Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riyakuya
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-08 09:09
Beste,

Een tijd lang heb ik nu al een kleine ergernis ( sinds aankoop eigenlijk ) aan mijn Sony str dh700 receiver.
Het zit als volgt : er zitten een tweetal apparaten aangesloten op de receiver, een xbox 360 en een dtv kastje van ziggo.
Het hoofd probleem is een krakend geluid bij het zappen tussen zenders en bij de xbox krijg ik dit geluid bij het opstarten, video's bekijken, muziek luisteren en streamen van media.
Het is geen constant krakend geluid, het lijkt er eerder op dat de receiver telkens "switched" van geluids modus.
Nu geeft hij dit bij het opstarten van de xbox ook aan, hij springt dan van PCM 48 naar Dolby Digital.
Hierna in het menu en onder het spelen van een game of media treed het ook niet meer op, alleen bij het openen en opstarten.. er word hier echter geen melding meer gemaakt op de receiver van een switch tussen modus dan dus ik vraag me af waar het probleem hem in zit.
Het krakend geluid komt dan overigens niet maar uit 1 speaker maar alle speakers die op dat moment benut worden.

Enig idee wat dit kan zijn?
Het is een kleine irritatie, en ook niet constant maar ik zou het wel graag opgelost willen hebben!

Alvast bedankt mates :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanWillem32
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
Wat zijn de instellingen van de automatische kalibratie en SW crossover? Heb je iets om het inkomende signaal te controleren op clipping? Ik heb zelf dit probleem niet met een STR-DG820, en daarvan heb ik toch de meeste ingangen getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riyakuya
Wat bedoel je met SW crossover?
Het enige wat ik kan vinden hierover op internet is het volume van de subwoofer.. betwijfel echter of dit is wat je bedoeld.
Automatische calibratie wilt niet lukken, hij geeft dan telkens een foutmelding aan, en wanneer ik deze opzoek staat er bij dat een speaker niet functioneerd.
Dit is onzin, ik heb alle speakers 1 voor 1 getest en uit ze allemaal komt uitstekend geluid.
Enige andere tips nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanWillem32
Met SW crossover bedoel ik de frequentie (in Hz [CRS. FREQ]) waarop de versterker digitale crossover van de laagste frequenties naar de subwoofer uitvoert. De complete lijst met statussen uit het menu [Display] -> [7-System] zou ik graag willen zien.
Er is er toch iets echt mis als automatische kalibratie compleet mislukt. Automatische kalibratie is er juist om dit soort dingen in te stellen. Welke modi heb je ingesteld voordat je automatische kalibratie startte? Bijvoorbeeld bi-amping en b-kanalen moeten eerst correct ingesteld worden, indien aanwezig. Vergeet niet dat volgens de handleiding er een complete software reset nodig kan zijn voor je de eerste automatische kalibratie uitvoert.
Verder heb ik de lijst met codes er bij gepakt en er zijn een paar honderd foutcodes. Welke foutcode krijg jij?
Als laatste, wat is je firmware revisienummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riyakuya
Hey Willem,

Bedankt weer voor de reactie, aan die frequenties heb ik zelf niets veranderd.
Echter lijkt het er op dat ik het probleem heb gevonden.
Ik keek nog eens goed naar de handleiding en merkte op dat ik bij de front speaker A helemaal niets had aangesloten.
Alles zat aangesloten bij surround en bij surround back B.
Dit is denk ik zelf ook meteen de reden geweest dat het geluid niet goed werkte.
Hij stond hierna ook nog eens ingesteld op de receiver op zowel A als B... dit had sowieso niet gewerkt aangezien ik maar 5.1 heb en geen 7.1
Het is nu misschien een goed idee om die auto calibratie uit te voeren ( het kraken is aanzienlijk minder en ook een stuk "rustiger" zeg maar ).
Is dit perse nodig om een goed geluid te krijgen? En wat doet het eigenlijk precies? Het enige wat ik kan vinden is dat het de afstand van de speakers afstelt op jou zelf met een kleine vertraging zodat alles tegelijk bij je oren aankomt.
Dit weet ik dus niet zeker en ik moet zeggen dat nu alles goed aangesloten zit ik zo enorm verbaasd ben over het opmerkelijke kwaliteits verschil..

