Goede backup draaien?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-06 13:48
ik ben al een tijdje bezig met verschillende software pakketten om een goede backup structuur in elkaar te zetten.

Tot op heden levert dit nog niet het gewenste resultaat.
Het programma dat vooralsnog het dichts in de buurt komt in Symantec Backup Exec.

Werkt opzicht goed, ook het backuppen van exchange e.d maar waar ik tegenaan loop is het volgende:

Ik wil een backup structuur waarin er elke dag een incremental backup wordt gemaakt. Op zaterdag wil ik dat er vervolgens een full back wordt gemaakt zodat er vanaf dat punt weer incrementals gemaakt kunnen worden.
Nu wil ik dat er bijvoorbeeld maximaal 2 weken aan incremental backups bewaard dienen te blijven. Maar hiervoor vind ik nergens een optie.

Ik gebruik Backup Exec 2010 en backup naar een externe harddisk.
Zie ik iets over het hoofd of kan het gewoon niet? Of zou ik een andere backup strategie moeten toepassen en zo ja welke?

20 jaar, en wat had ik bereikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 15:11

SpamLame

niks

Modbreak:Alleen een link naar Google neergooien is niet echt behulpzaam en wordt over het algemeen niet gewaardeerd

[ Voor 83% gewijzigd door Pim. op 29-08-2010 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazz
Hmm dus als ik het goed begrijp zou ik in mijn geval de append period op 1 dag moeten zetten en de overwrite protection period op 1 week?

Sorry, ik wil het even zeker weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:02
Backup exec kan dat allemaal. Twee jobs en je Pools juist configuereren en je bent vertrokken. Anders zou ik de system recovery installeren.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
mazz schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 19:25:
Hmm dus als ik het goed begrijp zou ik in mijn geval de append period op 1 dag moeten zetten en de overwrite protection period op 1 week?

Sorry, ik wil het even zeker weten :)
Ja en neen. Het hangt af van hoeveel data en hie je Pools staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazz
Ik snap niet helemaal dat ik daar 2 jobs en 2 pools voor aan moet maken.

Als ik een incremental job instel met 1 dag append period en 1 week overwrite protection period zou het moeten lopen toch? Het gaat om 250gb data met een 500gb backup harddisk.

Ik was de administrators guide aan het lezen, maar het staat erg slecht uitgelegd allemaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Hangt allemaal af hoe je gaat werken.

Indien je op tapes werkt en deze eruit haalt, dan kan het gemakkelijk zijn om deze op 1 pool te doen.

Doe je het met Removable media kan het gemakkelijk twee jobs aanmaken, en dan deze incrementals "herbruiken" . Volg even mee :

Je hebt een media pool met een retentie van twee weken. Je full backup is 250Gb en je Incremental is 60Gb ( met exchange en sql dumps is dat niet onlogisch ) en je maakt een backup op een terra schijf.

Dan heb je in het weekend je full backup van 250Gb , in de week een backup van 300 Gb ( 60x5 ) = 550Gb, dus twee weken haal je niet (=1100Gb ) . Ook kan je dan niet meer overschrijven ( retentie periode hé ). Aangezien Backup Exec enkel naar de media sets kijkt en niet naar de data gaat hij dan ook niet de volle media hergebruiken.

Maak daar dan twee pools van , 1 voor de full backups en één voor de incremental. De full backup zet je op 2 weken retentie , de incrementals op 1 week. Nu heb je dan 250 x 2 + 300G = 800gb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazz
Oke, dit kan ik inderdaad wel volgen. Hoe heb je dit geleerd? Gewoon aanklooien of staat er wel ergens op internet een duidelijke handleiding? Over device pools staat in de handleiding alleen maar dat het een pool van devices is die resources kunnen delen..

Dus voor de full backup zet ik de append period gewoon op 1 dag en de retention op 2 weken. En hetzelfde doe ik voor de incremental backups. Alleen zet ik daar de opp op 1 week.

Bij een restore knoopt backup exec de verschillende pools`s dus aan elkaar?

Bedankt trouwens voor je tijd!:)

[ Voor 3% gewijzigd door mazz op 29-08-2010 21:31 ]

Pagina: 1