Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodos
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-10-2010
Hoi,

wellicht is deze USB dongle niet in Nederland bekend (zit hier in Australie), maar ik denk dat mijn topic wat algemener is. Geef het daarom maar een kick als het niet hier thuis hoort.

De eerste keer dat ik de mobile internet USB dongle installeerde werkte alles prima.
Echter, als ik de stick verwijder en vervolgens opnieuw in een USB poort steek (dezelfde of een andere, maakt niet uit) wil de driver niet fatsoenlijk terug initialiseren.

De driver in kwestie is C:\Windows\system32\DRIVERS\ewusbnet.sys (version 1.0.2.05)
In de device manager staat er een uitroepteken met een beschrijving dat de driver niet kon worden geladen.

Als ik vervolgens "Update Driver" kies, worde de driver opnieuw geinstalleerd en werkt alles prima. Enige nadeel, is dat daarbij de Internet Verbinding ook opnieuw wordt geinstalleerd, met als resultaat dat ik inmiddels al aan m'n Local Area Network #23 toegekomen ben. Lijkt me niet gezond om te blijven doen.

Bovendien wil ik gewoon dat de stick vanzelf werkt. Helpdesk van Vodafone heeft geen enkele nut, die wijten het aan een computer probleem. Forums op internet afgezocht, maar geen succes. De driver is trouwens wel degelijk in de folder aanwezig. Waarom het niet geladen kan worden?

Iemand vergelijkbare situaties met andere dongles of algemene suggesties?
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodos
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-10-2010
Achteraf gezien denk ik dat dit topic eerder onder [WOS] hoort. Kan iemand het verplaatsen?