Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44
Nou ik heb een probleempje met me eigen RAID controller. Ik wil er op inloggen maar ben me login vergeten :?
Ik heb dus als me eigen wachtwoorden geprobeerd met de standaard username RAID maar ook met admin, Admin, Administrator en administrator.
Ik weet ook niet meer zeker of ik de user RAID heb uitgeschakeld omdat deze het standaard wachtwoord hpt heeft.
Via internet kom ik niet tegen hoe ik eventueel via jumpertje op de kaart zelf het wachtwoord kan resetten.

Omdat ik via RDP inlog op me systeem is het via de kaart bios wat lastiger om iets te regelen maar het staat me bij dat je dan ook moet inloggen :?
Ik zou wel via een omweg en wat spullen verplaatsen wel een monitor op het systeem kunnen krijgen zodat ik wel het kaart bios kan benaderen maar liefst zou ik het wachtwoord reseten.

Ik weet dat wachtwoord reseten eigenlijk een beetje grijs gebied ivm met aantonen dat de spullen wel van je zijn maar op verzoek kan ik gewoon bewijs daarvoor aanleveren ;) maar ook als je op GoT zoek is het al langer bekend dat ik zo'n kaart heb ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens het Highpoint boekje: "The login information is saved in /etc/hptuser.dat. If you forget the password you can remove this file to reset the password. Als je dit bestandje hebt verwijderd, herstart je de computer en log je weer in met RAID en hpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44
Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 17:10:
Volgens het Highpoint boekje: "The login information is saved in /etc/hptuser.dat. If you forget the password you can remove this file to reset the password. Als je dit bestandje hebt verwijderd, herstart je de computer en log je weer in met RAID en hpt.
Nou dan zal ik eens even zoeken of zoiets ook onder de windows installatie te vinden is ;)

edit:
soort gelijke bestandsnaam bestaat niet op me WHS. Verder kom ik met de zoekopdracht RAID in me register ook niet iets bruikbaars tegen.

Maar als het wachtwoord puur softwarematig is dan zou een herinstall van de management software ook een oplossing zijn ;)

[ Voor 23% gewijzigd door The-Source op 29-08-2010 17:27 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit bestand zou in de map van je Highpoint moeten staan, dus program files/highpoint/etc/hptuser.dat.
Dit is in ieder geval zo met Win XP Pro 32 en 64bit. Je kan de managementsoftware verwijderen, vervolgens opnieuw opstarten en dan herinstalleren.