Bestanden verdwijnen willekeurig van Flash drive

Pagina: 1
Acties:

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:33
Hallo. Ik heb een Flash Drive van het merk Dane-Elec, van 8GB, geformatteerd in NTFS. Ik heb er verscheidene portabele programma's op staan, ze zijn allemaal getest. Maar na wat reizen en veel in computers steken, zijn een paar programmamappen gewoon leeg, of zijn er bestanden verdwenen die nodig zijn voor het programma. Waar komt dit door, en hoe voorkom ik dit?

Flash Drive wordt gebruikt voor media (films voor @ WDTV Media Player), documenten en portabele programma's.

Chromium Portable's map is gewoon leeg, terwijl hij wel gewoon werkte na het erop plaatsen, en nog een paar keren daarna op andere computers.
Opera mist een belangrijke map, Opera deed het ook gewoon normaal, ook op meerdere computers.
AssaultCube, een portabel 3D schietspel à la CS1.6 mist een map/texture.

En waarschijnlijk nog meer dingen die ik me nu niet herinner. Het is heel irritant. De bestanden zijn niet allemaal tegelijkertijd verdwenen, Opera werkt sinds kort niet meer, Chromium is al langer, en AssaultCube is daartussenin. Hoezo gaan er dus random bestanden weg? En het belangrijkste, hoe voorkom ik dit? :P

Ohja, sinds 5 minuten werkt (hier) schijfcontrole ook niet meer op mijn USB :(

Verwijderd

Probeer je flash drive fatsoenlijk af te sluiten voordat je deze verwijdert?
Wanneer je systeem aan het lezen/schrijven is ernaar en de verbinding wordt abrupt verbroken kan dat datacorruptie veroorzaken.

• ikt
Ik gebruik altijd veilig verwijderen als dat kan. Ook kijk ik of het lampje van r/w activiteit niet meer knippert.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 22:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wat bedoel je met "Ik gebruik altijd veilig verwijderen als dat kan"? Trel je de stick er als nog uit wanneer Windows aangeeft dat de stick nog niet afgeloten kan worden om te verwijderen? Als dat het geval is dan heb jij je antwoord al. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• ikt
Ik bedoel dat ik veilig verwijderen alleen bij computers doe :P Bij onze mediaplayer kan ik moeilijk veilig verwijderen :P Maar dat kan het probleem ook niet zijn, sinds Opera hier gister wel werkte, en vandaag niet, terwijl ik niets heb gedaan met mijn USB.