Flash editor

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
ik ben bezig om een website te maken. Hiervoor wilde ik graag Flash script gebruiken om wat dingen te maken.
Nu vroeg ik me af welke flash editor nou handig/goed is om daarvoor te gebruiken? Adobe heeft een editor maar die kost natuurlijk veel geld. Daarom was ik liever op zoek naar een gratis programma dat ook gebruiksvriendelijk is. Heeft iemand ervaring met een gratis flash editor of een goede tutorial?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:28
De trial versie van Adobe Flash Professional CS5?

Edit: Tip, alleen Flash gebruiken als het echt niet anders/beter kan.

[ Voor 42% gewijzigd door Joep op 29-08-2010 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 01:30:
ik ben bezig om een website te maken. Hiervoor wilde ik graag Flash script gebruiken om wat dingen te maken.
kritieke dingen? houd er rekening mee dat flash op mac-os en linux gewoon prut werkt, 100% cpu voor een bannertje is geen uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Ik vraag me af wat voor dingen je in flash wilt maken. Wil je site wel kunnen bezoeken met mijn mac/iPad/mobieltje zonder gezeik.

Ontopic: ik ken geen flash editors anders dan die van Adobe. Bestaat dat uberhaupt? Zover ik weet is flash closed source en Adobe-exclusive.

Gebruik anders gewoon de trail; moet je wel opschieten, je hebt maar 30 dagen :P
*snip* Doe maar niet ;)

[ Voor 62% gewijzigd door RobIII op 29-08-2010 02:24 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmzz.. ik wist niet dat flash alleen van adobe was.. dacht dat het netzo 'gangbaar' was als html en css (ben een beginner he.. ;) ), welke je wel gewoon ook in kladblok kunt maken. Het punt is dat ik ik een webdesign cursus aan het volgen ben waarin nu flash aan bod is gekomen dus ik heb nog geen concrete plannen wat ik wil gaan maken. (maar bv. afbeeldingen die in elkaar faden, of een afbeelding waarin een bepaald element 'de muis volgt' als je er met de muis over heen gaat).

Trialversie is voor de cursus dus ok, maar dan heb ik het net geleerd en wil ik het toepassen voor mijn eigen website en dan is de trialperiode over. :S Niet echt nuttig dus.

Wat gebruiken jullie ter vervanging van flash? Dus om bewegende plaatjes/banners te maken? Ik vond wel dit nog: http://flanture.blogspot....sh-development-tools.html Is dat wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:47
Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 01:50:
[...]

kritieke dingen? houd er rekening mee dat flash op mac-os en linux gewoon prut werkt, 100% cpu voor een bannertje is geen uitzondering.
Overdrijven is ook een vak. Dan wil ik niet zeggen dat Flash perfect werkt in linux maar echt problemen en 100% cpu maak ik alleen in extreme gevallen mee.

Verder heeft Adobe gewoon een gratis SDK voor Flash. Je kunt je favoriete editor dus gebruiken. Kate heeft bijvoorbeeld AS highlighting, of Flashbuilder 4. Voor studenten is dat gratis. Moet je een kopie van je schoolpas inscannen en opsturen, dan krijg je gewoon een key.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

WernerL schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 13:51:
[...]

Overdrijven is ook een vak. Dan wil ik niet zeggen dat Flash perfect werkt in linux maar echt problemen en 100% cpu maak ik alleen in extreme gevallen mee.
100% cpu komt misschien niet altijd voor, maar zelfs dan zijn er nog voldoende problemen mee. Flash crasht bij mij zeer regelmatig, zowel onder Chrome als Firefox als Opera. Ik denk zelfs dat 50% van de overall cpu usage op m'n laptopje veroorzaakt wordt door Flash... waardeloos spul.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:47
Of waardeloze laptop... Ik ondervind toch weinig problemen en ik bezoek regelmatig sites die Flash gebruiken. Ook youtube staat vaak aan.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Iets als afbeeldingen in elkaar over laten faden kan prima in js.

[ Voor 3% gewijzigd door Voutloos op 29-08-2010 14:25 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:11

TheBorg

Resistance is futile.

Als je alleen code wil typen kun je dit gebruiken:
http://www.flashdevelop.org/
Wolfboy schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 14:20:
[...]
100% cpu komt misschien niet altijd voor, maar zelfs dan zijn er nog voldoende problemen mee. Flash crasht bij mij zeer regelmatig, zowel onder Chrome als Firefox als Opera. Ik denk zelfs dat 50% van de overall cpu usage op m'n laptopje veroorzaakt wordt door Flash... waardeloos spul.
Dat komt niet door Flash maar door de programmeur van het programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

TheBorg schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 14:26:
Dat komt niet door Flash maar door de programmeur van het programma.
Definieer "het programma"? Flash? Het Flash filmpje? De browsers?

Je kan het met me eens zijn of niet, maar Flash werkt onder Linux niet half zo goed als onder Windows en zuipt sowieso al heel snel veel CPU. Of dat door de makers van de Flash filmpjes komt, door de Flash player of door de ontwikkelomgeving die je snel CPU intensieve bewerkingen laat doen is daarbij weinig relevant. Dat veranderd niets aan het feit dat het CPU gebruik van Flash veelal buiten proporties is.

Het crashen van Flash zal zeker veroorzaakt worden door de slechte Flash filmpjes. Maar als de Flash player fatsoenlijk zou werken dan zou het proces niet geheel crashen of hangen bij een slecht gemaakt filmpje.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

(maar bv. afbeeldingen die in elkaar faden, of een afbeelding waarin een bepaald element 'de muis volgt' als je er met de muis over heen gaat)
Dat kan met een paar regels javascript. Vooral als je jQuery gebruikt, is dat poepsimpel.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
De term "cursus webdesign" geeft mij al kriebels eigenlijk. Webdesign is iets compleet anders dan Webdevelopment wat velen niet lijken te begrijpen.

Knyntje: wat ben je precies van plan? Wil je een site gaan ontwerpen, deze bouwen of beiden? Ik denk dat je jezelf het best eens goed kunt inlezen over de termen en de verschillen tussen design en development. Kijk ook eens naar wat voor soort talen er zijn (clientside/serverside) en wat je ermee kunt. Ik zou ieder geval niet direct FDT gaan installeren zonder enige kennis, ik vrees dat je dan niet ver gaat komen. Stapje voor stapje, jezelf inlezen en inzetten en dan kom je er wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 04:10
Ik zou zeker niet een complete site in flash gaan bouwen.
waarom het vreet voor de gebruiker cpu en voor jou al helemaal

mis je een stap of vergeet je een detail niet goed te doen kan dat al heel je flash animatie om zeep helpen en kun je weer bij het begin beginnen.

als je echt leuke tuts wil kijk eens bij:
http://www.w3schools.com/flash/default.asp

PSN: McMillan0984

Pagina: 1