problemen met zipbestanden

Pagina: 1
Acties:

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-01 10:49

racoon

mooowwww

Topicstarter
Een kennis van mij heeft een mac computer, daarop zit een standaard zip programma, als daarop een bestand gezipt word uitgepakt vraagt hij af en toe om een wachtwoord in te vullen wat ooit is ingevoerd.

Niemand weet het default wachtwoord meer, ook niet via het geheugensteuntje.

Hoe komen wij van dit wachtwoord af zodat alles gewoon uitgepakt kan worden?

Ik zelf heb geen idee hoe het standaard programma heet.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:43
Alle papiertjes afzoeken waar je het misschien op hebt geschreven, met het juiste wachtwoord uitpakken en erna weer inpakken zonder wachtwoord.

Het resultaat is dus dat het wachtwoord eraf is na de laatste stap.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Verwijderd

Archive manager, maar zonder wachtwoord gaat het je niet lukken. Het wachtwoord brengt een bepaalde soort encryptie met zich mee, zonder zal het juiste bestand nooit uitgepakt worden...

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:06
Welk wachtwoord wordt er gevraagd? Die van het zip bestand of die van Mac OS X zelf?
Volgens mij kent zip geen geheugensteun maar kent het OS dit wel.

• dlare
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:20
Voor zover ik weet kent de standaard ZIP-functionaliteit binnen de normale OSX user-interface geen wachtwoord ondersteuning. Wellicht wel in de terminal.

Ik heb namelijk recent nog geprobeerd ZIP bestanden uit te pakken die afkomstig waren van een windows computer. Daarbij was er een wachtwoord meegegeven. Het lukte me niet het bestand uit te pakken omdat OSX niet om een wachtwoord vraagt. Uiteindelijk uitgepakt op een virtuele Vista computer.

Daarom lijkt het mij vreemd dat er een wachtwoord is meegegeven vanuit de standaard ZIP functie in OSX.

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:06
dlare schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:13:
Voor zover ik weet kent de standaard ZIP-functionaliteit binnen de normale OSX user-interface geen wachtwoord ondersteuning. Wellicht wel in de terminal.

Ik heb namelijk recent nog geprobeerd ZIP bestanden uit te pakken die afkomstig waren van een windows computer. Daarbij was er een wachtwoord meegegeven. Het lukte me niet het bestand uit te pakken omdat OSX niet om een wachtwoord vraagt. Uiteindelijk uitgepakt op een virtuele Vista computer.

Daarom lijkt het mij vreemd dat er een wachtwoord is meegegeven vanuit de standaard ZIP functie in OSX.
Volgens Google heb je gelijk en kan Mac OS X standaard geen wachtwoord beveiligde zip bestanden uitpakken en ik er vanuit dat het wachtwoord dat gevraagd wordt het standaard wachtwoord van Mac OS X is die gevraagd wordt.
Om dit te resetten verwijs ik naar de site van Apple: http://support.apple.com/kb/ht1274.
Pagina: 1