Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Problemen met twee toetsenborden op één PC

Pagina: 1
Acties:

• _Buran_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-11 18:53
Hallo allemaal.

Ik heb recentelijk mijn grafische kaart geupgrade en voor het eerst zit hier een HDMI slot op. Ik heb mijn PC met een HDMI kabel verbonden met mijn TV met de bedoeling hier strategie games zoals Supreme Commander op te gaan spelen.

Nu heb ik normaal gesproken een Logitech G15 toetsenbord en een Logitech M500 muis aan mijn PC hangen. Aangezien ik voor de TV wil gaan zitten, heb ik een oud wireless toetsenbord + muis setje van de plank gepakt.

Het betreffende setje is een Cordless Access Duo Optical van Logitech. Het is een enkele ontvanger met twee aansluitingen; een PS/2 connector voor de muis en een USB aansluiting voor het toetsenbord en voeding voor de ontvanger.

Nu, na aansluiting, het opladen en plaatsen van batterijen en het voor het eerst weer verbinden van de muis en het toetsenbord loop ik tegen het volgende probleem aan: de twee muizen kunnen prima naast elkaar aangesloten zijn. Ze reageren dan allebei perfect. De twee toetsenborden werken echter niet. Om het draadloze toetsenbord te laten werken moet ik mijn G15 uitpluggen, het wireless adaptertje inpluggen en dan werkt het.

Wat ik echter wil is dat beide apparaten naast elkaar kunnen werken zonder dat er wat dan ook in/ of uitgeplugt hoeft te worden.

Mijn vraag is: ligt het aan de ouderdom van het wireless setje dat dit niet werkt? Doe ik iets verkeerd?
Is dit op een andere manier op te lossen zonder over te stappen op een KVM switch of iets dergelijks?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

[ Voor 0% gewijzigd door _Buran_ op 29-08-2010 23:08 . Reden: Typo ]

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:54

Audione0

Strijdt der titanen

Kun je niet 2 usb ontvangertjes gebruiken?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• sharvinz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-11 11:28
Usb ontvangers zou moeten werken want dat heb ik namelijk nu draaiend.
G19 + G9 icm logitech wireless pilot mouse en een wireless microsoft toetsenbord.

• _Buran_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-11 18:53
Ik heb nu een Logitech Cordless Desktop EX 110 besteld. Dit is dus een nieuwe setvan draadloos toetsenbord + muis. Ik hoop dat het aan de ouderdom van het oude setje komt dat dit niet werkt. Ik laat weten of het werkt of niet.