In ieder geval, ik hoop snel weer een duidelijk antwoord te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanWillem32
Mooi dat dat opgelost is. Maar voor de zekerheid de volgende dingen.
-Heb je al gecontroleerd of dat er geen draden omgekeerd zijn? (zwart naar zwart en rood naar rood)
-Heb je al het apparaat een software reset gegeven?

Als dat gedaan is dan kun je in het menu [7-System] de surround back kanalen uitzetten. Daarnaast moet er voor de overige luidsprekers het type large/small ingesteld worden. Deze instelling is bedoeld voor de crossover. Een eenvoudige manier om de klassen te scheiden: meer dan 5 kg per luidspreker is large, minder dan dat is small.
Je kunt de instelling [Sur Pos.] aanpassen naar je opstelling.
Een functie voor de afstandsbediening in het menu [6-HDMI], Control For HDMI staat standaard uit, terwijl deze best bruikbaar is (en verder geen kwaad kan).
Voor de rest zijn de standaard instellingen niet slecht.
Zet de knoppen op de subwoofer op de juiste instelling voor kalibratie. (Dat is: aanzetten, crossover uit of op maximale frequentie, en het volume is een beetje gissen, maar ik krijg zelf bij -4 db geen verdere volume-aanpassing van de versterker.)
Daarna kun je automatische kalibratie uitvoeren met de handleiding er bij.

Een uitleg voor automatsche kalibratie.
Het is een set testtonen om luidsprekers te meten.
De meest eenvoudige functie is het aanpassen van timing tussen luidsprekers. Het volgende is het basisvolume instellen, of een complete equaliser gebruiken om een vlakke frequentie-respons te krijgen. Daarnaast kunnen een aantal modellen een crossover frequentie-punt automatisch instellen (De STR-DH700 kan dit naar mijn weten niet. Dit moet je later maar met een luistertest handmatig instellen in het menu [7-system], [CRS. FREQ]. 80-110 Hz is redelijk voor middenformaat sattelieten, 120-160 Hz is bruikbaar voor kleinere.)
Een laatste automatische kalibratie functie die ik zelf alleen met ASIO-software op de HTPC kan uitvoeren is het gebruiken van een impuls respons (FIR of IIR) (samen met een goede kanaal-upmixer). Die maakt een soort van "anti-geluid" tegen de karateristieken van de kamer (denk aan galm en uitdoving van een ruimte). Maar dit meten kost wat meer tijd en moeite.

Als laatste is er het onderdeel luistertesten. Zorg voor zo hoog mogelijke kwaliteit testmateriaal, en houd er rekening mee dat het allemaal zo natuurlijk mogelijk hoort te klinken en niet alleen maar "goed" of "mooi". Ik heb zelf een "leuke" set FLAC bestanden zoals "nagels over krijtbord" en "horrorgil" die echt natuurlijk (en vreselijk onprettig) klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riyakuya
Hey,

Weer bedankt voor de reactie!
Tot zover is de auto calibratie gelukt en het geluid klinkt zover mijn ongetrainde oor kan horen prima.
Echter merk ik wel dat wanneer ik met het volume ga spelen ( harder en of zachter zetten ) dat bij iedere stand er toch nog steeds een kleine kraak te horen is.
Zeker niet enorm storend aangezien ik haast nooit het volume wijzig, maar dan vraag ik me toch af wat dit nu veroorzaakt.

Over de subwoofer even; ik heb inderdaad opgemerkt dat aan de achterzijde van de subwoofer een 6tal ( als ik me niet vergis) rode en zwarte draaiknoppen zitten, deze lijken een beetje op de ( verschrikkelijk onhandige ) rood en zwarte draai knoppen voor de front speakers.
Enig idee wat hier mee gedaan kan of moet worden...
Ik snap het namelijk niet echt aangezien er alleen een LFE kabeltje van de receiver naar de subwoofer loopt dus ik heb geen idee waarvoor de draaiknoppen zijn.
Overigens heb ik het niveau van de bas op gevoel ingesteld in vergelijking met de geluiden wat uit de speakers komt, ik denk wel dat dit snor zit :)

De back kanalen staan nu ook uit, dit heb ik makkelijk kunnen zien bij de auto calibratie.
Hij gaat daarbij alle speakers af die gebruikt worden en gaf de back speakers wel aan, maar deed deze niet testen.
Dus deze zijn niet in werking, en op stand A waar ik hem nu op heb staan is dat eigenlijk ook niet mogelijk.

