[Wirless Bridge] Graag advies, krijg het niet voor elkaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337854

Topicstarter
Hallo,

Ben al de hele nacht bijna bezig om het volgende werkend te krijgen.
Sinds kort hebben we hier ziggo internet via de kabel (voorheen adsl via telfort).
Nu het via de kabel binnenkomt hebben we een klein routertje gekregen van ziggo (UBEE) die bij ons in de meterkast staat. Hier zit de coax kabel in en 1 lan port is beschikbaar voor internet, wifi is niet beschikbaar hierop.

Plug ik een utp in dit kastje dan kan ik prima internetten.
Wat ik wil is draadloos kunnen internetten in huis met meerdere computers.
Van mijn vorige setup van Telfort, had ik een Linksys wag200g adsl gateway staan met wifi.
Ook had ik op zolder nog een sitecom wl 114 staan die diende als wifi extender via een devolo stopcontact kastje beneden bij de linksys zat en op de sitecom.

Nu wil ik deze linksys of de sitecom wireless routers gebruiken om draadloos internet werkend te krijgen in het huis. Nu heb ik gelezen dat deze dan moeten beschikken over de wirless bridge optie.
De linksys heeft alleen maar de normale birdge optie beschikbaar, en de sitecom helemaal niet.

Mijn vraag is nu, is er een trukje (ik weet dat er zoiets moet zijn dacht ik)
zodat ik met 1 van deze 2 apparaten (of de devolo lan stopcontacten) iets kan doen zodat de boel gaat werken?

Het vreemde vind ik wel dat ik het al 'deels' werkend had..
Ik heb de sitecom router aangesloten op het internet kastje van ziggo en verder niets ingesteld.
Vervolgens kon een xp laptop hier internetten draadloos, deze kreeg een ip adres rechtstreeks van het ziggo kastje draadloos (en dus niet van de sitecom zelf), helaas konden andere machines binnen het netwerk geen verbinding meer maken met sitecom (leek wel of 1 machine het limiet was)

Is er nog een mogelijkheid om het werkend te krijgen?
of moet ik echt een router kopen met wireless bridge als optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-06 20:33
het "Routertje" wat je van ziggo hebt gekregen is geen router maar een modem, dit houd in dat je maar met 1 computer op internet kan, welke een extern IP krijgt rechtstreeks van ziggo.

Als je hier meerder computers (draadloos) op wil hebben zal je de lan poort van je ziggo modem moeten aansluiten op de WAN poort van je Sitecom WL-114, en deze moeten instellen voor gebruik met ziggo (staat wel in de handleiding, maar komt er op neer dat je je CC123456-a computer naam moet instellen in de router, moet zorgen dat DHCP aan staat in de router en alles even tegelijk een paar minuten zonder stroom moet zetten.)

Als je vervolgens de Linksys Wag200g weer als "extender" zal willen gebruiken moet je hierin de DHCP server uitzetten, en vervolgens deze weer op de zelfde manier via de devolo kastjes moet aansluiten. (dus 1 kastje in een lan poort van de WL-114, en 1 kastje in een lan poort van de Wag200G)

De 2 routers moeten dus wel van plaats wisselen, omdat de Wag200G niet geschikt is als ziggo router, en de WL-114 wel.

[ Voor 29% gewijzigd door eXcyle op 29-08-2010 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Internet via lan op mijn laptop werkt nu via de sitecom gewoon.
Wat nu? de devolo's hoeven niet mee te doen hoor? die heb ik toevallig nog liggen op zolder.
Die dingen doen verder niets alleen het signaal naar zolder brengen
kan ik niet nu van de linksys alleen de draadloze eigenschappen benutten en zo internetten?

[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 337854 op 29-08-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bedankt excyle!
Ik heb toch gedaan wat ik zelf dacht en dit werkt prima.

Ik heb de sitecom op fabric settings via de wan poort aangesloten.
Vervolgens wifi uitgeschakeld.
Hierna op de sitecom een utp kabel naar de linksys, op de linksys dhcp uitgeschakeld.
Vervolgens hier de wifi op geconfigureerd en nu werkt het prima draadloos!
Weliswaar met 3 kastjes maar goed :)

thanks