga dan misschien toch de gok wagen :+

Maar ik wil het liefste geen D2+.... Aangezien het geen vooruitgang is met wat ik nu heb en nu hij stuk is ik liever wel wat anders/nieuws wil ;) Vandaar dat ik ook graag verder wil kijken dan Cowon...
Jarpse schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 20:08:
iAudio / Cowon heeft nogsteeds naam als het gaat om geluidskwaliteit ;) Mijn S9 heb ik gewoon blind gekocht omdat ik al goede ervaringen met de geluidskwaliteit van Cowon had.

Gelukkig zijn de headphone jacks tegenwoordig deugelijk..
Ik heb gelukkig ook nooit problemen gehad met jackplugs! Voor Cowon that is :X Sandisk wel genoeg... Ik wil zelf graag luisteren/weten hoe hij klinkt... Aangezien ik ook destijds als reserve mp3 een iRiver heb gekocht maar die klinkt dus echt bij lange na niet zo fijn als een Cowon... Terwijl beide goede merken zijn waar je eigenlijk vanuit mag gaan dat het goed is....
330d schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 20:11:
[...]

Zo, dan wil ik niet degene zijn die net diezelfde exemplaar koopt....

Maar ik moet wel zeggen de Mediamarkt over het algemeen nooit moeilijk deed. Hoe het nu is weet ik niet, jaren geleden kocht ik een Samsung tft met ingebouwde tv-tuner. Thuis na alles uitgepakt te hebben kwam ik pas achter dat de max resolutie 800*600 was, dat was geen gezicht op de PC. Alles keurig terug in doos en ging m ruilen en gewoon eerlijk gezegd dat het lelijk was zo'n lage resolutie. En ik mocht m ook nog ruilen ;)

Anyway, idd een betere koptelefoon doet al wonderen qua verbetering in sound. Ik zal ook mijn gsm gebruiken eerlijk gezegd, 2 vliegen in 1 klap.
Mijn telefoon klinkt gewoon ruk en een goede koptelefoon heb ik al ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Touchdomex op 29-08-2010 20:13 ]

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:16

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Cowon is wel echt goed. Maare, wat is het probleem? In de mediamarkt kan je zulke dingen gewoon testen.

En anders koop je het toch. Pak je het netjes uit. Test je het. ben je niet tevreden, ruil je het. Dat is juist het flexe aan de MM. Hun ruilbeleid is gewoon zeer klantvriendelijk.

Huub Huub Barbatruc!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
DNA_Saint schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 23:25:
Cowon is wel echt goed. Maare, wat is het probleem? In de mediamarkt kan je zulke dingen gewoon testen.

En anders koop je het toch. Pak je het netjes uit. Test je het. ben je niet tevreden, ruil je het. Dat is juist het flexe aan de MM. Hun ruilbeleid is gewoon zeer klantvriendelijk.
Ik doe het liever direct goed. Daarnaast heeft de MediaMarkt hier in Groningen de laatste keer dat ik checkte niet alle modellen staan... :X :+ Daarnaast is het voor mij wel veel geld en ik wil in 1 keer klaar zijn ermee :+

Cowon is inderdaad bijzonder goed. Zowel in firmwares, codecs en interface... Maar ik zou graag wat anders willen proberen/bekijken... Maar daar betaal je ook bijzonder goed voor... Ik zou ook graag wat minder willen uitgeven om toch een spelertje te krijgen met een voor mij fijn geluid en voldoende opslag...

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

Touchdomex schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 19:58:
Nu kun je zeggen ga naar een winkel waar ze mp3spelers verkopen...
d:)b
Maar die mensen lijken mij niet al te happig op iemand die random in mp3spelers zijn eigen geheugenkaartjes propt om te luisteren naar zijn muziek. Interface en de bouwkwaliteit is te testen in een winkel als de mediamarkt... Maar geluidskwaliteit dus niet...
#care?
die dingen liggen daar toch om te testen, als jij graag wilt testen of ie lekker klinkt, dan moet dat toch gewoon kunnen? en anders halen ze de manager maar, waarom liggen die dingen anders als showroommodel klaar, zodat je dr niet naar mag luisteren?

• Bumba007
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-01 14:14
Maar die dingen verkopen ze later door dus denk niet dat ze direct staan te springen dat jan, welke 9 jaar is, ffe een archos tablet van €300 gaat breken
Pagina: 1