Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheShadow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-09 13:49

TheShadow

Automonteur in hart en nieren

Topicstarter
Allereerst hoop ik dat dit topic juist geplaatst is.

Mijn probleem is het volgende:
Al sinds een paar jaar maak ik gebruik van de Netgear digital entertainer HD Eva 8000. Op een paar dingen na werkt dit apparaat voor mij uitstekend als mediaspeler. Ik maak hierbij gebruik van een Conceptronic NAS om mijn muziek van af te spelen en mijn PC om de meeste films van te streamen. Dit werkte onder Windows XP prima, maar onder Windows 7 kan ik niet meer bij mijn gedeelde mappen op mijn harde schijf.
Netgear zegt over dit probleem dat de EVA8000 end of line is en dus niet meer ondersteund wordt. Persoonlijk vind ik dit een slechte zaak.
Vervolgens ben ik gaan zoeken.
Op verschillende fora wordt gesproken over een vernieuwde SMB software in Windows 7 wat niet wil communiceren met de mediaspeler. Er zijn mensen die verschillende workarounds hebben bedacht, waar ik met mijn ietwat beperkte kennis niet helemaal uitkom. Het gaat hier om beveiligen van de gedeelde mappen met een wachtwoord en nog enkele stappen. Ik heb het niet werkend gekregen.

Nu rest mij een aantal opties:
- Hopeleijk kan ik hier een antwoord vinden.
- Alleen mijn NAS gebruiken voor het streamen van films, wat ik persoonlijk een beetje omslachtig vind.
- Een dualboot maken op mijn PC met Windows 7 en daarbij Windows XP. Of dit eenvoudig te realiseren is weet ik niet omdat ik me er eerlijk gezegd nog niet echt in verdiept heb.

Tijdens het zoeken kwam ik tegen dat meerdere streaming media spelers met dit probleem te maken hebben. Hierdoor hoop ik dat op dit forum mensen het probleem kennen en misschien een oplossing weten. Na dit weekend er druk mee gestoeid te hebben vind ik het nu wel even welletjes.

Alvast bedankt!

Een dag niet geprutst is een dag niet geleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 18:46
Je moet even iets duidelijker zijn,
je hebt dus een nas en een media speler.
je probleem is dus dat je niet op je nas kan komen als ik het goed heb.
je media speler heeft hier dus helemaal niets mee te maken.
Het belangrijkste wat we dan hier toch echt moeten weten: welke nas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheShadow

TheShadow

Topicstarter
LEZEN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 18:46
Wat...
TheShadow schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 19:08:
...
Ik maak hierbij gebruik van een Conceptronic NAS om mijn muziek van af te spelen en mijn PC om de meeste films van te streamen. Dit werkte onder Windows XP prima, maar onder Windows 7 kan ik niet meer bij mijn gedeelde mappen op mijn harde schijf.
...
Dan heb je toch problemen met het benaderen van je nas en niet van je media player?

Edit:
O wacht, je gebruikt alleen je nas voor je muziek....
Je kunt je nas dus wel gewoon benaderen?
In dat geval, XP Mode?

[ Voor 12% gewijzigd door brambo123 op 29-08-2010 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheShadow

TheShadow

Topicstarter
Wat versta jij onder xp mode? Mappen delen in Windows 7 onder xp mode? Hoe werkt dit?
Bedankt iig dat je even verder gelezen hebt en gezien hebt dat het probleem niet met de NAS te maken heeft.

• TheShadow

TheShadow

Topicstarter
Nog even over de afloop:

Delen van mappen in XP mode is me niet gelukt.
Ik heb besloten om een dualboot te maken met Ubuntu. Even puzzelen, maar het delen werkt prima. Nog open source ook, dus de beste en goedkoopste oplossing voor deze strijd tussen mijn EVA en Windows 7.

Pagina: 1