Overstappen naar kabel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 327097

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik ga binnekort een nieuw internet abonnement nemen van Ziggo, waarschijnlijk het Alles-in-1-Extra pakket. Dit pakket bestaat uit 80mbit download en 10mbit upload.

De hoofdreden waarom ik ga overstappen is vanwege mijn lage downloadsnelheid op het internet. Op dit moment heb ik een 20Mbit ADSL internet abbonoment van Telfort, dit houd in dat ik een downloadsnelheid van 2.5mb/s zou moeten hebben.
Zoals je natuurlijk al geraden hebt krijg ik deze snelheid niet, na uren speurwerk ben ik erachter gekomen dat dit komt doordat ik 3000 meter van de centrale afzit waardoor maar een 6mbit mogelijk is.

Nu vroeg ik me af of het gaat lonen als ik op 80mbit kabelinternet overstap, ga ik een veel hogere snelheid krijgen? Zoja hoe kan ik uitrekenen van welke snelheid ik zeker kan zijn?

Hiernaast is er wel een probleem... Vroeger toen er kabel in ons huis werd aangelegd is dit niet slim gedaan. Deze is door de hele achtertuin rechtstreeks naar de TV hoek gelegd, en dus niet naar de meterkast. Na meerdere verbouwingen is het uiteinde dus afgebroken waardoor deze kabel dus nog maar heel kort
is. Ik ga ervanuit dat bij het overstappen naar Ziggo (naar kabel) een nieuwe splitter moet worden gemonteerd met het gevolg dat deze kabel misschien nog verder afbreekt en in het ergste geval onbruikbaar wordt.
Stel voor deze kabel is te kort wat moet ik dan doen? Is de monteur in staat deze kabel te verlengen?

Als iemand mij kan helpen maakt u mij de gelukkigste man op aarde.

Alvast bedankt,

Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-04 21:27

BHQ

Itt. ADSL is er een relatief grote kans dat je die snelheid wel gaat halen (als je router de snelheid ook trekt). Die 'rotte' kabel baart me meer zorgen. Kan je die niet (laten) verlengen vanaf het huidige punt op een correcte manier? Dan heb je wat marge om mee te werken en wat meer rust in je hoofd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Wat je even moet kijken is wat het abbonnee overname punt is in jou woning. Rechstreeks daarop moet je namelijk de splitter + het modem plaatsen. Als dat AOP ergens anders is dan waar die kabel uit de grond komt dan kun je namelijk niet alsnog het modem op die kabel plaatsen omdat dan je signaal hoogstwaarschijnlijk te slecht is.

En buiten alles moet je een coax installatie goed en netjes aanleggen met goede materialen. Anders krijg je gegarandeerd problemen, zowel met internet en telefonie als ook met digitale televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Sja en anders kun je hem zelf toch verlengen?

dikke laag vulkaniserende tape er omheen en weer ingraven.
of een mooie mof e.g. http://www.filoform.com/C...oaxkabel_coaxia.82.0.html

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Verlengen moet ik dus zeker laten doen voordat de monteur langskomt.

En welke snelheid kan ik echt verwachten bij een 80mbit internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:33

Bullet NL

Eigen Wijs

Anoniem: 327097 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:00:
Verlengen moet ik dus zeker laten doen voordat de monteur langskomt.

En welke snelheid kan ik echt verwachten bij een 80mbit internet?
120Mbit, Ziggo heeft juist de afgelopen week haar snelheden verhoogt, dit staat nog niet op de website van Ziggo maar kan je al wel lezen op het www.ziggo-gebruiker.nl forum & het Ziggo draatje op GoT. [Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 7

Overigens, Ziggo is verantwoordelijk voor de COAX kabel tot aan het AOP... het is ook niet verstandig om daar zelf aan te zitten. De Monteur is instaat om in de woning deze kabel te verlengen. Hij zal hem echter niet buiten uit gaan graven en op een andere plek plaatsen.

[ Voor 20% gewijzigd door Bullet NL op 28-08-2010 23:05 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-05 16:50
-

[ Voor 100% gewijzigd door rscheper op 28-08-2010 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opteronx4
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Ik heb exact hetzelfde probleem, (ook telfort , ook 2,5-3 km tot centrale) alleen had ik 10 mbit (betaal voor 20) en is dit nu (na 5 jaar) teruggeschroeft naar 6800 kb omdat de lijn ging klapperen. Ik overweeg ook kabel maar dan betaal je al 30,- voor 15 mbit. (moet misschien ook tv erbij nemen, alleen heb ik het niet zo op essent-ziggo, slechte ervaringen)

[ Voor 18% gewijzigd door Opteronx4 op 28-08-2010 23:38 ]

Acoustat Audio Note Cyrus Nuforce Kelvin Labs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bullet NL schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:03:
[...]

