Toon posts:

Wat is er kapot aan mijn versterker?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers

Ik heb vandaag deze:kenwood krf v7030d versterker 2ehands gekocht.
Ik heb direct mijn speakers aangesloten, maar er kwam geen geluid uit.
Het display werkt wel, maar hij stonk wel een beetje naar rook. Dus toen heb ik hem opengedraaid en aan de bovenkant zaten een paar brandvlekken. Maar ik zag nergens kapotte zekeringen.
Ik zat zelf te denken aan een kapotte eindtrap, of hij is opgeblazen.
Ik heb niet veel verstand van versterkers, dus zouden jullie mij kunnen zeggen wat dit zou kunnen zijn?
Oohjaa de verkoopster zei trouwens dat hij werkte.

mvg job159

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Tja kan van alles zijn, kapotte eindtrap kan, vuile schakelaars kan ook, speakers verkeerd aangesloten, ....
Kan je weinig over zeggen zo.

"Brandvlekken", zijn ze zo pikzwart dan? Verstekers hebben binnenin al snel wat vlekken op de kap zitten door warmte, gewoon door het aan staan.

En dan ten derde, nooit de verkoper op zijn/haar blauwe ogen geloven,

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, de brandvlekken zijn bruin en niet pikzwart. Maar welke schakelaars bedoel je?
Kun je het aan de buitenkant zien dat de eind trap kapot is?
Maar de speakers zijn gewoon goed aangesloten.

alvast bedankt voor je reactie

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:39
pics? dat helpt ook... anders is het maar gokken

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

Topicstarter
ik hoop dat ik van de goede dingen foto's heb gemaakt
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/2461awg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/35bts0n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/2iu6u6x.jpg

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 15:13
Heb je de zekeringen ook daadwerkelijk doorgemeten? Anderzijds zou het display waarschijnlijk ook niet aangaan aangezien de zekeringen meestal in de enige voeding zitten van zo'n versterker...

If it aint broke, fix it till it is!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-02 13:40
Hmmm, ik zie zo geen brandplekken? Als je brandplekken op je printplaten vindt of afgebrande onderdelen dan heb je in ieder geval iets waar je kunt beginnen met zoeken. Nu is het een beetje gissen. De voeding van een moderne versterker genereert verschillende spanningen. Het is dus goed mogelijk dat de zekering voor de eindtrap eruit ligt, maar de electronica nog werkt. Controleer dus alle zekeringen goed.

Als je verder wilt komen dan dat, heb je toch iets van een multimeter nodig. Controleer of de eindtrappen spanning krijgen. Sluit een audiobron aan op een ingang en laat 'm spelen. Volg het signaal door de versterker. Verschijnt er signaal op de monitor- of tape uitgangen? Dan is je selector unit in orde. Verschijnt er signaal na de toon- en volumeregeling? Dan is dat stuk ook goed en moet je toch aan de eindtrap gaan denken. Maar het kan ook het speakerrelais zijn dat niet aantrekt. Zit er een koptelefoonaansluiting op? Steek er eens een koptelefoon in.

• -Magnat-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-10-2025
Je hebt hem goed aangesloten? bi-wired? bridged? stereo? multichannel?
Je hebt de input selecter op de goede stand staan?
Staat de versterker niet op MUTE? 8)7

Probeer hem eens naar fabrieksinstellingen terug te zetten (resetten)
Moet je hem uit zetten, houd je de ON/STANDBY knop ingedrukt en druk je vervolgens op POWER.

[ Voor 6% gewijzigd door -Magnat- op 28-08-2010 22:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie ook geen brandplekken op de printplaten zitten, alleen een paar kleine op de onderkant van de kap. Ik heb de zekeringen nog eens gecontroleerd maar ik zie geen kapotte. Ik heb een audiobron aangesloten, maar ik kreeg geen signaal op zowel de monitor en tape uitgang. En er verschijnt ook geen signaal na de volumeregeling. Alleen als ik de versterker aanzet komt er 'mute' te staan. Maar hoe kan ik controleren of de eindtrappen spanning krijgen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2010 09:49 ]

• -Magnat-
Ik neem aan dat je weet wat 'mute' betekent? Dat betekent kortweg 'stil'
Op je afstandsbediening heb je ook een knopje 'mute' en als je die indrukt denk ik dat je geluid krijgt 8)

Verwijderd

Topicstarter
ja ik weet wat mute betekent.
Alleen ik heb er geen afstandbediening bijgekregen, want die was kwijtgeraakt.
en op de versterker zelf kun je het volgens mij niet uitzetten, hoe moet ik het dan doen, met een universele afstandbediening?

• -Magnat-
Probeer hem eens naar fabrieksinstellingen terug te zetten (resetten)
Moet je hem uit zetten, houd je de ON/STANDBY knop ingedrukt en druk je vervolgens op POWER.
Dan is ook de mute eraf

edit: Heb hier het instructieboekje voor je, mocht je deze ook niet hebben.
KRF-V7030

[ Voor 33% gewijzigd door -Magnat- op 28-08-2010 22:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan hem wel resetten, maar dan staat er gewoon weer 'mute'.

• -Magnat-
Moet je eens alles loskoppelen en dan de versterker aanzetten en kijken of hij dan nog op mute staat.
Op sommige versterkers zit een noodcircuit dat in werking treed wanneer hij verkeerd is aangesloten of kabelbreuk heeft.

ps. ik ben nu vertrokken dus reageer niet meer. :P

[ Voor 13% gewijzigd door -Magnat- op 28-08-2010 22:34 ]

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02-2025

Killer

Hatseflats!

