PC sluit af tijdens installeren windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc met de volgende specs;

- Processor: Intel Core 2 Duo E6400 (2x 2.13Ghz, 2MB, boxed)
- Moederbord: Foxconn 945M04-G-8KS2H (Intel 945G, 8x USB2.0, eSATA)
- Geheugen: 2x 1GB (2GB) Geil DDR2-533 (Dual Channel)
- Harddisk: 1TB Western Digital Caviar Green (32mb, SATA)
- Videokaart: ATi Radeon HD5450 512 MB DDR3
- LG dvd Brander SATA
- Geluid: High Definition audio 8ch + SPDIF digital out (on board)
- Netwerk: Gigabit ethernet (10/100/1000 Mbit, on board)
- Behuizing: Antec Veris Fusion Remote (zwart, design, aluminium) met VFD en afst.bediening
- Voeding: Aopen Z400-08FC 400W ATX12V v2.0

Nu had ik daar een windows 7 Home Premium installatie op draaien. Eens in de zoveel tijd had ik last van het feit dat de PC afsloot (alsof ik het stroom eraf haalde). Ik vond het tijd een nieuwe installatie van Windows 7 Ultimate erop te gooien.

Het probleem; tijdens de installatie (op verschillende momenten) sluit de PC af. Ik krijg Windows dus niet geinstalleerd. Nu hoor ik geen gekke piepjes of geluidjes. Ik kan op dit moment ook geen hardware testen. Wat zou het kunnen zijn? En waarmee kan ik eventueel beginnen te testen.

1) voeding?
2) geheugen?
3) HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
Geheugen en HD zijn idd de dingen die je het makkelijkst kunt testen, draai hiervoor meerdere uren memtest86+ en een volledige test met de diagnostische tool van WD (beide ook hierop te vinden. Indien je een andere geschikte voeding hebt is het natuurlijk ook handig om die even te verwisselen. Deze en veel meer tips om bij het uiteindelijke probleem te komen staan trouwens ook hier: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

met ^^ :)
Wordt je processor niet te heet?In dat geval grijpt de thermische beveiliging in en sluit de pc af.

[ Voor 5% gewijzigd door blobber op 29-08-2010 11:10 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet de warmte. Dat heb ik gezien. Al is mijn cpu wel aan de warme kant (55-62 graden). Maar dat kan het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Ok :)
Die aopen voeding lijkt me niet al te best, kan best zijn dat deze het niet trekt.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:11

epic_gram

undercover moderator

blobber schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 11:57:
Ok :)
Die aopen voeding lijkt me niet al te best, kan best zijn dat deze het niet trekt.
Aopen voedingen zijn prima hoor, ze laten de productie uitbesteden aan FSP group en fortron. (heb er zelf ook één) En zeker met deze specs is die voeding voldoende.

Edit: maar hij kan nogsteeds kapot zijn, heb je die hangen en opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen?

[ Voor 14% gewijzigd door epic_gram op 29-08-2010 17:28 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is in ieder geval niet de voeding. Het is niet de HD. Geheugen is het ook bijna zeker weten niet. Ik heb er overigens ook last van bij het installeren van Windows XP. Elke keer op exact hetzelfde moment 'knalt' de PC uit. Overigens gebruik ik telkens SATA schijven. Het kan toch niet zo zijn dat de PC uit gaat omdat er geen sata drivers worden herkent?

MOBO+CPU zou het nog kunnen zijn. Worden beide niet TE heet. Iemand nog ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
En welk exact moment mag dat zijn?

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:11

epic_gram

undercover moderator

In dat geval zou ik het even met een andere mobo proberen.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Pagina: 1