E2140 CPU, welke upgrade mogelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views

• lammerts
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-02 23:23
Ik wil graag de CPU van mijn Mobo upgraden. Het board heeft zelf geen mogelijkheden tot overklokken. Welke CPU(s) zijn geschikt om de E2140 te vervangen? en daardoor meer CPU power te krijgen. Er zit al max 4Gb mem in het systeem.

Productnummer
GJ399AA
Introductiedatum
26-07-2007
Land/regio waar het product wordt verkocht:
•Nederland
Hardware
Basisprocessor
Pentium E2140 (C) 1,6 GHz
•800-MHz bus aan de voorzijde
•Socket 775
Chipset
Intel 945G
Moederbord
•Fabrikant: Asus
•Naam moederbord: P5LP-LE
•Naam HP/Compaq moederbord: Leonite-GL8E

• pvg103
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-02 19:44
aangezien het een socket 775 is, zou ik kijken voor een quad core. de Q serie van intel. je moet wel kijken of je moederbord een quadcore ondersteund. ander kun je alleen maar een snelle core 2 duo eropzetten. op de hp site staat dat er alleen een core 2 duo op kan.

type dit maar eens in google: P5LP-LE

dan kom je meteen op de hp site. anders zul je even een mailtje moeten sturen. een hele kleine kans dat er een bios update beschikbaar is. overklokken kan software matig. met een PLL tooltje wat voor je mobo chipset geschikt is.

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-02 15:37

epic_gram

undercover moderator

pvg103 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 17:02:
aangezien het een socket 775 is, zou ik kijken voor een quad core. de Q serie van intel. je moet wel kijken of je moederbord een quadcore ondersteund. ander kun je alleen maar een snelle core 2 duo eropzetten. op de hp site staat dat er alleen een core 2 duo op kan.

type dit maar eens in google: P5LP-LE

dan kom je meteen op de hp site. anders zul je even een mailtje moeten sturen. een hele kleine kans dat er een bios update beschikbaar is. overklokken kan software matig. met een PLL tooltje wat voor je mobo chipset geschikt is.
er zijn iets van 4 of 5 verschillende niet compitabele versies van socket 775. Aangezien de TS een vrij oude CPU heeft verwacht ik niet dat de nieuwste quadcore CPU's erin gaan passen. Daarbij zit je nog met je TDP.

@TS, kijk even op de website van de moederbord fabrikant en kijk wat er word ondersteund. Kijk ook even of je voeding het nog gaat trekken met een nieuwe CPU.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:07

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ook voor een simpele upgrade hebben we adviestopics:
[UG Aanschaf] Basissysteem
[UG Aanschaf] Gamesysteem
[UG Aanschaf] Workstation

Kies het topic dat het beste bij je past en stel je vraag daar. Dit topic ga ik sluiten.

Dit topic is gesloten.