De instellingen voor de small of large speakers heb ik ook al doorlopen, het zijn kleine speakers van UBL van ongv 20 tot 30 cm hoog en 15 tot 20 cm breed.
Heb deze dus op small gezet.

Wat bedoel je overigens met deze zin : " Een functie voor de afstandsbediening in het menu [6-HDMI], Control For HDMI staat standaard uit, terwijl deze best bruikbaar is (en verder geen kwaad kan). "
Ik zie wel HDMI staan maar kan er niet een echt handige of duidelijke functie uit halen.

Met een klein oog op de toekomst, en beter geluid ( van wat ik hoor van mensen ) zit ik overigens te twijfel om een Onkyo TX-SR508 te kopen.
Heeft dat op dit moment meerwaarde op gebied van geluids kwaliteit.
Zoals ik al aangaf is het voor de nabije toekomst misschien handig kijkend naar de hdmi 1.4 aansluitingen, de dolby en dts HD formaten en gewoon het algemene imago wat Onkyo heeft.
Overigens op prijs gebied zit de Onkyo erg dicht bij de Sony en heeft dus alleen maar voordelen.
Wat vinden jullie, doen of niet doen?

P.s de receiver word nu alleen gebruikt voor een Ziggo DTV kastje en een Xbox 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanWillem32
Wat betreft het kraken: kraakt de subwoofer, maakt de subwoofer een onzuivere 50 Hz toon, kraken alle luidsprekers, of alleen de sattelieten? In hoeverre en op welke manier is de aangesloten apparatuur geaard (inclusief de apparaten die uit staan maar wel op een of andere manier verbonden zijn.) Het is mogelijk dat je last hebt van een aardlus. Verbetert de situatie als je de mantel van de receiver aardt met een redelijk dikke koperen kabel op een goed aadingspunt, zoals in de meterkast? Volgens mij zit er een schroefje extra bij de antenneaansluitingen om een draad vast te maken.

De HDMI control instellingen staan toe dat signalen van de afstandsbedideningen over HDMI verzonden kunnen worden. Ik kan zo met beide afstandsbedieningen zappen en ook met beiden het volume op de versterker veranderen. Op de apparaten die het audiosignaal versturen staat het volume op 100%, of op ASIO zonder volumebeheer. Je kan trouwens meestal je afstandsbediening van een code voorzien om diverse apparaten van diverse merken aan te sturen (zie handleiding).

De subwoofer hoort qua knoppen een of twee volumeknoppen te hebben, en een of twee knoppen voor crossover. De knoppen voor crossover moeten op het maximum staan (meeste Hz) en het volume ergens rond de -4 dB (als er twee zijn, kun je het volume van de ongebruikte ingang op het laagste/uit zetten). Na de automatische kalibratie wordt er aangegeven in het menu hoeveel dB er bij of er af gaat bij het signaal dat de receiver geeft op de SW uitgang. Di is optimaal 0 dB. Na elke keer dat je aan een knop, anders dan de aan/uit knop hebt gezeten van de subwoofer, is er opnieuw kalibratie nodig. Het volume uit de subwoofer wordt ook gemeten bij automatische kalibratie, het is zeker niet de bedoeling dit handmatig in te stellen.

Wat betreft een andere receiver, dat lijkt mij compleet zinloos. De receiver die jij opgeeft zit in dezelfde klasse als die je nu al hebt. Als je op verbetering uit bent zul je eerst naar je luidsprekers moeten kijken. Luidsprekers geven in een setup nog de meeste afwijkingen, zeker bij de kleinere in het basgebied (80-250 Hz). Jouw versterker is op zich prima qua zuiverheid en vermogen na kalibratie. Ik durf zelfs te wedden dat vol vermogen van jouw versterker een kleine, eenvoudige luidspreker op zal blazen.
Een goedkope "upgrade" die ik wel vaak adviseer is de luidsprekerkabels vervangen. Vaak genoeg zie ik "flosdraad". 0,75 mm per ader en behoorlijke plastic mantel is minimaal aanbevolen. Verder alle luidsprekerkabels evenlang houden en elkaar zo min moglijk laten raken/kruisen. Dat komt meestal de balans erg ten goede. Het beste is nog wel van die megarollen installatiedraad (vooral merkloze zonder de elfenstoffigheid :) van de bekende merken).
Verder is het kunnen decoderen van "HD" formaten wat mij betreft geen meerwaarde. Je gebruikt een HTPC, dus die kan met beschikbare audiocodecs die formaten bit perfect "live" of van tevoren decoderen naar PCM audio. Ik zelf gebruik eac3to om kopieën te maken naar de harde schijf. Ik zet daarbij de lossless audiocodecs om naar het meer effciënte FLAC en zet deze met het videospoor en mogelijk ondertiteling met visuele stijlen in een MKV bestand. Mijn receiver kan inderdaad het complete scala aan DD en DTS formaten decoderen, maar ik laat dat liever aan mijn HTPC over die dan ook nog FIR en kanaal upmixing goed kan uitvoeren. Ik heb dus alleen PCM 7.1 24-bit 192 KHz in het beeld van de receiver, een signaal dat van tevoren is gemixt om alle luidsprekerkanalen te gebruiken, en ook "echo" van de kamer aanzienlijk vermindert. De reciever verwerkt dat verder door per kanaal de timing en equalising goed te zetten. Als ik mijn receiver de DD of DTS bitstream laat decoderen, dan kan ik geen gebruik maken van FIR en upmixing in de HTPC software, enkel timing en equalising kan de receiver zelf doen.