120Mbit, Ziggo heeft juist de afgelopen week haar snelheden verhoogt, dit staat nog niet op de website van Ziggo maar kan je al wel lezen op het www.ziggo-gebruiker.nl forum & het Ziggo draatje op GoT. [Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 7

Overigens, Ziggo is verantwoordelijk voor de COAX kabel tot aan het AOP... het is ook niet verstandig om daar zelf aan te zitten. De Monteur is instaat om in de woning deze kabel te verlengen. Hij zal hem echter niet buiten uit gaan graven en op een andere plek plaatsen.
Dat verwacht ik dan ook niet 8)7 Ben al blij dat hij zelf in staat is deze ter plaatse te verlengen O-)
Over dat 120mbit internet, komt er een nieuw pakket bij of wordt die 80-abbonoment naar 120 verhoogd voor dezelfde prijs?

Edit:
Het duurste abbonnement wordt verhoogd dus je betaald niks extra's. Ook lees ik op het forum dat mensen zeggen dat woonplaats een bepaalde snelheid niet ondersteund??? Hoe kan ik dat nagaan?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 327097 op 29-08-2010 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:33

Bullet NL

Eigen Wijs

Anoniem: 327097 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 11:53:
[...]

Het duurste abbonnement wordt verhoogd dus je betaald niks extra's. Ook lees ik op het forum dat mensen zeggen dat woonplaats een bepaalde snelheid niet ondersteund??? Hoe kan ik dat nagaan?
Klopt, alles in 1 extra is verhoogt qua snelheid. De abonnement zijn van 80 naar 120Mbit gegaan. Dat Ziggo dit nog niet op de website heeft staan is een kwestie van tijd.

Overal in het Ziggo gebied moet de snelheid nu zo'n beetje 120Mbit zijn, er zijn echter een paar uitzonderingen. het oude Multi-kabel gebied (in Noord-Holland) is niet overal klaar voor eurodocis 3.0 hierdoor worden er op dit moment daar de snelheden nog niet behaald. De verwachting is dat dit voor dec 10 opgelost is. Gezien de snelheid die Ziggo nu maakt met het omzetten en uitbreiden van de verschillende CMTS-en zal dit na verwachting ook niet tot dec. 10 duren.

Wanneer jij in het oude MK gebied woont kan je op de Ziggo website zien wanneer je snelheid verhoogt wordt.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb vandaag gebeld en kreeg een zeer vriendelijke mevrouw aan de lijn.
Tot mijn frustraties probeerde ze mij ervan te overtuigen dat Ziggo geen kabel aanbied in ons dorp. (like wtf???) Dus maakte ik haar wijs dat al mijn buren ook Ziggo hebben en uiteindelijk kwam ze erachter dat ziggo wel kabel aanbied in ons mooie dorp.

Ze vertelde me dat ik 80mbit internet kan bestellen en ook nog eens in aanmerking kom voor de snelheidsverhoging naar 120mbit, dat is helemaal mooi.
Ook zei ze dat de monteur alleen verantwoordelijk is voor de installatie van het modem, de instellingen en mijn computer (oO) en dus NIET voor de tekorte kabel.

Nu vraag ik me af of mevrouw zich misschien vergist heeft of niet, is de monteur nu wel of niet instaat deze kabel te verlengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-04 14:00

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Bij mij had de monteur nog ongeveer 5cm kabel om mee te werken, en dat lukte hem prima.

Verder haal je met kabel, itt adsl, wel gewoon de snelheid die geadverteerd wordt; of in ieder geval redelijk dichtbij. Mijn 120.10 abo haalt op diverse speedtest sites ook gewoon 115/9,5 mbit/s.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:58

Robtimus

me Robtimus no like you

Bullet NL schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:03:
De Monteur is instaat om in de woning deze kabel te verlengen. Hij zal hem echter niet buiten uit gaan graven en op een andere plek plaatsen.
Op een andere plek plaatsen, nee. In de tuin graven, wellicht.

Wij hebben deze zomer een kabelbreuk gehad in de contactdoos. Hierdoor maakte de ader geen contact meer, dus geen signaal. De kabel verder uit de muur trekken lukte niet, die zat muurvast (no pun intended). We hebben toen Ziggo gebeld, deze heeft een tweetal mannen langsgestuurd. Een heeft buiten de tegels verwijderd en een gat gegraven, daarna ging deze duwen terwijl de andere aan de binnenkant trok zodat de kabel binnen nu lang genoeg is. Naderhand hebben ze zelfs alles weer netjes dicht gegooid.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Pagina: 1