Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok bij de Apple store werd me doodleuk verteld dat de 3G oud is en dat ik maar een nieuwe iPhone moest kopen, maar ik heb mijn iPhone 3G nog maar 1,5 jaar en mijn abonnement is nog niet eens afgelopen, persoonlijk vind ik dit echt belachelijk, mijn vorige Nokia is 6 jaar mee gegaan en werkt nog steeds en was nog niet eens de helft van wat de iPhone 3G me gekost heeft.

Maar het probleem is dat mijn iPhone 3G is zeer traag en onstabiel is geworden en het lijkt steeds erger te worden, met traag bedoel ik dat als je iets aanklikt dat je 5 tot 10 seconde moet wachten tot er daadwerkelijk iets gebeurt en tijdens het wachten komt het regelmatig voor dat de app gewoon weer terug naar het menu crasht. Ik heb gelezen dat dit een bekend probleem is bij sommige iPhone 3G's en dat je dan je iPhone moet restarten, als ik dit doe lijkt het inderdaad te helpen want dan werkt het weer voor 1 of 2 dagen normaal en daarna begint de ellende weer, echt heel vervelend. Ik heb zelf al een aantal dingen geprobeerd:
- De laatste updates installeren (geen resultaat).
- iOS4 helemaal schoon installeren (geen resultaat)
- Een jailbreak installeren (maakt het alleen maar erger)

Hebben jullie misschien ervaringen met dit probleem gehad en tips? Ik sta namelijk op het punt om mijn oude Nokia weer uit de kast te halen en me iPhone weg te doen want dit begint gewoon onbruikbaar te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:13

KoudeAardbei

Moderator

Komt binnenkort een SWU uit voor de 3g die de problemen (afaik) moet verhelpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uhm dus ik begrijp dat dit een software probleem is? In dat geval hoef ik echt nooit meer iets van Apple te hebben, gewoon je klanten een paar maanden laten zitten met een duur, bijna onbruikbaar toestel. Had toch echt een hogere pet op van Apple, zat er ook aan te denken om een iMac aan te schaffen maar daar denk ik nu anders over.

Sorry als ik wat negatief overkom maar ik loop al lang met irritaties rond door deze problemen en omdat ze me niet wilde helpen bij de Apple store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 14:50:
Uhm dus ik begrijp dat dit een software probleem is? In dat geval hoef ik echt nooit meer iets van Apple te hebben, gewoon je klanten een paar maanden laten zitten met een duur, bijna onbruikbaar toestel. Had toch echt een hogere pet op van Apple, zat er ook aan te denken om een iMac aan te schaffen maar daar denk ik nu anders over.

Sorry als ik wat negatief overkom maar ik loop al lang met irritaties rond door deze problemen en omdat ze me niet wilde helpen bij de Apple store.
Mijn 3G was de laatste tijd ook erg traag en vervelend. Gelukkig heb ik nu een iPhone 4. Het is vervelend dat het nu zo is op de 3G maar had het daarvoor nooit meegemaakt. Ik hoop niet dat het je ervan weerhoudt een iMac te kopen, want een Mac is echt het beste product dat ik tot nu toe heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FerdiV schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 15:01:
[...]

Mijn 3G was de laatste tijd ook erg traag en vervelend. Gelukkig heb ik nu een iPhone 4. Het is vervelend dat het nu zo is op de 3G maar had het daarvoor nooit meegemaakt. Ik hoop niet dat het je ervan weerhoudt een iMac te kopen, want een Mac is echt het beste product dat ik tot nu toe heb gekocht.
Dat een iMac een goed product is geloof ik meteen maar het gaat mij om het principe hoe Apple schijnbaar met zijn klanten omgaat, de bedoeling was om minimaal 4 jaar met mijn iPhone 3G te doen maar nu ligt hij dus na 1,5 jaar in de kast en heb ik mijn oude Nokia weer in mijn broekzak. Zodra die update uitkomt ga ik het uiteraard meteen weer een keer proberen maar het is toch wel erg slecht dat het op deze manier moet, vooral omdat het blijkbaar een bekend probleem is bij Apple waar de gebruikers al maanden mee zitten. Vandaar dat het waarschijnlijk gewoon weer een PC word en een smartphone met Android (die van mijn vriendin werkt erg prettig) de volgende keer, ben het even zat met Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 14:28:
- iOS4 helemaal schoon installeren (geen resultaat)
Hab je misschien na de schone installatie je gegevens via itunes weer terug gezet op je telefoon?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 17:54
Het ligt toch aan die telefoon hoor, want mijn 3G en die van mijn vriendin (resp. os 3.1.3 en 4.0.1) werken nog prima.

Zet je _alle_ meuk ook terug op je telefoon? Kan ook wel helpen

en heb je linkjes als deze

http://thetechjournal.com...k-on-your-iphone-3g.xhtml

al bekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 16:38

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Het ligt niet alleen aan die telefoon. Ik kan niet verklaren waarom die van je vriendin het wel goed doet (maar eerlijk gezegd betwijfel ik het wél), maar er zijn veel meer mensen die klagen over de slechte prestaties van de iPhone 3G. Steve Jobs heeft de problemen zelf erkend door te reageren op een klacht over die slechte prestaties, er zou een update moeten komen die de problemen verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 17:31
Dit probleem had ik ook. Mijn oplossing:
Restore de backup die gemaakt is voordat je iOS4 erop zette.
Dan werkt alles weer prima. iOS4 is eigenlijk een beetje te zwaar voor een 3G, de CPU trekt het gewoon niet.
Bijvooorbeeld als ik mijn scherm wil unlocken, het duurt gewoon een tijdje voordat je ziet dat je iets intypt. Of de BT connectie met mijn carkit, voorheen ging de carkit meteen over wanneer de telefoon over ging. Tegenwoordig met iOS4 gaat hij op zijn minst 2x over voordat hij via BT op de carkit komt. Nu ik weer op iOS3 zit heb ik daar geen last meer van.
ik wacht wel totdat ze iOS4 fixen of aanpassen voor de 3G, tot die tijd zit ik nog op iOS3.nogwat.

