Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night-Reveller
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-10 15:54
We hebben een zonnebank gekocht (tweedehands) en uitgeprobeerd. Nou blijkt dat ding een enorme pokke herrie te maken, wat aan de tijdklok/schakelaar ding ligt. Nou heb ik die eruit gehaald en geconstateerd dat ik hem niet kan repareren...

Dus ik moet een nieuwe, maar ik heb geen idee ding hoe dit ding precies heet en waar ik hem kan bestellen. Heeft iemand een idee? (ik heb al wat bij conrad gekeken, maar kon hem niet vinden).

Het ding heeft 4 polen; 2 blauwe draadjes gaan erin en 2 bruine eruit. Het schakelklok ding heeft iets van een type MS65 erop staan:

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/30i95qs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/52jrjk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/33ytaig.jpg

Oh wacht... ik had gisteren gezocht op SM65 ipv Eaton T85. Nu werkt het wel. :P Maar die dingen zijn vreselijk duur. Kan ik niet een ander exemplaar kiezen? Of gaat dat dan helemaal verkeerd? Of kan ik hem openhalen?

[ Voor 37% gewijzigd door Night-Reveller op 29-08-2010 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Nu online

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Als ik zoek op MS65 krijg ik specs en enkele links naar onderdelenshops voor zonnebanken en spas - daarbij komt dan het merk Invensys naar boven. Geen eenduidige link met prijs of locatie helaas. Probeer eens bij een zaak waar zonnebanken worden verkocht of bijvoorbeeld Handyman.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:31
1) Google.nl
2) invensys ms65 (filteren op nederland)

En als je toch lui bent, dan kan je hier klikken. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Lumics op 29-08-2010 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:31
Mocht dat de duur zijn, aangezien het om een 2e hands zonnebank gaat, kun je de schakeldraden intern (netjes/veilig) doorverbinden en de stekker in zoiets drukken.
freakingme schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 13:46:
En natuurlijk werkt linken naar een moderne (kuch) en goedkope (kuch) site als Conrad niet.
Hehe, het stomme is dat ik wist dat standaard linken niet werkte en ik de directe produktlink nodig had, maar ipv erop te klikken deed ik rechtsklik -> koppelinkslocatie kopieren en dat werkt dus ook niet ;)

[ Voor 75% gewijzigd door Nielson op 29-08-2010 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:15
En natuurlijk werkt linken naar een moderne (kuch) en goedkope (kuch) site als Conrad niet.

Ik zou gewoon even langs de lokale onderdelenshop fietsen, die hebben vast wel iets wat er op lijkt.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:32
Wij hadden vroeger bij onze oude zonnebank ook gewoon die klok eruit gesloopt en een een tijdschakelaar tussen het stopcontact.

Werkt prima (en goedkoper), let alleen wel op hoeveel stroom dat ding trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:56

DataGhost

iPL dev

freakingme schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 13:46:
Wel als je op "directe productlink" klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night-Reveller
Master__R schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 13:49:
Wij hadden vroeger bij onze oude zonnebank ook gewoon die klok eruit gesloopt en een een tijdschakelaar tussen het stopcontact.

Werkt prima (en goedkoper), let alleen wel op hoeveel stroom dat ding trekt.
Ja, exact. Dat is wel even iets waar ik op moet letten. Hebben die dingen niet verschillende klassen ofzo?
(thx voor de links btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:32

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Kijk op het typeplaatje van de zonnebank naar het maximaal opgenomen vermogen en kies dan een schakelklok die minimaal dat vermogen kan schakelen.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night-Reveller
Gut dat ding is loodzwaar en ik heb geen idee waar dat typeplaatje zit. Ik meet het vermogen wel met een electriciteitsmeter (zo'n ding wat je tussen de stekker en het stopcontact zet). Bedankt voor de tips!
Pagina: 1