Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• MARTIJNSK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-11 06:49
Bij ons bedrijf zijn we bezig met een nieuw boeking systeem.
Alles lukt, echt hebben we nog 1 uitdaging (deze de software leverancier niet kan oplossen)

Het systeem maakt PCL5 bestanden aan, deze moeten omgezet worden naar een .doc bestand.
Nu is er genoeg te vinden van pcl5 naar pdf, maar het moet naar .doc (word) worden omgezet.

Als ik er eerst van het plc5 bestand een pdf maakt en deze omzet naar word (.doc) dan bijft er van de layout niets over,

Hiervoor heb ik verschillende tools gebruikt, als laatste de betaalde versie van acrobat.
Geen van alle wil werken

Weet iemand een tool die van pcl5 of een .doc virtueel printer weet? (zoiets als een pdf printer maar dan voor een word bestand)

Ik zit nu al een week te googlen en te proberen.. 8)7

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

.pdf en "PCL5"-bestanden zijn heel anders van opzet dan .doc bestanden: bij Word is er een behoorlijke scheiding tussen de vorm en de inhoud en dus kan je nooit gewoon 'printen' naar .doc. Het lijkt me dat je juist een (goed) OCR-programma wilt gebruiken. Het liefst een die pcl5 slikt, want een conversie van pcl naar pdf is afhankelijk van de complexiteit van de pcl-files al bepaald niet triviaal, als ik het goed heb (probeer eens wat trials zoals www.lincolnco.com/products/pclpdfconverter.htm).

De allerbeste oplossing lijkt me toch niet uitgaan van de PCL-bestanden maar data direct uit de bron pakken => uit de applicatie(-database of lieve -API) de juiste gegevens ophalen. En dat kan de leverancier maker zeker wel doen, maar wil dat blijkbaar niet. Of tenmniste niet gratis :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)