Als je niet zelf over de kennis en de apparatuur beschikt om een versterker door te meten en fouten te zoeken, dan zou ik er niet aan beginnen als ik jou was. De kans dat je meer stuk maakt is groter dan dat je iets hersteld. Of mee terug gaan naar de verkoper, of een techneut naar laten kijken als het je iets waard is.

Een versterker is nu eenmaal geen simpel ding om 'even' na te kijken.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Verwijderd

Topicstarter
Killer schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 01:07:
Als je niet zelf over de kennis en de apparatuur beschikt om een versterker door te meten en fouten te zoeken, dan zou ik er niet aan beginnen als ik jou was. De kans dat je meer stuk maakt is groter dan dat je iets hersteld. Of mee terug gaan naar de verkoper, of een techneut naar laten kijken als het je iets waard is.

Een versterker is nu eenmaal geen simpel ding om 'even' na te kijken.
Hoezo zou ik er niet aan beginnen? Ik heb hem gekocht met het idee dat hij het deed. Toen ik alles heb aangesloten, en alles nog eens goed heb nagekeken. Dacht ik dat de versterker misschien kapot was. Dat bleek dus niet zo, hij staat gewoon op `mute` (dom van mij 8)7 ). Maar nu heb ik nog het probleem hou ik mute eraf krijg, ik heb er namelijk geen afstandbediening bijgekregen.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 13:40

BaRF

bijna kerst

is het zo'n versterker waarbij je speakers A en B bv aan en uit kunt zetten? Dan kan het zijn dat beide groepen uit staan :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Topicstarter
BaRF schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 08:56:
is het zo'n versterker waarbij je speakers A en B bv aan en uit kunt zetten? Dan kan het zijn dat beide groepen uit staan :)
ja, bij de versterker kun je A en B aan en uitzetten. Maar ook al zet ik beide groepen aan dan komt er nog steeds mute te staan

edit: nu heb ik een universele ab aangesloten, en de mute uitgezet. Maar nog steeds krijg ik geen geluid.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2010 09:39 ]

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:00
Ik heb geen idee of dat bij meer versterkers zo is, maar ik heb een versterker (meerdere trouwens) waartussen je ook nog een equalizer of voorversterker aan kunt hangen, daar staat Ext. (extern) bij. De in en uit moeten met elkaar in verbinding zijn. Er moet dus een kabeltje tussen zitten.

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02-2025

Killer

Hatseflats!

Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 08:46:
[...]

Hoezo zou ik er niet aan beginnen? Ik heb hem gekocht met het idee dat hij het deed. Toen ik alles heb aangesloten, en alles nog eens goed heb nagekeken. Dacht ik dat de versterker misschien kapot was. Dat bleek dus niet zo, hij staat gewoon op `mute` (dom van mij 8)7 ). Maar nu heb ik nog het probleem hou ik mute eraf krijg, ik heb er namelijk geen afstandbediening bijgekregen.
Excuses..Ik had je verkeerd begrepen. De versterker is niet stuk, je kunt hem niet goed bedienen door ontbrekende materialen. Tuurlijk kun je daar aan beginnen. Ik dacht dat de versterker zelf echt fysiek stuk was, daar moet je niet aan beginnen als je er geen verstand van hebt

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Verwijderd

Topicstarter
Killer schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 17:44:
[...]

Excuses..Ik had je verkeerd begrepen. De versterker is niet stuk, je kunt hem niet goed bedienen door ontbrekende materialen. Tuurlijk kun je daar aan beginnen. Ik dacht dat de versterker zelf echt fysiek stuk was, daar moet je niet aan beginnen als je er geen verstand van hebt
Eerst dacht ik dat het kwam omdat mute aanstond, maar dat is dus niet zo. Volgens mij is hij wel fysiek stuk ik denk dat ik hem maar beter kan laten maken.

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-02 15:51
Doet de versterker het wel via de koptelefoon aansluiting?

Verwijderd

Topicstarter
jbhc schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 23:59:
Doet de versterker het wel via de koptelefoon aansluiting?
Dat kan ik helaas niet testen want ik heb alleen maar een koptelefoon met een jack plug van 3,5mm en die past niet in de versterker

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:00
Heb je mijn suggestie geprobeerd?

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:37

SilencerNL

No remorse

Weet je zeker dat er nergens kortsluiting in de speakerkabels zit o.i.d.? Ik heb het ook een keer meegemaakt bij een maatje van me. De versterker sprong direct op de beveiliging zodra hij hem aandeed, bleek dat er 1 klein sprietje van de speakerkabel een brug vormde, en hierdoor kortsluiting veroorzaakte.

Don't dream your life, live your dreams!

Verwijderd

Topicstarter
Japsuh schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:41:
Heb je mijn suggestie geprobeerd?
Dat kan misschien het probleem zijn, ze verkocht bij de set ook nog een cd speler, maar die heb ik er niet bij gepakt. Zou die cd-speler misschien ook als voorversterker hebben gediend?
SilencerNL schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:47:
Weet je zeker dat er nergens kortsluiting in de speakerkabels zit o.i.d.? Ik heb het ook een keer meegemaakt bij een maatje van me. De versterker sprong direct op de beveiliging zodra hij hem aandeed, bleek dat er 1 klein sprietje van de speakerkabel een brug vormde, en hierdoor kortsluiting veroorzaakte.
Dit lijkt me sterk omdat ik een paar verschillende speakers heb geprobeerd.

edit: Ik heb de verkoopster een paar mails gestuurd, en toen heeft ze gezegd dat ik het geld terug krijg.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2010 19:17 ]

Pagina: 1