Nieuwe Mac

Pagina: 1
Acties:
  • 1.090 views

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Beste,

Wegens het defect zijn van een harde schijf van mijn pc en het feit dat die pc al minimaal 5 jaar oud is, ben ik van plan een nieuwe pc aan te schaffen. Nu lijkt een Mac een goede oplossing.

Wat wil ik er mee?
-AutoCAD (daar is nu een beta voor de Mac aan de gang?)
-Internetten, enz.

Het budget staat niet echt vast, maar het moet niet te gek worden. Welke Mac zou ik dan volgens jullie moeten nemen? Een iMac, een Mac Mini, etc.

Bij voorbaat dank.

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05-2025
Alvast een waarschuwing aan de TS:
Eigen initiatief wordt erg gewaardeerd, waar is jouw eigen aandeel? Wat voor research heb je gedaan? Wat is je budget? ('Niet te gek worden' kwalificeert niet echt)

Succes! :)

www.maartenlangelo.nl

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-01 09:26
Voordat je een topic als dit aanmaakt is het wel handig als je er zelf eerst wat meer moeite in steekt.

"Internetten, enz." is niet bepaald iets waarop je de keuze voor een machine op kunt baseren. Voor een goed advies is het altijd handig eens langs een APR te lopen (zie hier).

• Awoodentree
  • Niet online
Maarten L schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 15:02:
Alvast een waarschuwing aan de TS:
Eigen initiatief wordt erg gewaardeerd, waar is jouw eigen aandeel? Wat voor research heb je gedaan? Wat is je budget? ('Niet te gek worden' kwalificeert niet echt)

Succes! :)
Ik heb bij de MM verschillende Mac's geprobeerd. Sorry voor het feit dat het lijkt alsof ik er geen moeite voor doe, ik vraag me af wat de beste Mac desktop is voor rond de 2000 euro. Gewoon voor de iMac gaan? Of toch maar een Mac Mini, daar zit ik over te twijfelen.
lackaday schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 15:03:
Voordat je een topic als dit aanmaakt is het wel handig als je er zelf eerst wat meer moeite in steekt.

"Internetten, enz." is niet bepaald iets waarop je de keuze voor een machine op kunt baseren. Voor een goed advies is het altijd handig eens langs een APR te lopen (zie hier).
Het grootste speerpunt is dat het (bouw)programma's moet draaien zoals AutoCAD en dat het soepeltjes loopt. Ik had al gevonden dat er nu een Beta voor AutoCAD aan de gang is.

[ Voor 22% gewijzigd door Awoodentree op 29-08-2010 15:26 ]

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01 22:24
Voor alleen autocad zou je ook even naar Windows kunnen booten en de Mac voor de rest voor je 'leuke' dingen gebruiken.

Verwijderd

De beta van AutoCAD is inderdaad aan de gang, maar het is moeilijk om er een key voor te krijgen.. Ik wacht nu al een week of 2 op een key, nog steeds niets gekregen..

Echter is het dus wel zo dat de beta aan de gang is.

Zelf ga ik architectuur doen waar ik dit dus ook nodig heb. Ik heb een MBP 15" 2.4ghz. Momenteel gebruik ik nog bootcamp voor AutoCAD maar over x aantal maanden zal dus de Mac OS X versie hiervan uit zijn.

Ik vind het goed werken, echter zal ik wel nog wat upgrades uitvoeren (Een SSD en 8gb ram). Als voor het gemak wil gaan raad ik je ook een MBP aan, die kun je dan meenemen en dergelijke.. Ikzelf werk nu met een externe monitor eraan en dat werkt uitstekend.

• Awoodentree
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 16:27:
De beta van AutoCAD is inderdaad aan de gang, maar het is moeilijk om er een key voor te krijgen.. Ik wacht nu al een week of 2 op een key, nog steeds niets gekregen..

Echter is het dus wel zo dat de beta aan de gang is.

Zelf ga ik architectuur doen waar ik dit dus ook nodig heb. Ik heb een MBP 15" 2.4ghz. Momenteel gebruik ik nog bootcamp voor AutoCAD maar over x aantal maanden zal dus de Mac OS X versie hiervan uit zijn.

