Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

2 mobo's op 1 voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kort, maar bondig:

Twee moederborden op één voeding aansluiten, door de power-molex-connectors parallel te splitten (kroonsteen ertussen, twisten en solderen), kan dat?

Of slaat er dan één van de drie op hol? (PSU, mobo1 of mobo2.)

Wie heeft dit uitgetest, of weet vanuit zijn/haar achtergrond of dit kan of niet?

Het gaat niet om zware system, denk meer aan twee low-Watt mini-itx plankjes, één met Linux en de andere met WinXP ofzo tegelijk.

Bedankt voor een zinnig antwoord! :)

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:57

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Splitters daarvoor kun je kant en klaar kopen, dus waarom moeilijk doen met kroonsteentjes? :)

Sowieso, als je iets permanent gaat doen gebruik dan ook zaken die daarvoor gemaakt zijn. Kroonsteentjes zijn meer tijdelijke oplossingen en nemen behoorlijk wat ruimte in met 20+ draden.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-10 16:28
Misschien heb je nog wat aan deze site: http://www.overclock.net/...e-power-supply-power.html. Daar wordt alles duidelijk uitgelegd.

Gamertag for Xbox: R0SSI

Verwijderd

Topicstarter
Beiden enorm bedankt! Ik ben geholpen bij deze...uren zoeken en jullie komen gelijk met de site's die voor mij onvindbaar leken. :)

Als er geen stuursignaal wordt teruggestuurd naar de PSU door het mobo m.b.t. de te leveren spanning, dan kan er in waarschijnlijk ook geen interferentie o.i.d. optreden tussen de PSU, mobo1 en mobo2.

Ik denk dat ik de connector-layout nog even goed moet bestuderen, om het zeker te weten.