Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VISTA] Problemen met booten, CHKDSK en SFC

Pagina: 1
Acties:

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:56
Ik ben een Packard Bell EasyNote SB65 laptop aan het repareren. Nadat hij door de bios heen is, blijft hij hangen op een volledig zwart scherm met alleen maar een knipperende command prompt cursor (dit ding). In het bios is niets abnormaals te vinden. Nadat ik een recovery disc heb gebruikt, vond System Recovery Options aanvankelijk geen OS, maar nadat ik twee keer Startup Repair had uitgevoerd vond hij de volgende keer wel een Vista home premium image met "recovered" tussen haakjes erachter. Daarna chkdsk c: /r uitgevoerd, want chkdsk c: /f bleef na stap 2/3 haken met de boodschap: "Inserting an index entry into index $0 of file 103." Vervolgens chkdsk c: /f uitgevoerd, die nu wel voltooide en dit zei:
299983272 KB total disk space.
101877984 KB in 151589 files.
94920 KB in 22653 indexes.
4 KB in bad sectors. (1 bad sector dus, 4096/allocation unit, lijkt me niet fataal)
252708 KB in use by the system. (Lijkt me erg weinig voor Vista)
65536 KB occupied by the log file.
197757656 KB available on disk.
Daarnaast nog wat, te zien op onderstaande afbeelding.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hTX0N0HmADQDX34fQT4RHqcZ/thumb.jpg

De laptop heeft 2 HDD's van 320GB elk en 4 partities.
HDD (C:), 230 van 286GB leeg (met daarop het OS, volgens System Recovery Options)
Local Disk (D:), 298GB, volledig leeg
_OEMBP (F:), 4,11 van 12,0GB leeg
BOOT (X:) 31,0 van 33,4MB (geen typfout) leeg

Daarnaast heeft de laptop 4GB werkgeheugen, maar of het OS 64bit is durf ik niet te zeggen.

SFC /SCANNOW zegt: Windows Resource Protection could not perform the requested operation.

Startup Repair vind geen bootfouten meer.
System Restore en Windows Complete PC Restore hebben geen backup-bestanden om ook maar iets te doen.
Windows Memory Diagnostic Tool zegt wel het geheugen te willen checken, maar kan niets omdat het direct na de boot al foutloopt.
Ik heb daarnaast alle voor mij bekende commands uitgevoerd, heb FAQ's op GoT bekeken en lang gegoogled.

Kan iemand me verder helpen?

Edit: Ben nu Memtest86+ aan het draaien om te kijken of het aan het geheugen ligt.

Edit 2: Niks mis met het geheugen