HDMI 1.4 heeft boven 1.3 100 Megabit netwerk aan boord (niet eens 1, 8 of 10 Gigabit). Die kun je beter met een CAT. 6 of 7 netwerkkabel apart aanleggen naar de apparaten met netwerkaansluiting. Daarnaast heeft HDMI 1.4 een extra "audio return" kanaal voor eenvoudige audio van TV naar receiver Dat kan jij met de Ziggo decoder niet gebruiken. Als je je TV/monitor wilt gaan gebruiken voor het ontvangen van een signaal met audio daarin (zoals digitale TV), dan kun je gewoon een extra HDMI kabel of S/PDIF tussen TV/monitor en receiver leggen, dat doet hetzelfde of beter (het HDMI 1.4 "audio return" kanaal heeft wat beperkingen). Als je je op de toekomst wilt voorbereiden dan ben je beter af met het wachten op HDMI 1.5 (als daar wel bruikbare functies in verwerkt worden). Of anders is er DisplayPort, die geen draconische licentiekosten heeft als HDMI, moderner opgezet is qua signaalprotocol en netter omgaat met diens upgrades tussen de verchillende versies (ik heb wel een beetje een gekleurde mening wat dit betreft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riyakuya
Sorry voor de onduidelijkheid!
Nee het krakende geluid komt alleen maar uit de linker en recht front satalieten.
Andere speakers vertonen dit gekraakt niet zover ik kan horen bij kleine testjes.
Het vreemde is wel dat ik nu dus 2 aansluitingen getest heb, maar ik betwijfel of de satalieten zelf kapot zijn aangezien ik het geluid amper hard heb staan.

Bedankt nog voor de tip over die receiver :)
Het was een eventueel toekomst plan, en wat me opviel was dat je niet er bij vermeld had dat hdmi 1.4 ook ondersteuning bied voor 3d tv.
Ook dit is hardware die ik niet thuis heb staan maar goed eventueel toekomst perspectief?
Verder klinkt het wel logisch moet ik zeggen.

Over de speakers ben ik overigens wel tevreden, ze zijn klein maar erg krachtig.
Ook heb ik maar een klein appartement en ik denk dat bij meer geluid als dit ik de buren op mijn dak ga krijgen :)
Voor het geval dit nog iets helpt, het betreft de JBL SCS200.5/230 set.
Ik heb even een foto gemaakt van de achterkant van de subwoofer dan kan je de draaiknoppen zien.
Linkje : http://picasaweb.google.n...andom#5511307456470590818

Overigens nog 1 laatste vraag : wat is beter voor geluid HDMI of SPDIF ( ik bedoel zo'n klein glasvezel kabeltje met rood lichtje er in ) ?
Ik kan hier nergens een duidelijk antwoord op vinden maar zie wel overal dat hdmi o zo geweldig is voor alles..

Alvast bedankt weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riyakuya
Vergeet de vraag over de achterkant, ik heb dit zelf nog nagekeken in de handleiding en helemaal achteraan staat dat je deze aansluiting alleen moet gebruiken wanneer je dolby pro logic gaat gebruiken.
Dit gebruik ik nooit dus is niet van toepassing bij mij :)

De vraag van HDMI en SPDIF is overigens wel nog blijvend !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanWillem32
Heb je het aarden nog getest?

