[PVR] Humax iHDR5050-C vs Samsung SMT-C7140

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-10 16:49

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Topicstarter
Ik wil binnenkort een PVR gaan halen voor gebruik met Ziggo. Echter heeft Ziggo op zijn site alleen maar een paar modellen staan als gecertificeerd. Terwijl meerdere shops ook andere decoders aanbieden..beetje onhandig.
Maar de Humax 5050c lijkt me wel goed, alleen is het al een verouderd model volgens mijn (introductie in 2007). Maar hij is echter nog steeds rond de 320 euro. Verder heb ik ook de Samsung Samsung SMT-C7140 gevonden. Deze is nieuwer maar ik heb er nog niet echt veel reviews over kunnen vinden. De Samsung is wel goedkoper, hij kost ongeveer 250 euro. Wie heeft er ervaringen mee? Is heeft de Humax meer features?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-10 09:54
Gezien het feit dat ik beide apparaten in ons huishouden heb staan.. en ik er zelf dagelijks mee bezig ben op 't werk heb ik een voorkeur voor de Humax gezien het feit dat ik hem degelijker vind, een duidelijker menu vind hebben en bedieningsvriendelijker is. Ook de FTP mogelijkheid om opnames vanaf je HDD te halen vind ik ideaal! Samsung 7140 is ook een mooi apparaat, maar de 5050 is z'n meerprijs wel waard

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10 13:07

Gé Brander

MS SQL Server

Schizo007nl schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 23:10:
Gezien het feit dat ik beide apparaten in ons huishouden heb staan.. en ik er zelf dagelijks mee bezig ben op 't werk heb ik een voorkeur voor de Humax gezien het feit dat ik hem degelijker vind, een duidelijker menu vind hebben en bedieningsvriendelijker is. Ook de FTP mogelijkheid om opnames vanaf je HDD te halen vind ik ideaal! Samsung 7140 is ook een mooi apparaat, maar de 5050 is z'n meerprijs wel waard
Hoe is de snelheid met overschakelen van programma's en de opstart snelheid voor beide? Is de Samsung sneller dan de Humax? En... Kan ik in de Samsung een grotere harddisk in plaatsen?

[ Voor 4% gewijzigd door Gé Brander op 03-09-2010 10:30 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_gadget schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 15:12:
Ik wil binnenkort een PVR gaan halen voor gebruik met Ziggo. Echter heeft Ziggo op zijn site alleen maar een paar modellen staan als gecertificeerd. Terwijl meerdere shops ook andere decoders aanbieden..beetje onhandig.
Maar de Humax 5050c lijkt me wel goed, alleen is het al een verouderd model volgens mijn (introductie in 2007). Maar hij is echter nog steeds rond de 320 euro. Verder heb ik ook de Samsung Samsung SMT-C7140 gevonden. Deze is nieuwer maar ik heb er nog niet echt veel reviews over kunnen vinden. De Samsung is wel goedkoper, hij kost ongeveer 250 euro. Wie heeft er ervaringen mee? Is heeft de Humax meer features?
Volgens mijn informatie is de Humax pas begin 2009 geintroduceerd. Zowel kieskeurig als tweakers pricewatch vermelden hem pas sinds januari/maart 2009. Ook op het ziggoforum wordt er pas sinds begin 2009 over de 5050 gediscussieerd.

Wat de prijs betreft, die ligt ook een heel stuk lager hoor: Voor onder de 280 euro heb je hem in huis, inc de bezorgkosten :)

Verder ben ik zelf ook opzoek naar een goede review, helaas is die er gewoon niet. Je zult het moeten doen met het ziggoforum en kieskeurig. De Samsung heeft (afgaande op beide fora) wel een paar eigenaardigheden meen ik..

Verder komt er binnenkort ook een nieuwe Humax uit, de 5200.

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-10 14:45
Mr_gadget schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 15:12:
Ik wil binnenkort een PVR gaan halen voor gebruik met Ziggo.
Heb je al een keuze gemaakt ondertussen?

Ik zit met dezelfde vraag. Heb een Samsung LCD (en gebruik geen Harmony) dus ik neig naar de Samsung 7140 voor (afstands)bedieningsgemak zodat vrouwtje/kids er ook soepel mee overweg kunnen. Tips???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:11
Ik ben ook benieuwd naar de keuze. Ik zit met hetzelfde dilemma, want moet een keuze maken voor een oom.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 10:29
Ik heb de 5050c al lang en het is een fantastisch apparaat. Je hebt ook meteen een beter beeld op je tv.
Hij is wel max 1080i (of 720p), maar dat geld ook voor de nieuwe 5200. Opstarten gaat heel erg traag, maar als ie eenmaal opgestart is werkt ie gewoon goed. Opnemen van tv is simpel in HD kwaliteit en zonder enig verlies weer af te spelen. Timeshift werkt perfect. Nadeel is dat je geen aparte mappen kan maken dus alles wat je opneemt staat in één directory door elkaar gehusselt, dus moeilijk terug te vinden als er veel op staat.
Van die ftp functie moet je je niet teveel voorstellen. Het duurt een eeuwigheid voor de opname die op de HDD van de 5050c staat eindelijk begint af te spelen op je pc, dan ben je al bijna vergeten dat je daarom vroeg. Terug gaat heel moeizaam. Films die op je pc staan naar de HDD brengen, werkt alleen met TS formaat en gaat ook heel traag. Die nieuwe samsung met ingebouwde HDD, blueray en ziggo decoder lijkt mij wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
PCan schreef op zondag 05 december 2010 @ 16:49:
Nadeel is dat je geen aparte mappen kan maken dus alles wat je opneemt staat in één directory door elkaar gehusselt, dus moeilijk terug te vinden als er veel op staat.
Je kunt wel mappen maken: 2x op knop "Media" drukken, en dan op de blauwe knop.
Pagina: 1