Ik vind het goed werken, echter zal ik wel nog wat upgrades uitvoeren (Een SSD en 8gb ram). Als voor het gemak wil gaan raad ik je ook een MBP aan, die kun je dan meenemen en dergelijke.. Ikzelf werk nu met een externe monitor eraan en dat werkt uitstekend.
Hmm... even kijken welke Mac ik dan kies. Heb je trouwens een link voor mij met die inschrijving? Kan hem namelijk niet via Google vinden.

Edit: Laat maar, Beta site heb ik gevonden. ;)

Verwijderd

Ja, je moet je op de Beta site inschrijven allezinds, maar hoe lang het duurt voor zo'n key, geen idee.. Ik hoop een key te ontvangen voor 27 september, aangezien m'n schooljaar dan weer begint. Zou goed zijn dat ik nie telkens moest switchen..

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-01 18:34
Ik denk dat een Mac Mini niet echt geschikt is voor je doeleinden. (al weet ik natuurlijk niet precies wat je wilt doen). De Mac Mini heeft mij altijd iets voor bij de televisie geleken.
Ook zal AutoCAD lekkerder werken op een iMac met betere processor. (+betere GPU)
De iMac lijkt mij ook de beste huis-tuin-keuken pc.
De Mac Pro lijkt me meer geschikt voor bedrijven met echt zware toepassingen.

Nu hangt er veel van je budget af. Ik zou eerlijk gezegd een iMac 27" kopen omdat ie een prachtig scherm heeft en ook vrij goede specs heeft.

Wil je mobiliteit kan je natuurlijk altijd voor aan Macbook Pro gaan. (+ evt extern scherm)

Verwijderd

zou eerlijk gezegd gewoon een PC blijven gebruiken als ik jou was.

Ik bedoel internetten kan je ook op een PC en AutoCAD alleen maar op een PC.
Zou het nut niet zien, dat je daar een Mac zou voor moeten kopen.

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09-2025
Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 00:01:

Dat verschilt per persoon natuurlijk. Ik blijf gewoon lekker op de Mac. Internetten gaat er prima op en de rest van mijn dingen ook. Zou niet inzien waarom iemand een PC zou willen hebben. AutoCAD draait eventueel prima onder VirtualBox (gratis).

Alleen als je dag in dag uit alleen maar AutoCAD gaat gebruiken dan kun je overwegen om speciaal daarvoor op de PC over te stappen, maar anders zou ik gewoon lekker op de Mac blijven.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Verwijderd

Ik snap niet dat er nog steeds mensen rondlopen met het idee dat je een specifiek doeleinde moet hebben om te rechtvaardigen dat je een mac wilt kopen. Het is trouwens geweten dat Autodesk bezig is zijn programma's terug op mac uit te brengen.

• Awoodentree
  • Niet online

Ik vind Mac fijner werken dan Windows.

@Thmz159 Ik ga denk ik voor de 27" iMac :) Bedankt voor je hulp.

Verwijderd

Awoodentree schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 08:05:
[...]

Ik vind Mac fijner werken dan Windows.

@Thmz159 Ik ga denk ik voor de 27" iMac :) Bedankt voor je hulp.
Helemaal met je eens, ik ben ook sinds een week overgestapt van Windows naar Mac, (Macbook Unibody Mid-2010 2,4 ghz) en ik wil echt nooit meer terug. Het werkt gewoon een stuk beter en ook ziet het er allemaal veel mooier uit.

Welke versie van de 27" iMac ga je kopen? De instapversie?

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:29
Awoodentree, een topic met een boodschappenlijstje is niet de bedoeling. Op GoT verwachten we wat eigen inzet. Dat betekent dat je best onze hulp mag inroepen als je twijfelt. Maar het is niet de bedoeling dat je je eisen laten weten en dat wij dan vervolgens daar de juiste Mac bij moeten zoeken.

Het is van belang om eerst zelf op onderzoek uit te gaan. Vervolgens geef je in je topic aan tussen welke specifieke modellen je nog twijfelt en waarom je nog twijfelt. Je geeft aan wat je ermee wilt doen en evt. wat je budget is. Dan willen wij je best helpen :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.