Heb je tulpstekkers of de schroefklemmen van de receiver gebruikt? Zie de handleiding van de receiver voor correcte aansluiting van de draden als je de schroefklemmen gebruikt. Er mag geen koper te zien zijn van de draden als ze in de gaten zitten, en al helemaal geen contact hebben met de metalen platen van de receiver.

Die luisprekerset heeft overigens een crossoverpunt nodig van 130 á 135 hz volgens de website. Je kunt proberen ook nog 120 Hz in te stellen maar er is dan een kans dat na de automatische kalibratie deze dan toch een beetje een laag volume geeft in het gebied van 115 tot 130 Hz. Weet je wel hoe je (chirp) testtonen kunt genereren (in Audacity of een andere waveform editor)? Dat scheelt nogal wat moeite met de luistertesten op dit gebied. Vergeet niet dat luistertesten in jouw geval altijd met het aansturen van alle 6 kanalen in lossless PCM 24 bit 96 KHz moet. Alleen via HDMI wordt dit ondersteund. S/PDIF optisch/elektrisch (elektrisch wordt ook wel coaxiaal genoemd) kan in lossless modus niet meer dan 2 kanalen 16 bit 48 KHz en voldoet dus niet. Meerkanaals lossless bronmateriaal is ook nodig om te testen.

Verder is het wat betreft de subwoofer simpel: het apparaat heeft een aan/uitknop (mogelijk in "aan" met automatische standby) en heeft één volume knop die je maar zo moet instellen dat na automatische kalibratie je 0 dB SW level krijgt.
De "speaker level" aansluitingen zijn draadklemmen voor passieve stereo crossover (vooral niet gebruiken), het zijn geen knoppen. De passieve crossoverfrequentie is niet instelbaar, maar dat is toch niet nodig (de reciever kan dit veel beter).

Wat betreft 3D-TV: de enige behoorlijke 3D oplossing naar mijn mening is voorlopig met 2 projectoren met polarisatiefilters, waarbij twee HDMI 1.3 aansluitingen voldoen. (HD-SDI vebindingen in bioscopen zijn wat dit betreft wat meer "volwassen" overigens.) Het is dan nodig om software te gebruiken die de 2 videostromen synchroon naar de 2 videopoorten stuurt. Dan heb je wel een polarisatiebril nodig. De huidige "oplossing" met de hoofdpijn-shutterglasses is niet futureproof en dat zal denk ik niet veranderen. De experimenten met passieve 3D-TV zijn mislukt en holografie vereist veel meer dan HDMI 1.4 kan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riyakuya
Dat aarden begrijp ik ook niet helemaal.. van waar naar waar moet ik nu een draadje leggen?
Sorry voor de domheid maar ik ben niet helemaal thuis in deze markt hoewel ik toch graag een aardig geluid wil hebben.

Ik gebruik eerlijk gezegt een mix van aansluitingen.
Voor de subwoofer is het een tulp kabel, voor de front speakers word het via zo'n vastdraai systeem gedaan, en voor de back en center speaker is het een ouderwets systeem waarbij je het koperdraad in het gaatje duwt waarna je het klemmetje loslaat.

Wat ik overigens ook niet heb kunnen zien is dat bij de auto calibratie de receiver de subwoofer test.
Misschien heb ik niet goed opgelet maar ik kan me niet herinneren dat dit gebeurd is, kan dit kloppen?

En hoe zit het met de vraag over het verschil tussen HDMI geluid en SPDIF geluid?
Ik weet dat beide een digitaal signaal doen maar welke is nu beter?

Greetz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanWillem32
Aarden: Zie het plaatje bij tuner/FM/AM ontvanger in de handleiding. Deze doet niets anders dan de mantel van de receiver met de aardleiding (in de meterkast) verbinden. Ik heb nogal wel eens meegemaakt dat apparaten elektriciteit "lekken" naar andere apparaten, het is gunstig om je A/V apparatuur goed te aarden. Zou je een testopstelling kunnen maken met een tijdelijke draad van je reciever naar een aardpunt?

Lossless digitale verbindingen.
HDMI of DisplayPort - maximaal 8 kanalen (7.1 opstelling)192 Khz 24 bit (36.864.000 bit per seconde)
S/PDIF - maximaal 2 kanalen (stereo opstelling) 48 Khz 16 bit (1.536.000 bit per seconde)
Reken maar na, het is qua ruw transport 24 keer zoveel data, nogal een verschil dus.