Daarnaast ging bij mij de batterij veel sneller leeg toen ik iOS4 erop had gezet.

[ Voor 41% gewijzigd door Meekoh op 31-08-2010 12:33 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 17:54
Patriot schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:29:
Het ligt niet alleen aan die telefoon. Ik kan niet verklaren waarom die van je vriendin het wel goed doet (maar eerlijk gezegd betwijfel ik het wél), maar er zijn veel meer mensen die klagen over de slechte prestaties van de iPhone 3G. Steve Jobs heeft de problemen zelf erkend door te reageren op een klacht over die slechte prestaties, er zou een update moeten komen die de problemen verhelpt.
Ik ben ervan op de hoogte dat sommige mensen problemen hebben met iOs4 en dat is ook de reden dat ik nog op 3.1.3 zit. Maar het draait bij haar niet heel veel trager dan bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:26:
Het ligt toch aan die telefoon hoor, want mijn 3G en die van mijn vriendin (resp. os 3.1.3 en 4.0.1) werken nog prima.

Zet je _alle_ meuk ook terug op je telefoon? Kan ook wel helpen

en heb je linkjes als deze

http://thetechjournal.com...k-on-your-iphone-3g.xhtml

al bekeken?
Bedankt voor de link, het filmpje geeft goed weer welke problemen ik heb, ik heb ze vaak alleen nog een slag erger, gisteren had ik bijvoorbeeld dat de mailclient binnen 1 sec weer terug naar het menu crashte een stuk of 5 keer achter elkaar. via jou link kwam ik op: http://lifehacker.com/557...%5D-from-ios-4-to-ios-313, ik denk dat ik dat eens ga proberen.

[edit]Gaat niet lukken, recboot link is dood en de oudere versies die ik probeer draaien niet op Win7 x64.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2010 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
Pas op: niet alle apps doen het nog op ios 3. Dat weerhoudt mij er voornamelijk van om terug te gaan.

Mijn 3G is ook onfatsoenlijk traag geworden. Ik snap je frustratie ook wel, met de update van 3 naar 4 is er voor de 3G maar heel weinig bijgekomen aan nieuwe functionaliteit (sms teller & unified email inbox zijn de twee dingen die ik het meest gebruik) en heel veel niet (achtergronden, multitasken, rotation lock :( etc) maar toch moest de 3G over naar ios4.

De dubbele harde reset geeft heel even soelaas maar daarna is het weer traag als altijd. Vaak crashen er inderdaad apps bij het opstarten. Muziek hapert bij het starten van de sms app (was in 3 niet zo, ook niet met veel sms). Ipod vergeet ook soms dat 'ie aan het spelen was na een telefoontje. Reactietijd van een dode oma.

Ik verwacht eerlijk gezegd niet heel veel van ios 4.1 wat snelheidsverbetering betreft. Toch wel een grote tegenvaller, ik vond dit tot dusver met afstand m'n fijnste telefoon.

edit:
Hmm lijkt erop alsof er toch verbetering komt:
http://thenextweb.com/app...-slow-iphone3g-units-yes/

[ Voor 6% gewijzigd door remmelt op 31-08-2010 13:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik las net op de frontpage een reactie dat spotlight uitschakelen helpt, en ik moet zeggen dat het inderdaad scheelt! Het is nog steeds niet helemaal de snelheid die je zou moeten hebben en de stabiliteit laat ook nog steeds te wensen over maar het is al een kleine stap vooruit.

• remmelt
Had ik ook gedaan, daar merkte ik dan weer helemaal niks van. Komende week 4.1! Ik hoop zo dat het wat beter wordt allemaal!

• digitalfrog
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:59
Just installed IOS 4.1 - my 3G is back to normal ! Worth the upgrade for sure....

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 07:11
iOS 4.1 lijkt het probleem bij mij opgelost te hebben. Ongeduldigen kunnen voor de Golden Master gaan die al te vinden is, of nog een weekje wachten op de 'officiële'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 08:20

Hoite

Goed verhaal

Nu kan ik niet wachten,

/me zoekt en vind

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasW
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:25

BasW

Non omnia possumus omnes

Na een dag gebruik kan ik beamen dat 4.1 echt een verlichting is, het toestel doet weer wat het had moeten doen.

Zij die weten, spreken niet; zij die spreken, weten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heerlijk 4.1 is een toppertje! 3G kan weer mee met z'n concurrenten qua snelheid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 12:08
ik heb een JB 3.1.3 mocht 4.1 echt beter zijn update ik hem sowieso...dan maar geen JB

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Waarom is mijn 3GS met 4.0.2 'up to date' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nirrilith
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 16:07
@ hierboven.
ik denk dat 4.1 nog in een beta fase zit

Battle.net ID: Nirrilith#2845

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Klopt. Je kan 'm met een developer account al binnenhalen, maar hij komt ook binnen een week op de normale wijze uit. Ik kan nog wel wat dagen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-08 19:39
Let wel op voor mensen met een JB + unlock in combinatie met 4.1.

Deze is nog niet klaar daarvoor. Even op het iphone developer team wachten ;)

Macbook Pro 15" 

Pagina: 1