Ik heb in de hanleiding gekeken. Mijn receiver test wel de subwoofer mee, de jouwe niet. Probeer door middel van de afstand tot het midden te vergelijken met de andere luidsprekers de correcte vertraging in te stellen (vergelijk de waarden in het menu van de andere luidsprekers qua vertraging). Het volume wordt lastiger, Je hebt een omgekeerde-Sone-volume-diagram chirptoon nodig van ongeveer 50 Hz naar 200 Hz op één kanaal met crossover (een van de zes, maar niet kanaal 4 - LFE) en 5 lege kanalen. Dan moet je gaan instellen dat het volume van begin tot het einde constant even hard klinkt met die testtoon. Voor een amateur is het generen van een dergelijke toon misschien wat lastig, maar ik wil je er gerust mee verder helpen (zodra ik eenmaal 8 uur geslapen heb...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riyakuya
Ik kan in de handleiding echt nergens iets vinden over dat aarden hoor..
Maar het klinkt wel logisch, overigens zit de meterkast buiten om de hoek dus ik denk niet dat dat een goede zet is haha, kan iets anders ook er voor zorgen?

Ik las in de handleiding ook iets over het afstellen van de individuele satalieten... is dit nog wel nodig na auto calibratie? lijkt me onlogisch als dat zo is.

En voor die test tonen heb ik geen apperatuur aangezien de xbox zo irritant gemaakt is dat hij alleen maar xbox media of originele dvd's afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riyakuya
Heb je anders msn ofzo? praat wat makkelijker dan een forum.
Overigens merk ik nu dat na de auto calibratie de LFE ineens niet meer aangaat wanneer ik mijn xbox 360 gebruik... enig idee wat dit nu weer kan zijn ( deze deed het eerst wel ) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanWillem32
De aardaansluiting voor een draad zit tussen de coaxiale FM-aansluiting en de AM antennedraad-gaatjes, het is een kruiskopschroefje die je los kunt draaien. Om dat schroefje kun je een stukje koperdaad winden en het schroefje weer vastdraaien. Aan de andere kant van het koperdraad hoort een goed aardpunt. Een goed aardpunt is bijvoorbeeld de dikke aardleiding naar de grond toe in de meterkast of de randaarde in een stopcontact. Het is verder verboden apparaten te aarden op de coaxiale-, telefonie-, gas-, water- of cv-leidingen.

Het instellen van de individuele sattelieten moet gebeuren voordat je begint met automatische kalibratie. De enige instellingen die je zelf moet ingeven zijn de crossover frequentie en de hoogte-status van de surround sattelieten (beiden in het menu [7-system]). Daarnaast kun je met goede testtonen zelf de equaliser bijstellen na automatische kalibratie.

Om testtonen af te spelen heb je een media-apparaat nodig die geen moeite heeft met het afspelen van 6 kanalen (5.1 opstelling) 96 Khz 24 bit lossless audio over HDMI. Het gemakkelijkste voorbeeld wat ik kan verzinnen is een computer met een videokaart uit de ATI HD2600 serie of nieuwer, of anders een recente nVidia chip. Laptoptypes uit deze series hebben ook meestal HDMI/DVI+audio aan boord. Die kun je met een correct DVI naar HDMI verloopstukje of HDMI direct verbinden met je reciever. Is dat een optie?

De Xbox heeft een S/PDIF verbinding? Ik ken de details van het apparaat niet, maar staat deze ingesteld op 2 kanalen 16 bit 48 KHz, Dolby Digital Live of een DTS Live uitvoer? Verder, staat de subwoofer (niet gelijk aan LFE) wel aan, op een natte-vinger-gemeten-goed volume en staat deze met een standaard uitgangsvolume in het menu [7-system]?

MSN is wat mij betreft prima, zie mijn profiel voor e-mail. Dan kan ik gelijk ook laten zien met afbeeldingen hoe je gratis testtonen kunt generen.
Voorlopig zit mijn lunchpauze er bijna op, maar over iets minder dan twee uur ben ik klaar met mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riyakuya
Ok heb je toegevoegd op msn.
Indien dit niet gelukt is, mijn msn adres ( niet email ) is ricky@riyakuya.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanWillem32
Voorzichtig met het noteren van e-mail adressen. Spambots pikken deze nogal wel eens op en proppen je inbox vol met troep. Verder ben ik over drie kwartier beschikbaar.
Pagina: 1